Fitness Seller

politie schiet neef per ongeluk dood

capricik

Advanced Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
1
Een federale politieagent van de metrobrigade heeft woensdag in Vorst per ongeluk zijn neef doodgeschoten. Tijdens een discussie over geld ging het dienstwapen van de agent per ongeluk af, zegt het parket van Brussel donderdag.
De politie van Brussel-Zuid werd er woensdag rond 16.30 uur van op de hoogte gebracht dat een schot was afgegaan in een appartement in Vorst. Toen de politie ter plaatse arriveerde, had de vermoedelijke dader, de 25-jarige L.A. van Marokkaanse origine, een wapen in zijn handen.
De agent had eerder die dag schietoefeningen gedaan en droeg zijn dienstwapen bij zich toen hij thuis arriveerde. In zijn appartement ontstond een discussie tussen de agent en zijn neef over geld, blijkbaar zonder enige spanning. Bij wijze van grap trok de agent zijn dienstwapen en richtte het op zijn neef, waarbij hij eiste dat het geld in een omslag zou gestoken worden. Plots ging een schot af, waarbij het 37-jarige slachtoffer, ook afkomstig uit Marokko, getroffen werd en levensgevaarlijk gewond raakte.

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/default.asp?art={B24730EF-C39F-47B0-AD71-10301F483920}

mijn broer was een lange tijd geleden naar zijn vriend aan het laten zien hoe het pistool dat hij in z'n hand had werkt. Dus hij laat alles zien, hoe dat je hem bijvult etc... Hij haalt dan alle kogels eruit, en richt het voor't grap op de hoofd van zijn vriend... hij was wel vergeten dat er nog eentje zat in de kamer!!! :eek:
Gelukkig had hij de trekker niet overgehaald. Hij heeft zijn vriend nog altijd niet verteld dat hij hem bijna had doodgemold

Tijdens een discussie over geld ging het dienstwapen van de agent per ongeluk af
jaja :rolleyes:

Edit: en als het echt een grap was, welke gek trekt en richt een wapen bij wijze van grap!?

• Topic Starter Topic Starter
Lauw zei:
Edit: en als het echt een grap was, welke gek trekt en richt een wapen bij wijze van grap!?

er is volgens mij ook iets niet pluis met deze verhaal. Alhoewel, ik hoop dat 't per ongeluk was want euhh... anders is't mor erg ze, om je neef zomaar dood te schieten voor een paar centen

Ach wat zielig voor die agent. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Hij zal wel zwaar aangeslagen zijn. Ik hoop dat hij voldoende en op tijd slachtofferhulp heeft gehad, want ervaringen als deze kunnen levenslange trauma's veroorzaken. En hij is nog zo jong, heeft nog een heel leven voor zich. Sterkte jongen! :rolleyes:

Ken een paar gasten die ook zoiets uithaalden. Jongen gaat naar de WC, vriend van hem laat trots zijn nieuwe wapen zien. Spelenderwijs drukt hij af, denkende dat het pistool niet geladen is, zelfde moment horen ze een doffe klap achter de deur. De jongen die terugkwam van de WC stond dus achter de deur waar met scherp op geschoten was. Morsdood, kogel ging recht door zijn hoofd.

Dat verhaal van die agent klinkt wat minder geloofwaardig, als agent weet je dat je niet moet spelen met je dienstwapen.

capricik zei:
anders is't mor erg ze, om je neef zomaar dood te schieten voor een paar centen
Het was een Marokkaan, die doen dat.

AAAAAH! SORRY! Ik kon het niet laten. De bal lag 1mm van de doellijn, ik MOEST ‘m inschoppen. Ik heb dus GEEN hekel aan Marokkanen okay.:D

• Topic Starter Topic Starter
Lauw zei:
AAAAAH! SORRY! Ik kon het niet laten. De bal lag 1mm van de doellijn, ik MOEST ‘m inschoppen. Ik heb dus GEEN hekel aan Marokkanen okay.:D

:finger: :finger:

volgende keer geen excuses, dan is't :whip: :whip: ;)

Pfft, voor de grap. Iemand die met wapens omgaat moet altijd strikt een aantal regels volgen. Eén van die regels is de volgende: richt nooit op iets of iemand als je het niet wil raken.

De laatste tijd zijn er dozijnen schandalen aan het licht gekomen bij de Belgische politiediensten en als je t mij vraagt stinkt dit zaakje uren in de wind. Het onderzoek naar deze zaak zal door de politiediensten zelf gevoerd worden en wees maar zeker dat ze er hun hand niet voor omdraaien om zaken in de doofpot te steken. Dat ze maar doen, als de beerput ooit nog eens opengaat dan zal het des te meer stinken.

Dat verhaal van die agent klinkt wat minder geloofwaardig, als agent weet je dat je niet moet spelen met je dienstwapen.

Wat dacht je van Scheveningen dit jaar, politie agente die neergeschoten was. Op elke nieuwszender groot uitgemeten "agente neergeschoten". bleek naar onderzoek dat de muts zichzelf had neergeknald, gelukkig voor haar is het nog goedgekomen.

Beetje raar idd, het zijn kleine kinderen waarbij een wapen voor de grap wordt gericht en ook nog eens per ongeluk af gaat.

ja dat geval in schevening..... :roflol:
is ook niet leuk als je zo in het nieuws komt, als de agente die zichzelf neerknalde :roflol:

edit: er circuleert ook zo'n filmpje op internet waarop een wapeninstructeur voor een klas staat met een geladen pistool als zijnde lesmateriaal. Op het moment dat hij zijn studenten uitlegd dat vuurwapens erg gevaarlijk zijn schiet hij zichzelf in z'n been :roflol:

The rebel zei:
Pfft, voor de grap. Iemand die met wapens omgaat moet altijd strikt een aantal regels volgen. Eén van die regels is de volgende: richt nooit op iets of iemand als je het niet wil raken.

Juist, en als er geen getuigen van het voorval zijn moet deze agent dus het nadeel van de twijfel krijgen. Als hij niet kan bewijzen dat het een ongeluk was, is het gewoon moord. Er is een lijk, een wapen, en hij had een duidelijk motief. Geen flauwe smoesjes verder.

Lauw zei:

hahahaha dacht ik ook.

Ik las zopas dit detail op een andere Belgische nieuwssite:
Toen de politie ter plaatse kwam, trof ze de dader in tranen aan. Hij zei niet te begrijpen hoe zijn dienstwapen had kunnen afgaan.

:rolleyes: Dit is dus wel degelijk een verzachtende omstandigheid, het wapen is "vanzelf" afgegaan tssss.

The rebel zei:
Ik las zopas dit detail op een andere Belgische nieuwssite:

:rolleyes: Dit is dus wel degelijk een verzachtende omstandigheid, het wapen is "vanzelf" afgegaan tssss.

Ok dan, een wapen, een lijk, een motief, en een moordenaar die er wat traantjes uitperst. Blijft een dubieus zaakje. Maar vooruit, als er geen opzet in het spel was, is het nog altijd dood door schuld. En zo iemand toont aan dat hij niet geschikt is voor zijn beroep en zou nooit meer een wapen mogen krijgen of als agent fungeren.

Terug
Naar boven