Ponki
Novice
- Waardering
- 1
- Lengte
- 1m93
- Massa
- 87kg
- Vetpercentage
- 18%
Ik zal allereerst even zeggen dat ik voor begin april van dit jaar nooit serieus aan fitness/bb heb gedaan.
Nu ben ik 38 jaar oud en, waarschijnlijk omdat het nu nog kan, wil ik me er serieus mee bezig gaan houden.
Dit forum heeft me d.m.v. veel lezen een hoop geholpen en ik weet nu exact wat ik wil en denk dat dat ook mogelijk is.
Sinds begin april ben ik met een maat bezig in mijn homegym, die bestaat uit een bench, barbell, dumbbells, EZ-stang en een berg losse gewichten. Een squatrek volgt snel.
Ook heb ik sinds deze week een voedingsschema, wat in theorie precies op mijn behoefte zit, alleen kijk ik even aan wat het met mijn gewicht doet, zodat ik dat nog kan tweaken indien nodig.
We zijn een vanaf begin deze maand begonnen met een variant van SL, Jason Blaha met een enkele aanpassing. Ik hoop hier iedere training te zullen posten, zodat diegene die interesse heeft me op deze manier kan volgen en wellicht mij wat wil motiveren indien nodig.
Stats nu:
Lengte: 1.93cm
Gewicht: 87kg
Vet%: 18,0%
Doelstellingen:
Gewicht: 100+kg
Vet%: ~12% (Wellicht veranderd dit later)
Bench: 100kg
DL: 200kg
SQ: 150kg
Te hoog gegrepen op mijn leeftijd?
We trainen op dinsdag, donderdag en zaterdag. De ene week ABA, de andere week BAB. Dit zijn de trainingen:
A:
Squat 5x5
Benchpress 5x5
BoR 5x5
Shrugs 3x8
Skullcrushers 3x8
Barbell Bicep Curl 3x8
Stiff Legged Deadlift 2x10
Crunches
B:
Squat 5x5
Military Press 5x5
Deadlift: 5x5
BoR: 5x5
Close Grip Bench Press: 3x8
Hammer Curls: 3x8
Crunches
Op de meeste oefeningen ben ik wel wat hoger begonnen omdat die ook in het schema zaten vanaf begin april. Alleen squats ben ik later mee begonnen, dus die is nog vrij laag.
PR's 5x5:
Squat 50kg
BoR 50kg
MP (seated overigens wegens te laag plafond
) 35kg
Benchpress 52,5kg
Deadlift 100kg (1x5)
Nu ben ik 38 jaar oud en, waarschijnlijk omdat het nu nog kan, wil ik me er serieus mee bezig gaan houden.
Dit forum heeft me d.m.v. veel lezen een hoop geholpen en ik weet nu exact wat ik wil en denk dat dat ook mogelijk is.
Sinds begin april ben ik met een maat bezig in mijn homegym, die bestaat uit een bench, barbell, dumbbells, EZ-stang en een berg losse gewichten. Een squatrek volgt snel.
Ook heb ik sinds deze week een voedingsschema, wat in theorie precies op mijn behoefte zit, alleen kijk ik even aan wat het met mijn gewicht doet, zodat ik dat nog kan tweaken indien nodig.
We zijn een vanaf begin deze maand begonnen met een variant van SL, Jason Blaha met een enkele aanpassing. Ik hoop hier iedere training te zullen posten, zodat diegene die interesse heeft me op deze manier kan volgen en wellicht mij wat wil motiveren indien nodig.
Stats nu:
Lengte: 1.93cm
Gewicht: 87kg
Vet%: 18,0%
Doelstellingen:
Gewicht: 100+kg
Vet%: ~12% (Wellicht veranderd dit later)
Bench: 100kg
DL: 200kg
SQ: 150kg
Te hoog gegrepen op mijn leeftijd?
We trainen op dinsdag, donderdag en zaterdag. De ene week ABA, de andere week BAB. Dit zijn de trainingen:
A:
Squat 5x5
Benchpress 5x5
BoR 5x5
Shrugs 3x8
Skullcrushers 3x8
Barbell Bicep Curl 3x8
Stiff Legged Deadlift 2x10
Crunches
B:
Squat 5x5
Military Press 5x5
Deadlift: 5x5
BoR: 5x5
Close Grip Bench Press: 3x8
Hammer Curls: 3x8
Crunches
Op de meeste oefeningen ben ik wel wat hoger begonnen omdat die ook in het schema zaten vanaf begin april. Alleen squats ben ik later mee begonnen, dus die is nog vrij laag.
PR's 5x5:
Squat 50kg
BoR 50kg
MP (seated overigens wegens te laag plafond
) 35kgBenchpress 52,5kg
Deadlift 100kg (1x5)

Goed dat je je veel bezig houdt met compounds. Persoonlijk zou ik de crunches vervangen door planks omdat die veel meer doen voor je algehele core.