XXL Nutrition

pols

Homer simpson

Cool Novice
Waardering
6
hey jongens,

ik heb laatste tijd pijn aan me pols als ik ergens tegen aan druk , ben al intussen een week aan het uitrusten maar heb het slecht gevoel nog steeds. weten jullie misschein iets, je voelt het vooral aan de zijkant van mijn pols

Ga gewoon naar de dokter als je het niet vertrouwt;)

• Topic Starter Topic Starter
ik ben er naar toe geweest, hij zit iets over overblastng. maar heb het al 3 weken ofzo maar nu ben ik al 1 week niet gaan fitnessen.

Ik heb al een paar maanden last van de binnenkant van me pols.
Der zit ook een soort bobbeltje.
Volgens mijn dokter is het gerriteerd kraakbeen en is er niets aan te doen en zal het met tijd en rust genezen. Kan maanden tot jaren duren, heb ook al een tijdje met een soort sok om m'n pols gelopen. Heeft wel wat geholpen maar is nog niet helemaal weg.
Zat er over te denken om binnenkort een brace te kopen.

Gewoon afw8en. Ik heb het ook ben nu eindelijk weer lekker 3 weken aant knallen en heb er nu weer last van als nooit tevoren.

Ik heb al een paar maanden last van de binnenkant van me pols.
Der zit ook een soort bobbeltje.
Volgens mijn dokter is het gerriteerd kraakbeen en is er niets aan te doen en zal het met tijd en rust genezen. Kan maanden tot jaren duren, heb ook al een tijdje met een soort sok om m'n pols gelopen. Heeft wel wat geholpen maar is nog niet helemaal weg.
Zat er over te denken om binnenkort een brace te kopen.

echt k*t ja. ik kan ook geen dumbbells vast pakken echt k*t. maar had 2 weken geleden met zo thaiboks ding om pols gebonden. kon wel trainen maar geen dumbbells pakken.

het bobbeltje kan ook een ganglion zijn. Maar als je nog lang last houdt ervan (na 6 weken rust), dan gewoon weer naar de arts gaan.

Info over je blessure: www.blessurenet.nl

gewoon doorsnijden met een mesje. dan is het na een paar minuten over. dokter is niet nodig.

leuk....

Wat is RSI?
Een verzamelnaam voor onbegrepen klachten, tegenwoordig heet dit KANS (Klachten Armen Nek Schouders) Als je die diagnose krijgt is dit bijna synoniem voor het zit tussen je oren.

Het zal eerder te maken hebben met de posities waarin je je polsen houdt terwijl je traint. Een goede uitgangshouding van de pols is de middelvinger in het verlengde van je onderarm en als je arm op tafel ligt en je pols iets over de rand laat steken moet deze iets aflopen.
Kijk je pols posities eens na terwijl je benchpressed. Heb je mooie doorgestrekte polsen? of hang je helemaal met je knokkels op je onderarm (dorsaalflexie)

Als je het idee hebt dat je bewegingen beperkt zijn kun je wellicht een echo laten maken bij een fysiotherapeut, er zijn ongeveer 400 fysiotherapeuten die echografie gebruiken. Deze kunnen je wellicht beter begeleiden in je herstel. Ga niet door pijn heen trainen.
Als er sprake is van irritatie is er vocht te zien. Snijden heeft vaak geen zin en injecteren zonder gebruik van echo absoluut niet doen.
Echo wordt steeds vaker gedaan door fysiotherapeuten, die kunnen dan een goed gevolg geven aan je revalidatie. Orthopeden en huisartsen gebruiken nog niet echt een echo-apparaat. ik werk zelf samen met een arts in heerhugowaard.
Dr zeijlemaker.

Taksen de Nijs
Fysiotherapeut Instituut D&C

Als we het in de spreektaal hebben over RSI, hebben we het meestal over klachten veroorzaakt door het lang/veel in een slechte houding achter de computer zitten.

kijk maar eens of hier wat staat wat overeenkomt http://www.muisarm.nl/

ik zou niet eens weten hoe ik die blessure heb gekregen, ik voelde het toen ik tegen iets aan drukte met platte hand.

---------- Toegevoegd om 20:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:48 ----------

gewoon doorsnijden met een mesje. dan is het na een paar minuten over. dokter is niet nodig.

is dit serieus . ik heb geen bobbel ofzo. hoe kun je zien dat je een bobbel hebt

:wanker:

---------- Toegevoegd om 21:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:53 ----------

EDIT: je bent al na dokter geweest
goed rusten! en hopen dat het over gaat..

ik ben gisteren weer naar de dokter geweest. ze gaan in de ziekenhuis een röngtenfoto nemen. de huisarts denkt dat het botje is verschoven ofzo. want je hoort hem heel erg kraken

Je kunt je polsen ook goed verkloten met barbell curls, beter voortaan een EZ curl bar gebruiken.

Terug
Naar boven