MuscleMeat

"power balance bandje"

Volgens de producent geeft het meer balans, flexibiliteit en kracht. En het werkt vrijwel direct als je hem om doet zeggen ze. In de winkel waar ik werk verkopen wij ze, dus ik kon hem gisteren tijdens de training uit proberen. Opgewerkt t/m een zware single deadlift van 200kg zonder bandje. Vervolgens nog een keer de 200kg gepakt met het bandje, maar hij ging even zwaar zoals verwacht. Dus ik heb er in ieder geval niks van gemerkt. Zonde van je geld dus.

:roflol:

Wetenschappelijk peer reviewed haalbare studies? Euh... . ???

wil je het weten? :p
ik heb zomaar zin om nutteloos over het placebo effect te lullen naar aanleiding van het hebbedingetje, dus bij deze:

peer reviewed= door een collega uit dezelfde wetenschappelijke vakdiscipline beoordeeld
HERhaalbaar, omdat als het maar 1x lukt het ook wel toeval kan zijn, of er in werkelijkheid iets anders gebeurd is dan wat er gerapporteerd is dat er gebeurd is.

Ten opzichte van het placebo effect is het ook nog eens belangrijk dat het onderzoek "dubbelblind" en "gerandomiseerd" is
Dubbelblind: behalve de proefpersoon mag niet weten wat hij krijgt, mag ook de behandelaar niet weten welke behandeling hij geeft, en degene die het effect moet beoordelen mag dat ook niet weten.
Gerandomiseerd: Een voldoende grote groep van proefpersonen (om te voorkomen dat toeval teveel invloed op het resultaat heeft) moet wél geheel volgens het toeval verdeeld worden over het wel en niet krijgen van de behandeling die getest wordt, om te voorkomen dat eigenschappen van de proefpersonen bepalen wie de behandeling krijgt en wie niet.

In dit geval ligt het voor de hand dat een onevenredig deel van de "proefpersonen" zal bestaan uit goedgelovige mensen, die erg gevoelig zijn voor het placebo effect, dat zeker zal optreden aangezien ze hun "behandeling" precies kennen. Ze versterken het ook nog door er onderling enthousiast over te praten...

Een walgelijk marketingsucces dus, balen dat het geen pillen zijn dan had ik er misschien indirect nog wat aan gehad.:(

wil je het weten? :p
ik heb zomaar zin om nutteloos over het placebo effect te lullen naar aanleiding van het hebbedingetje, dus bij deze:

peer reviewed= door een collega uit dezelfde wetenschappelijke vakdiscipline beoordeeld
HERhaalbaar, omdat als het maar 1x lukt het ook wel toeval kan zijn, of er in werkelijkheid iets anders gebeurd is dan wat er gerapporteerd is dat er gebeurd is.

Ten opzichte van het placebo effect is het ook nog eens belangrijk dat het onderzoek "dubbelblind" en "gerandomiseerd" is
Dubbelblind: behalve de proefpersoon mag niet weten wat hij krijgt, mag ook de behandelaar niet weten welke behandeling hij geeft, en degene die het effect moet beoordelen mag dat ook niet weten.
Gerandomiseerd: Een voldoende grote groep van proefpersonen (om te voorkomen dat toeval teveel invloed op het resultaat heeft) moet wél geheel volgens het toeval verdeeld worden over het wel en niet krijgen van de behandeling die getest wordt, om te voorkomen dat eigenschappen van de proefpersonen bepalen wie de behandeling krijgt en wie niet.

In dit geval ligt het voor de hand dat een onevenredig deel van de "proefpersonen" zal bestaan uit goedgelovige mensen, die erg gevoelig zijn voor het placebo effect, dat zeker zal optreden aangezien ze hun "behandeling" precies kennen. Ze versterken het ook nog door er onderling enthousiast over te praten...

Een walgelijk marketingsucces dus, balen dat het geen pillen zijn dan had ik er misschien indirect nog wat aan gehad.:(

Dus kort samengevat moet ik iemand zoeken die nog nooit van het bandje gehoord heeft, hem uitleggen wat hij moet doen van actie(s) op de te behandelen persoon, die er eveneens nog nooit van gehoord heeft. En dit op een voldoende grote groep mensen die elkaar nog nooit hebben gezien... .

Zullen we dan best niet allemaal even stoppen met onze gebruikservaringen te delen op dit forum? Beetje zinloos allemaal, toch?

vergeet niet dat het Nederlands elftal ook power belance bandje hadden.
en hadden ze gewonnen?
Wat een onzin zeg..

Dus kort samengevat moet ik iemand zoeken die nog nooit van het bandje gehoord heeft, hem uitleggen wat hij moet doen van actie(s) op de te behandelen persoon, die er eveneens nog nooit van gehoord heeft. En dit op een voldoende grote groep mensen die elkaar nog nooit hebben gezien... .

Zullen we dan best niet allemaal even stoppen met onze gebruikservaringen te delen op dit forum? Beetje zinloos allemaal, toch?

Nou, niet perse.

Hoewel als je hier over gebruikerservaringen begint denk ik al gauw aan het bespreken van medicatie waarvan de gebruikers zelf ook niet weten of die echt is maar dat via onderlinge informatie uitwisseling proberen te raden. Dat is ook niet wetenschappelijk, en het placebo effect ervan is moeilijk te voorspellen: Op een gegeven moment zijn er mensen die beweren dat het nep is terwijl het echt is en andersom. Als je spullen dan dus echt zijn maar je denkt dat ze nep zijn dan heb je kans op een negatief placebo effect, net als wanneer je van anderen enge bijwerkingen leest terwijl die in werkelijkheid niks met het spul te maken hebben.

Maar wat betreft het nut van de wetenschappelijke regels of het negeren daarvan dus. Je kunt inderdaad onmogelijk alles op die manier testen. En als je geen wetenschapper wilt worden lijkt het me helemaal niet verkeerd om je af en toe te laten helpen door het placebo effect. Waarschijnlijk had ik zelf meer successen gekend als ik makkelijker dingen had kunnen aannemen. Geloven wat de goeroe zegt en gaan! Dat heeft al veel sportsuccesen gebracht, ook bij goeroes die een hoop onzin lullen want het met volle inzet, vertrouwen en geloof doen van het deel wat geen onzin is + het placebo effect doen hun werk dan wel.

Dat bandje werkt niet, maar mijn geheim: De BioStabil==>GAINS
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Tja ben zelf toch wel tevreden over het bandje.
Merk dat mijn stabiliteit bij bepaalde oefeningen een stuk beter werd en vooral bij mensen die het niet kende wat testjes gedaan. Bij de 1 merkte je het meer dan de ander, maar licht dan ook aan het volgende; de één sport weinig tot niet of juist veel en daarnaast de één had al een betere coördinatie/balans dan de ander. In iedere geval ben ik zelf tevreden hierover, placebo of niet.

Of het tussen de oren zit ik weet het niet, maar nog wat anders waar ik wel verbaasd over was. 2 mensen in mijn omgeving die het bandje niet kende en wel geinteresseerd waren en het gingen dragen daarbij verdwenen zelfs 2 klachten waar ze last van hadden. De één had al een gehele tijd een blaasontsteking en de ander had veel last van hoofdpijn...

Of het tussen de oren zit ik weet het niet, maar nog wat anders waar ik wel verbaasd over was. 2 mensen in mijn omgeving die het bandje niet kende en wel geinteresseerd waren en het gingen dragen daarbij verdwenen zelfs 2 klachten waar ze last van hadden. De één had al een gehele tijd een blaasontsteking en de ander had veel last van hoofdpijn...

Er is iemand die ik ken die gelooft dat ze stralingshanden heeft, en er zijn dus ook echt mensen die dat ook geloven, zelfde soort die in jomanda's en chars geloven. Daar hoor je dus hetzelfde 'ja ik had last van me been, maar twee dagen na de instraling echt totaal niet meer.'
Dit soort argumentatie heeft ons een paar eeuwen gekost, misschien wel eens van gehoord: de middeleeuwen.
En nog iets om over na te denken: Als het echt zo revolutionair zou zijn (dus echt een nieuwe techniek en niet iets dat met 'energiebanen' werkt:roflol:) Dan zou het toch door iedereen opgepakt worden en zou weetikveel NASA het gaan gebruiken en niet een sporter die met Yolanthe gaat en onlangs voor haar is bekeerd.
De Biostabil daarentegen werkt WEL

leuk weetje, die dingen worden voor 80 cent gemaakt! :) Ik heb van die testjes gedaan met een bandje van een maatje en ik merkte er niks van. Ik zal wel te nuchter zijn voor al die ongein.

Laatst bewerkt:
Ik ben iemand tegengekomen met 'stralingshanden' die door het verstoren of versterken van energiebanen mijn kracht merkbaar heeft kunnen laten toenemen en afnemen. Hoe het werkte - geen idee. Dat effect was zo sterk dat het niet te negeren is. Mijn ervaring is dat lichaam en geest op een hele bijzondere manier op elkaar inwerken. Ik ben ervan overtuigd dat we nog niet een fractie weten van hoe dat precies werkt. Dat we in de sport nog altijd geen grip hebben op het fenomeen "vorm van de dag" is voor mij een teken aan de wand.

Daarom zou het kortzichtig zijn om alles wat nog (!) niet wetenschappelijk aantoonbaar gemaakt kan worden om die reden weg te zetten als onzin. En al zou het onzin zijn, en zou de werking van zo'n bandje volledig berusten op een placebo-effect, dan nog is er een werking.

Ik ben iemand tegengekomen met 'stralingshanden' die door het verstoren of versterken van energiebanen mijn kracht merkbaar heeft kunnen laten toenemen en afnemen. Hoe het werkte - geen idee. Dat effect was zo sterk dat het niet te negeren is. Mijn ervaring is dat lichaam en geest op een hele bijzondere manier op elkaar inwerken. Ik ben ervan overtuigd dat we nog niet een fractie weten van hoe dat precies werkt. Dat we in de sport nog altijd geen grip hebben op het fenomeen "vorm van de dag" is voor mij een teken aan de wand.

Daarom zou het kortzichtig zijn om alles wat nog (!) niet wetenschappelijk aantoonbaar gemaakt kan worden om die reden weg te zetten als onzin. En al zou het onzin zijn, en zou de werking van zo'n bandje volledig berusten op een placebo-effect, dan nog is er een werking.

Zal ik je een geheimpje vertellen:stralingshanden en energiebanen bestaan niet. En een geest ook niet.

Ik kan nooit aantonen dat ik gelijk heb - of jij ongelijk. Ik reageer vanuit mijn ervaring en mijn interpretatie ervan.
Overigens zou je ook zo'n discussie kunnen voeren over religie.

Tja ben zelf toch wel tevreden over het bandje.
Merk dat mijn stabiliteit bij bepaalde oefeningen een stuk beter werd en vooral bij mensen die het niet kende wat testjes gedaan. Bij de 1 merkte je het meer dan de ander, maar licht dan ook aan het volgende; de één sport weinig tot niet of juist veel en daarnaast de één had al een betere coördinatie/balans dan de ander. In iedere geval ben ik zelf tevreden hierover, placebo of niet.

:roflol:
Tell sell op zijn allerbeste

Ik kan nooit aantonen dat ik gelijk heb - of jij ongelijk. Ik reageer vanuit mijn ervaring en mijn interpretatie ervan.
Overigens zou je ook zo'n discussie kunnen voeren over religie.
Zucht, het flying-spaghettiargument: Ik zeg er is een vliegend spaghettimonster heel ver weg en die heeft alles geschapen. Jij zegt onzin natuurlijk, maar ik zeg nou jij kan nooit aantonen dat ik ongelijk heb.

leuk weetje, die dingen worden voor 80 cent gemaakt! :) Ik heb van die testjes gedaan met een bandje van een maatje en ik merkte er niks van. Ik zal wel te nuchter zijn voor al die ongein.

Zelfde hier. Het zit toch tussen de oren ben ik bang..bandje of geen bandje. Voor stabiliteit of wat dan ook maakte het bij mij echt helemaal niks uit, maar ik geloof ook niet in dit soort onzin.

Zucht, het flying-spaghettiargument: Ik zeg er is een vliegend spaghettimonster heel ver weg en die heeft alles geschapen. Jij zegt onzin natuurlijk, maar ik zeg nou jij kan nooit aantonen dat ik ongelijk heb.

Heel mooi verwoord! Leuk argument, alleen maakt deze denkwijze je eveneens tot een fundamentalist. Je zegt: Alles wat niet aantoonbaar gemaakt kan worden, bestaat niet. De contouren van jouw wereldbeeld worden daarmee niet getekend door een religieuze stroming, maar door het gilde van wetenschappers, die zoekt naar verklaringen voor verschijnselen op basis van rekenkundige modellen. Dat maakt dat alles wat niet zichtbaar is, of vanuit wiskunde voorspelbaar is, niet bestaat - en alles wat daarbuiten valt onzin is. Zelfs vanuit diezelfde wetenschap is die begrenzing per definitie kortzichtig, omdat de wetenschap voortschrijdt. Er zijn altijd zaken die vroeger niet aangetoond konden worden die nu wel 'algemeen geaccepteerd' (=subjectief!) zijn.

Terug
Naar boven