AndroidHealthClinic

Politie moet meer boetes uitschrijven

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
187
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
12%
Het moet toch verdomme niet gekker worden zeg! :mad:

Politie moet meer boetes uitschrijven

Uitgegeven: 27 april 2004 08:33
Laatst gewijzigd: 27 april 2004 08:47

AMSTERDAM - De politie moet dit jaar 80 miljoen euro extra aan verkeersboetes uitschrijven. Dat melden 'bronnen rond het kabinet', zo meldt het Algemeen Dagblad. Het aantal opgelegde boetes steeg vorig jaar tot het recordaantal van 10,6 miljoen, drie miljoen meer dan in 2000.

De meeste bonnen werden uitgeschreven voor te hard rijden, het niet dragen van de gordel, rijden onder invloed en door rood rijden. De opbrengst van de boetes was vorig jaar 440 miljoen euro. Gezien de financiële doelstelling kan het aantal extra boetes oplopen tot twee miljoen, uitgaande van een gemiddeld bedrag van 40 euro per bekeuring.

De extra opbrengst van 80 miljoen euro maakt deel uit van de bezuinigingsplannen van minister Gerrit Zalm van Financiën. Verhoging van de boetebedragen is naar verluidt ook een optie om meer geld binnen te krijgen.

Behalve het spekken van de Staatskas is het geld dat door boetes wordt verkregen ook bedoeld om de wegen veiliger te maken. Dat is vorig jaar niet helemaal gelukt, aangezien het aantal verkeersdoden voor het eerst in jaren weer toenam.

Bron

Verkapte extra belasting onder het kopje 'verkeersveiligheid'. Dikke snikkel voor ze! Bah!

Wanneer gaan ze gvd weer eens boeven vangen ipv een omzetgenererende organisatie voor het OM te zijn? Ik zie ze alweer staan hoor, hier in de Leidsestraat fietsers te bekeuren ed. Nogmaals bah. :fire:

Ik heb er geen problemen mee (moet alleen het licht van mijn fiets repareren).

Yep, boete’s zijn een onderdeel van de repressieve handhaving en hebben tot doel om de overtreder te bestraffen en herhaling te voorkomen. Maar daar lijkt nu een verandering in te komen. Boete’s worden gebruikt om het gat in de schatkist te dichten. Nou ja, dat wist iedereen eigenlijk toch al lang?
Ik denk dat ik ze maar hun zin geef. Ik rijd niet meer te hard. Ik doe maar wat de meeste mensen doen: met 70 km/h over de provinciale weg tuffen en niet sneller als 110 km/h op de snelweg.

****ers. Ik neem denk ik permanent een shotgun mee om die flitspalen overhoop te knallen. En agenten die aan de kant van de weg hun flitsgerei hebben opgesteld.

Daar kun je een boete voor krijgen hoor bench :)

/me is er voor dat de politie dan terug gaat schieten, en een afweergeschut in een flitspaal lijkt me ook wel wat.

MrJ zei:
Het moet toch verdomme niet gekker worden zeg! :mad:

Bron

Verkapte extra belasting onder het kopje 'verkeersveiligheid'. Dikke snikkel voor ze! Bah!

Wanneer gaan ze gvd weer eens boeven vangen ipv een omzetgenererende organisatie voor het OM te zijn? Ik zie ze alweer staan hoor, hier in de Leidsestraat fietsers te bekeuren ed. Nogmaals bah. :fire:

De zin: Wanneer gaan ze gvd weer eens boeven vangen..slaat DRIE KEER NERGENS op, als je nou eens nadenkt dat degene die jou boetes geven DE VERKEERSPOLITIE is en degene die boeven vangen etc Recherce zijn!! Dat is echt zown standaard domme opmerking :)

wazzup zei:
Daar kun je een boete voor krijgen hoor bench :)

* wazzup is er voor dat de politie dan terug gaat schieten, en een afweergeschut in een flitspaal lijkt me ook wel wat.
Dat wordt een burgeroorlog!

• Topic Starter Topic Starter
LeXxx zei:
De zin: Wanneer gaan ze gvd weer eens boeven vangen..slaat DRIE KEER NERGENS op, als je nou eens nadenkt dat degene die jou boetes geven DE VERKEERSPOLITIE is en degene die boeven vangen etc Recherce zijn!! Dat is echt zown standaard domme opmerking :)

Fout.

Ik heb het over de gewone agent die ipv dus 'boeven vangt' met 20 (!) man fietsers gaat bekeuren in A'Dam omdat ze bijv. geen bel of verlichting hebben. Het is A'Dam Centrum, come on!

Waarom hebben ze daar wel zat tijd voor, maar zie je niet ergens in een A'Dam West als de sigarenboer op de hoek voor de 4e keer in 6 jaar tijd overvallen wordt?

Prioriteiten dus. En de schatkist spekken heeft meer prioriteit dan het veiliger maken van de samenleving terwijl dat toch altijd een van de kerntaken van de politie is/was toch?

MrJ zei:
Fout.

Ik heb het over de gewone agent die ipv dus 'boeven vangt' met 20 (!) man fietsers gaat bekeuren in A'Dam omdat ze bijv. geen bel of verlichting hebben. Het is A'Dam Centrum, come on!

Waarom hebben ze daar wel zat tijd voor, maar zie je niet ergens in een A'Dam West als de sigarenboer op de hoek voor de 4e keer in 6 jaar tijd overvallen wordt?

Prioriteiten dus. En de schatkist spekken heeft meer prioriteit dan het veiliger maken van de samenleving terwijl dat toch altijd een van de kerntaken van de politie is/was toch?

Zo als ik al zei die agenten die fietsers bekeuren mogen geen boeven vangen want dat is hun prioriteit niet. En als de sigarenboer word overvallen kun je daar niet op tijd bij zijn omdat het ONVERWACHTS gebeurt! Als die sigarenboer betere beveiliging aanschaft etc kan er ook verandering komen maar je kunt gewoon niet verwachten van de politie dat ze bij een overval binnne 1 minuut terplaatste zijn, dat lukt simpel weg niet.

Wat ik dus duidelijk probeer te maken is dat er wel tijd is voor staatskasspekkende verkeerscontroles, maar niet voor hun KERNTAKEN zoals een veilige samenleving proberen te creeeren.

Dat laatste lukt je echt niet achter je Multanova of door een oudere vrouw van in de 60 te bekeuren omdat ze in de Leidsestraat fietst (wat ze waarschijnlijk al haar hele leven doet).

Er word ook een veilige samenleving gecreerd, Nederland is in vergelijking met andere landen behoorlijk veilig, MR j! En als je bij de verkeerspolitie zit dan moet je nou eenmaal boetes uitschrijven etc. Ja en die staatkas moet nou eenmaal op een manier gespekt worden, zolang je weet dat je niet door een bepaalde straat mag rijden omdat je dan een boete krijgt, dan moet je dat gewoon niet doen. simpel

Ach, als er iets wordt gemeldt over geluidsoverlast staan ze er gelijk met 3 wagens :| En een andere keer als er echt iets ernstigs is komen ze te laat, wegens gebrek aan manschappen. Right.

benchMarc zei:
Ach, als er iets wordt gemeldt over geluidsoverlast staan ze er gelijk met 3 wagens :| En een andere keer als er echt iets ernstigs is komen ze te laat, wegens gebrek aan manschappen. Right.

Dat word volgens mij nou al 30 jaar gezegt dit soort zinnnen. :D

Ik geef ook eerlijk toe dat de politie beter zijn best moet doen maar vroeger werd de politie gezien als je beste vriend maar nu word ie gewoon gehaat en alles wat ze doen word als fout gezien,..

LeXxx zei:
Dat word volgens mij nou al 30 jaar gezegt dit soort zinnnen. :D

Ik geef ook eerlijk toe dat de politie beter zijn best moet doen maar vroeger werd de politie gezien als je beste vriend maar nu word ie gewoon gehaat en alles wat ze doen word als fout gezien,..
Klopt. En ik denk dat dat ligt aan te softe aanpak. De politie wordt niet echt als held meer gezien, meer als mierenneuker die dingen aanpakt omdat ze de kas moeten spekken.

Als de politie nu eens wat vaker inramt op die criminelen dan krijgen ze vanzelf een helden-functie :)

LeXxx zei:
Er word ook een veilige samenleving gecreerd, (..) simpel
het is idd simpel maar niet op die manier, namelijk het streven is het creëren van een veilige samenleving. en dan moet de politie ook vanuit DAT oogpunt handelen worden, en niet met 2 ogen star gericht op de schatkist. natuurlijk zullen er zich door toedoen van extra controles op jaarbasis net een paar minder ongelukken gebeuren en gaat het hele verhaal van veiligheid wel op, maar laat de politie doen wat uit de praktijk blijkt dat nodig is en op voorhand bepaald is, en NIET adhv opkomende financieringstekorten!!

Fout nr 1 is om de politie de schuld te geven van van alles en nog wat. De politie is een uitvoerend orgaan. De politie bepaald uiteindelijk niet wat de prioriteiten zijn. Den Haag bepaald waar de politie haar tijd aan moet besteden.
Bedenk dat politieagent niet bepaald het meest eenvoudige baantje is. Vooral niet in Nederland want de politie mag hier vrijwel niets. Het is goed dat de politie gecontroleerd wordt, maar in Nederland schieten we hierin een beetje door. Net zo als dat we doorschieten in het uitschrijven van (verkeers)boetes.

LeXxx zei:
Er word ook een veilige samenleving gecreerd, Nederland is in vergelijking met andere landen behoorlijk veilig, MR j! En als je bij de verkeerspolitie zit dan moet je nou eenmaal boetes uitschrijven etc. Ja en die staatkas moet nou eenmaal op een manier gespekt worden, zolang je weet dat je niet door een bepaalde straat mag rijden omdat je dan een boete krijgt, dan moet je dat gewoon niet doen. simpel

*zucht

De controles waar ik het over heb worden niet uitgevoerd door de verkeerspolitie, maar de gewone agent die in mijn ogen zijn of haar tijd heel wat beter kan besteden. Dat ligt niet direct aan hun, maar eerder aan hun leidinggevenden.

Om 2.30am iemand van een verlaten weg halen draagt niet bij aan de verkeersveiligheid maar is puur en alleen bedoeld om cash te genereren. En daar gaat het om. Waarom moeten er targets gehaald worden mbt het uitdelen van verkeersboetes? Dat is toch van de zotten? Waarom worden er geen targets gesteld mbt het terugdringen van de criminalteit?

Dan kan je wel de moraalridder spelen door te zeggen dat je 'dan maar niet hard moet rijden', maar dan mis je gewoon 'the big picture' en dat is dat de politie niet meer doet waarvoor zij ooit in het leven geroepen is.

Lauw zei:
Fout nr 1 is om de politie de schuld te geven van van alles en nog wat. De politie is een uitvoerend orgaan. De politie bepaald uiteindelijk niet wat de prioriteiten zijn. Den Haag bepaald waar de politie haar tijd aan moet besteden.
Bedenk dat politieagent niet bepaald het meest eenvoudige baantje is. Vooral niet in Nederland want de politie mag hier vrijwel niets. Het is goed dat de politie gecontroleerd wordt, maar in Nederland schieten we hierin een beetje door. Net zo als dat we doorschieten in het uitschrijven van (verkeers)boetes.

Mee eens! :)

Ik vind dat ze ook veel sneller iemand mogen neerknuppelen met hun wapenstok, maarja dan begint het volk weer te zeiken dat de politie TE HARD is :D

MrJ zei:
Waarom moeten er targets gehaald worden mbt het uitdelen van verkeersboetes? Dat is toch van de zotten? Waarom worden er geen targets gesteld mbt het terugdringen van de criminalteit?

Die zijn er ook wel, maar dat verkoopt niet zo lekker in de krant.

Weet je wie altijd zeiken dat de politie te hard is. De mensen die (terecht) worden aangepakt door de politie. Je moet de politie wel blijven controleren anders wordt Nederland een politiestaat, maar de politie mag wel iets meer bevoegdheden krijgen als dat ze nu hebben.

Hoewel ik MR.J zijn post nogal aanvallend vindt ben ik het wel met de inhoud eens. Er worden nogal wat boetes uitgedeeld ie absoluut hun doel missen en alleen maar geld opbrengen.

Terug
Naar boven