AndroidHealthClinic

"power balance bandje"

Waterpoloer

Freaky Bodybuilder
Waardering
633
Lengte
1m80
Massa
106kg
Ik zie net op tv een stukje over deze Power balance bandje, welke atleten voetballers en ook oranje spelers dragen.

Ik ben benieuwd of iemand er ervaring mee heeft? En hoe denken jullie er over?

http://www.youtube.com/watch?v=uQWPpyJWdqk&feature=related

power%20balance%20111.jpg

Ik geloof er namelijk niks van :p

Dat gekke bandje is 35 eu he, dat je het even weet. Maar verder zie ik er wel wat mensen mee lopen en die hebben de instelling; leuk als het helpt en baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik geloofde er ook niets van, tot ik een aantal van die testen deed met en zonder bandje.

Heel gek, maar je "core" is wel sterker en je evenwicht is beter. Bepaalde oefeningen zoals squat, deadlift en dergelijke lijken iets beter te gaan, maar ik kan er niet echt een getal op plakken.

Dat je meer massa kweekt dankzij dit bandje lijkt me dan weer iets te ver gezocht.

In elk geval, probeer het eerst uit en zie wat het voor jou doet. Als enkel aan bb'en doet **** it, maar als je ook een sport doet (img basketbal) heb je er wel baat bij.

Ik geloofde er ook niets van, tot ik een aantal van die testen deed met en zonder bandje.

Heel gek, maar je "core" is wel sterker en je evenwicht is beter. Bepaalde oefeningen zoals squat, deadlift en dergelijke lijken iets beter te gaan, maar ik kan er niet echt een getal op plakken.

Dat je meer massa kweekt dankzij dit bandje lijkt me dan weer iets te ver gezocht.

In elk geval, probeer het eerst uit en zie wat het voor jou doet. Als enkel aan bb'en doet **** it, maar als je ook een sport doet (img basketbal) heb je er wel baat bij.

Placebo is een nuttig effect ja;)

Geen knipoog nodig, placebo IS een nuttig effect !

Je kan enkel van een placebo spreken als je weet wat het eventuele effect is.

Ik wist echt niet wat ik de eerste keer kon verwachten, maar met bandje was ik leniger, krachtiger bij sit ups en had ik een beter evenwicht.

Ik heb al anderen horen zeggen dat ze bijvoorbeeld meer konden benchpressen met het bandje, maar daar heb ik nog niets van gemerkt. Dit lijkt me eerder wel het placebo effect.

Mijn conclusie gebaseerd op een gebruikservaring van een jaar: leniger, meer stabiliteit en meer core strenght PUNT.

• Topic Starter Topic Starter
Weet iemand of ze ook in de winkel verkrijgbaar zijn, kan ik het een keer testen;)

Weet iemand of ze ook in de winkel verkrijgbaar zijn, kan ik het een keer testen;)

In België liggen ze zowat in elke sportwinkel en fitness. Maar ik heb gehoord dat ze online goedkoper zijn. Sterker nog, als je ze op de Amerikaanse site besteld, zijn ze nog een stuk goedkoper. Al weet ik niet wat de verzendkosten zijn.

:roflol:

Waar mensen allemaal niet intrappen.

Wat doet dit product volgens de producent dan?

En energy care dan? Ook zoiets(zag reclame op site Jay Cutler)

Ik zag op de tv een paar tests, en die judoka gasten zeggen dat het werkt.

Toevallig krijg ik er binnenkort één... niet dat ik het nodig heb.. maar ja.. wie weet....zal mijn 'belevenissen' en 'ervaring' wel posten :eyebrow:

Volgens de producent geeft het meer balans, flexibiliteit en kracht. En het werkt vrijwel direct als je hem om doet zeggen ze. In de winkel waar ik werk verkopen wij ze, dus ik kon hem gisteren tijdens de training uit proberen. Opgewerkt t/m een zware single deadlift van 200kg zonder bandje. Vervolgens nog een keer de 200kg gepakt met het bandje, maar hij ging even zwaar zoals verwacht. Dus ik heb er in ieder geval niks van gemerkt. Zonde van je geld dus.

Terug
Naar boven