AndroidHealthClinic

"power balance bandje"

Volgens de producent geeft het meer balans, flexibiliteit en kracht. En het werkt vrijwel direct als je hem om doet zeggen ze. In de winkel waar ik werk verkopen wij ze, dus ik kon hem gisteren tijdens de training uit proberen. Opgewerkt t/m een zware single deadlift van 200kg zonder bandje. Vervolgens nog een keer de 200kg gepakt met het bandje, maar hij ging even zwaar zoals verwacht. Dus ik heb er in ieder geval niks van gemerkt. Zonde van je geld dus.

20 jaar? :roflol::roflol:!

Heel mooi verwoord! Leuk argument, alleen maakt deze denkwijze je eveneens tot een fundamentalist. Je zegt: Alles wat niet aantoonbaar gemaakt kan worden, bestaat niet. De contouren van jouw wereldbeeld worden daarmee niet getekend door een religieuze stroming, maar door het gilde van wetenschappers, die zoekt naar verklaringen voor verschijnselen op basis van rekenkundige modellen. Dat maakt dat alles wat niet zichtbaar is, of vanuit wiskunde voorspelbaar is, niet bestaat - en alles wat daarbuiten valt onzin is. Zelfs vanuit diezelfde wetenschap is die begrenzing per definitie kortzichtig, omdat de wetenschap voortschrijdt. Er zijn altijd zaken die vroeger niet aangetoond konden worden die nu wel 'algemeen geaccepteerd' (=subjectief!) zijn.

Zo jij snapt wetenschap niet. Wetenschap betekend dat iets te falsificeren is. Niet dat wat we niet weten niet bestaat, maar als je iets beweert wat nooit aan te tonen is dan is er letterlijk 0% reden om dat aan te nemen.
Dikgedrukte klopt, iets dat niet aantoonbaar gemaakt KAN worden bestaat niet.

Falsificeren is geen wetenschap. Het is een onderzoeksmethode op basis van een wetenschapstheorie - een constructie van een filosoof hoe wetenschap zou moeten werken. Dit haalt mijn punt niet onderuit dat wetenschap/ wetenschappelijk onderzoek zijn begrenzingen heeft en dat er een hele wereld aan waarheden zijn waarvoor nog geen onderzoeksmethoden beschikbaar zijn om ze definitief aan te tonen/ te verwerpen (waar falsificatie zich op richt).

Falsificeren is geen wetenschap. Het is een onderzoeksmethode op basis van een wetenschapstheorie - een constructie van een filosoof hoe wetenschap zou moeten werken. Dit haalt mijn punt niet onderuit dat wetenschap/ wetenschappelijk onderzoek zijn begrenzingen heeft en dat er een hele wereld aan waarheden zijn waarvoor nog geen onderzoeksmethoden beschikbaar zijn om ze definitief aan te tonen/ te verwerpen (waar falsificatie zich op richt).

Oke, denk maar wat je wilt. Je wilt blijkbaar zo graag geloven dat er 'meer' is. De zin wetenschap heeft zijn begrenzingen zegt genoeg. Want wat is er dan waar wetenschap stopt? Inderdaad, geloven. Ach, als jij er gelukkig van wordt.

Wetenschap stopt volgens jouw eigen definitie bij de mogelijkheden om methodische experimenten op te zetten.

Laten we erover eens worden dat we er lekker anders over denken. Bedankt voor een leuke discussie.

Der zijn er weer 2 slim aan het lullen hoor.. Damn :P

Hoort dit topic niet in 'citaten van verstandlozen'? :p

Meten is weten. Jullie proberen het met kilo's te vergelijken, ik heb na wekenlang nauwkeurige meetsessies ontdekt dat ik ongeveer 50 gram minder kan tillen met die armband om. Heel raar, alsof er een soort negatieve energie op drukt...

Lol @ heel dat gedoe over falsificeerbaarheid en wetenschap. De zogezegde effecten van powerbalance bandjes en dat soort shit kunnen makkelijk via wetenschappelijk onderzoek worden aangetoond of ontkracht.

Ik vind dat er meer wettelijk vastgelegde regels moeten komen op dit soort claims. Bedrijven zouden niet zomaar van alles mogen beweren over hun producten.

Daarom zou het kortzichtig zijn om alles wat nog (!) niet wetenschappelijk aantoonbaar gemaakt kan worden om die reden weg te zetten als onzin. En al zou het onzin zijn, en zou de werking van zo'n bandje volledig berusten op een placebo-effect, dan nog is er een werking.
Het zou kortzichtig zijn om te denken dat er niets bestaat buiten dat wat de wetenschap op dit moment weet. Maar het is daarom niet kortzichtig om met deze, voorlopig onverklaarde dingen, geen rekening te houden. In het voorbeeld van dit power balance bandje is er geen enkele reden om aan te nemen dat er sprake is van één of andere mysterieuze straling, zolang hier geen enkele rationele basis voor is.
Als dat kortzichtig zou zijn, dan is het ook kortzichtig om te geloven in de zwaartekracht. Het zou ook een onzichtbare reus kunnen zijn dat alles op zijn plaats duwt.

lijkt me vrij onwaarschijnlijk maar kzou t toch ook wel eens willen testen

Ik en moeder de vrouw hebben er ook beiden ééntje om.
Geen test gedaan maar in het wit staan ze wel hip.
Apart om te melden is is dat ik in het verleden een 2 tal zeer ernstige auto ongelukken heb gehad en elke dag weer wakker word met pijn in de nek en de rug.
Sinds ik hem draag werd ik wakker zonder deze pijnen!!!
Leuk om te weten is is dat ik niets van testjes of positieve balance gelezen had dus van een placebo lijkt mij dan geen sprake.
Ik geloof eigenlijk weinig van het bandje maar iedereen zal begrijpen dat ik hem om hou!

zit tusse je oren

afgelopen weekend op de braderie in het dorp ook voor 10 pleuro te koop

ik heb em ook .je merk er niet echt wat van

Ik en moeder de vrouw hebben er ook beiden ééntje om.
Geen test gedaan maar in het wit staan ze wel hip.
Apart om te melden is is dat ik in het verleden een 2 tal zeer ernstige auto ongelukken heb gehad en elke dag weer wakker word met pijn in de nek en de rug.
Sinds ik hem draag werd ik wakker zonder deze pijnen!!!
Leuk om te weten is is dat ik niets van testjes of positieve balance gelezen had dus van een placebo lijkt mij dan geen sprake.
Ik geloof eigenlijk weinig van het bandje maar iedereen zal begrijpen dat ik hem om hou!

Ik ben blij dat je minder pijn hebt ofzo hoor, maar wat een belachelijke onzin om dit te linken aan een bandje.

Terug
Naar boven