Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

ik snap de logica van pijn -> injectie -> pijn -> MRI niet zo erg...
MRI voor injectie imo
Maar goed, that's spilt milk.
@ theNose: welke structuren zie je als (erg) belangrijk bij de stabiliteits van de pols? Van alle spieren in je onderarm is toch slechts een klein deel betrokken bij flexie/extensie? Zijn er naast deze spieren andere spieren betrokken bij stabilisering van polsgewricht?
Probleem bij abductie/adductie is ook een goede mogelijkheid. Het kunnen verbeteren door bv een wijdere grip bij het benchen, waardoor de krachten meer aan de radiuskant komen te staan.
Ik zie niet goed hoe versterken van de stabiliteit van de pols, wat dus neerkomt op het trainen van de kracht en tonus van de onderarmspieren, veel zou kunnen veranderen aan een peesprobleem. Tijdens de training blijft de belasting immers even hoog, en de spieren zullen dan via de pezen dezelfde kracht moeten blijven leveren.
Maar goed, knappere koppen dan ik zullen daar wel over nagedacht hebben!
Toe even ter vermaak, wat is jouw achtergrond en hoe kom je aan al deze kennis? Je praat erover namelijk alsof je er veel kaas van gegeten hebt. Is dit ook ergens op gebaseerd?
Een peesprobleem betekend dat een pees de ondergane belasting niet aankan. Hoe kan je ervoor zorgen dat die pees dat wel kan? Juist door hem sterker te maken, klinkt erg simpel he? Dat is het ook.
Zelfde met achillespees ontstekingen en jumpers knees, "gewoon" mee trainen om de lokale belastbaarheid te verhogen en mensen hebben geen klachten meer. Werkt bij alle patienten met deze problematiek.
@Builder: Enige optie die je hebt is de spieren waarvan de pezen langs het polsgewricht lopen te trainen. Of dit een heel goede optie is, tsja...laat ik het zo zeggen: De pols laat zich moeilijk stabiliseren!
Ik ben getrouwd met een huisarts die zelf ook veel sport: KT en hardlopen. Ik heb zelf ook een medische opleiding maar ben geen arts geworden.
Het kan zijn dat de pees zelf het probleem is, maar het kan ook zijn dat de strukturen waar hij doorheen loopt een probleem hebben tijdens het aanspannen van de pees: bv zenuwbeknelling, peesschedeontsteking. Het kan ook zijn dat het gewricht waar hij overheen loopt een probleem heeft, bv kraakbeenatrofie. In die gevallen kan het juist nadelig zijn als de pees zelf (en de spier waar hij aan zit) sterker worden. In dat geval is het puur de belasting die het probleem geeft. Een iets andere positie/techniek kan dan een oplossing zijn. Het hoeft soms maar een millimeter te schelen, dat kan een wereld van verschil zijn. Dat sluit versterken van de spier en de pees niet uit, maar maakt het juist mogelijk.
Het is zó geprobeerd en kan ook nog aanwijzingen geven over de precieze oorzaak.
.even een oud topic kicken
probleem is namelijk exact wat ik ook heb
ben hypermobiel ervaren en heb ook veel last na het trainen en na veel eenzijdige (lichte) belasting.
Lees -> computeren > sturen in auto > tandenpoetsen etc
advies handcentrum was om de spieren rondom de pols te verstevigen
heeft iemand ervaring met bovenstaand? of heeft hetzelfde als ik en heeft met succes iets gedaan wat geholpen heeft?