MuscleMeat

post- pre- workout -meal

LiveMyDream

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Massa
89kg
Vetpercentage
10%
beste dbb'ers,

ik lees verschillende dingen en weet nu niet wat waarheid is of wat niet.

koolhydraten half uur voor samen met eiwitten, tijdens en dan direct na het trainen met eiwitten (bcaa's of hydrolisaat). zou je cortisol levels zeer beperken wat anabool is.

echter zouden suikers direct na het trainen je hgh verlagen, en zou je wel bcaa's moeten innemen direct na het trainen maar geen suikers!

wie weet hoe het zit..;)

ik denk dat het als recreatief bber geen MOER uit maakt. Gewoon hard trainen goed eten en goed slapen.. Natuurlijk alle beetje helpen en supps zullen dus ook helpen maar denk dat het effect te verwaarlozen is

Juiste voeding/hoeveelheid en techniek van de oefeningen, dan heb je 95% al te pakken.

Niet teveel in supplementen denken. Anderhalf tot een uur voor de training een goede maaltijd, vlak voor de training een portie eiwitten (whey is prima) en na je training binnen een uur beginnen aan een goede volgende maaltijd.

Zoals bob_k al zei:
Anderhalf uur voor de training een maaltijd met gemiddeld eiwitten, gemiddeld koolhydraten, matig in vetten (bijvoorbeeld brood met tonijn)
Direct voor de training eventueel wat eiwitten en snelle koolhydraten bijvoorbeeld whey en banaan (deze maaltijd is optioneel).
Binnen een tijdsbestek van 1 a 1,5 uur na de training weer een maaltijd met gemiddeld eiwitten, gemiddeld koolhydraten en matig in vetten (rijst met kip bijvoorbeeld).

Zoals je hierboven kunt zien is het aan te raden om rondom de training je vetinname wat te beperken (betekend niet dat je helemaal geen vetten mag eten, maar houd het bescheiden).

Zou de maaltijd binnen een uur nemen, dan heb je lang genoeg gewacht als je geen post wo shake neemt

Idd niet teveel vetten rondom je training, dit vertraagt de opname van de voedingstoffen. Ikzelf neem altijd direct na het trainen (als je de zeg maar de kleedkamer uitloopt) een shake met 0,4*BW aan dextrojuice met 10 gram BCAA

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor alle offtopic antwoorden.

Ik stel op prijs dat jullie je input geven maar meer en deel van de comments gaan niet over het toppic.

iemand die wel een artikel heeft of interessant informatie die erop duidt dat het onverstandig is om direct na de training snelle/simpele koolhydraten in te nemen omdat hierdoor je testosteron en HGH zou dalen, of dat je juist wel zou moeten nemen omdat dan je cortisol afneemt.

gr

• Topic Starter Topic Starter
dit artikel zegt dat je juist wel glucose en aminozuren direct na het trainen moet innemen (zo snel mogelijk). dat is wat ik op dit moment doe, maar ik heb ook gehoord dat je meteen je aminozuren moet innemen maar moet wachten met de suikers. ik zal eens een artikel daarover zoeken.

Een uur voor de training een volledige maaltijd, vlak voor de training een pre-workout shake en na de training een post-workout shake. Een half uur na de post workout shake denk ik alweer na over de volgende maaltijd.

Ik doe geen cardio na de krachttraining, anders zou ik tussen de krachttraining en cardio aminozuren pakken.

Idd niet teveel vetten rondom je training, dit vertraagt de opname van de voedingstoffen. Ikzelf neem altijd direct na het trainen (als je de zeg maar de kleedkamer uitloopt) een shake met 0,4*BW aan dextrojuice met 10 gram BCAA

Waarom niet teveel vetten voor de training? eet namelijk een boterham met pindakaas voor m'n training.

Heel raar misschien, maar als ik naar sportschool ga, dan neem ik altijd van tevoren een banaan. Geeft
mij op de een of andere (misschien vage) manier veel energie.

Banaan bevat vrij veel suikers, die leveren snelle energie ;)

Vetten vermijden aangezien ze de opname van andere voedingstoffen vertragen.
Ook worden veel mensen wat suf en slaperig na het eten van vetten (de vertering ervan valt dan zwaar)...

Ik denk dat LiveMyDream eerder doelt op het feit dat suikers (dus insuline stijging) direct na de training afgifte van groeihormoon remt.
In een recent interview geeft George Farah aan dat het beter is enkel amino`s te nemen en later pas koolhydraten.
Op deze manier zou er geen rem op de afgifte komen.
Zelf neem ik enkel peptopro direct na de training en half uur/uur later flinke maaltijd met koolhydraten en eiwitten.

Nou is het natuurlijk de vraag of al dat supplementen en timing gemierenneuk significant verschil gaat maken in vergelijking met gewoon je ballen eraf trainen en voldoende kcals binnenkrijgen over de dag.

Nou is het natuurlijk de vraag of al dat supplementen en timing gemierenneuk significant verschil gaat maken in vergelijking met gewoon je ballen eraf trainen en voldoende kcals binnenkrijgen over de dag.

Gezien de oude rotten in het vak ook hun lichamen hebben opgebouwd dmv keihard trainen en vreten, denk ik dat dit gemierenneuk inderdaad te verwaarlozen valt. Het is uiteraard goed om zo anabool mogelijk bezig te zijn, maar het overgrote deel zal bepaald worden door je genen, training en voeding.

Helemaal mee eens....

ik zeg ook niet dat het een significant verschil gaat maken, dat is weer een andere discussie
uiteindelijk is het idd altijd nog kcal in/kcal out.
persoonlijk vind ik het fijner peptopro voor/ na de training te nemen (zeker als ik op nuchtere maag train) en rustig douchen en dan shitload aan kcal uit grote maaltijd(en)

Terug
Naar boven