Fitness Seller

Verkocht Power Rack

zoiets als dit: http://www.xs4all.nl/~midjzome/homegym/seated%20dip.jpg

Gebruik je geen powerrack met dipsteunen? Of ben je daar te sterk voor?

Ja zoiets bedoel ik maar dan dat je aan beide kanten olympische schijven kunt hangen of zoals op de foto kan ook wel als er maar genoeg lengte is om gewicht aan te hangen en dat je vast zit onder een rol of met een riem...
Nee heb geen dipsteunen aan mijn rek zitten heb wel een gewone dipper maar heb jaren terug mijn aanhechtingen overstrekt tussen mijn borstspieren en voel dat nog steeds als ik ga dippen en daarom doe ik liever de zittende dipper want dan zit je rechter.
Kun jij zoiets voor me maken en wat het kost maak ik geld naar je over en kom het wel halen als die klaar is...

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb de seated dipper verder uitgewerkt.
Heb hier een overzichtstekening staan.

Enkele specificaties:
* De seated dipper wordt 2K gespoten (zwart RAL9005)
* 2 glijlagers gemaakt van speciale nylon-66 (PA-66) compound met carbonvezel en PTFE
* Asdikte: 25 mm
* Het draaipunt wordt in hoogte verstelbaar
* De 2 armen (arm waar je kracht uitoefend / arm die tegenkracht bied) zijn ongeveer gelijk. Met 20 kg eraan druk je dus ook 20 kg.
* Onderstel is gemaakt van 80x40x3
* Overige gebruikte koker 50x50x3
* Diameter schijf opname: 48,3 mm
* Diameter handvaten: 42,4 mm

Het maken van de seats besteed ik uit. Wordt een sky overtrokken plaat met foam.

Prijs: 275,-

Eventueel wensen hoor ik graag tegemoet.

Lijkt je het wat? :D:D:D

Laatst bewerkt:
wauw echt heel gaaf gedaan! hoe zit het als je wat wilt "bestellen" ? is dat vooruit betalen of deels etc?

Ik heb de seated dipper verder uitgewerkt.
Heb hier een overzichtstekening staan.

Enkele specificaties:
* De seated dipper wordt 2K gespoten (zwart RAL9005)
* 2 glijlagers gemaakt van speciale nylon-66 (PA-66) compound met carbonvezel en PTFE
* Asdikte: 25 mm
* Het draaipunt wordt in hoogte verstelbaar
* De 2 armen (arm waar je kracht uitoefend / arm die tegenkracht bied) zijn ongeveer gelijk. Met 20 kg eraan druk je dus ook 20 kg.
* Onderstel is gemaakt van 80x40x3
* Overige gebruikte koker 50x50x3
* Diameter schijf opname: 48,3 mm
* Diameter handvaten: 42,4 mm

Het maken van de seats besteed ik uit. Wordt een sky overtrokken plaat met foam.

Prijs: 275,-

Eventueel wensen hoor ik graag tegemoet.

Lijkt je het wat? :D:D:D

Ja geweldig Henk harstikke mooi dus je kan je gang gaan,je kan mijn gsm nm wel krijgen en dan bellen we even wanneer het klaar is okee...
je kan geld vooruit krijgen of bij ophalen je zegt het maar....

goed bezig, mooi spul :) helaas veel te ver voor mij om op te halen.

Mooi gedaan man!
Klein vraagje, kunnen de hendels (waar je de handen plaatst) wel ver genoeg omhoog als er grote schijven achterin hangen?

Mooi gedaan man!
Klein vraagje, kunnen de hendels (waar je de handen plaatst) wel ver genoeg omhoog als er grote schijven achterin hangen?

Het draaipunt is in hoogte verstelbaar (niet goed zichtbaar op tekening) om dat probleem te tackelen (heb daar wel over nagedacht). Maar mischien is het een goed idee om een L van de hefboom te maken om er zeker van
te zijn dat dat niet gebeurt (ook in de laagste stand niet). Een up-date volgt.

Het draaipunt is in hoogte verstelbaar (niet goed zichtbaar op tekening) om dat probleem te tackelen (heb daar wel over nagedacht). Maar mischien is het een goed idee om een L van de hefboom te maken om er zeker van
te zijn dat dat niet gebeurt (ook in de laagste stand niet). Een up-date volgt.

Goed plan..
Misschien ook een idee om een soort "stopper" aan de achterkant te maken zodat hij in rust positie (zonder schijven) niet op de grond rust, waardoor de hendels weer te hoog komen te staan ;)

Goed plan..
Misschien ook een idee om een soort "stopper" aan de achterkant te maken zodat hij in rust positie (zonder schijven) niet op de grond rust, waardoor de hendels weer te hoog komen te staan ;)

Bedankt voor de tip. Werk ik in het werk wel uit.

En nog een update.

De rugleuning stond onder een hoek van 90 graden.
Dit wordt 85 graden voor een beter ergonomie.
Het punt van gewicht opname is iets omhoog gehaald.

De update

Laatst bewerkt:
Of kunnen jullie voor een lagere prijs aan een power rack komen? :D

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt zeker? Ik heb nu een Barbarian power cage gekocht voor 507 euro waarin je ook kan chinnen en dippen. Er zijn ook front steunen voorzien, en de mogelijkheid om het uit te breiden met een lat station. (wat ik niet van plan ben)

Specificaties

Belastbaarheid: 500 kg
Pull up bar: 150 kg
Dip bars: 150 kg
Afmetingen (BxDxH): 125 x 145 x 213 cm
Gewicht: 96 Kg

In ieder geval kewl dat je dit zelf kan maken! :)

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt zeker? Ik heb nu een Barbarian power cage gekocht voor 507 euro waarin je ook kan chinnen en dippen. Er zijn ook front steunen voorzien, en de mogelijkheid om het uit te breiden met een lat station. (wat ik niet van plan ben)

In ieder geval kewl dat je dit zelf kan maken! :)

Ik heb ook dipsteunen gelast. Moet ze alleen nog 2k lakken. Wordt er ook
bij geleverd.

---------- Toegevoegd om 21:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:31 ----------

Na een dag hard werken van 6 tot 6 het staalwerk klaar.
- Seats worden gemaakt.
- Het wachten is op de glijlagers.

Heb em al even getest. De bewegingsbaan voelt goed aan.
Ga em uiteindelijk zwaar belasten en indien nodig verstevigingen aanbrengen.

note: zit nog geen glijlager in dus wellicht dat de draaiarm scheef lijkt op de foto.

respect hoor dat je dat allemaal kan. Zou in de powerrack idd dipsteunen toevoegen en misschien iets waarmee je jezelf kan optrekken. DAn zou het echt vet zijn en zou ik ook zeker geinteresseerd zijn in zoiets.

Harstikke mooi man,je kan wel in de sportbranche en nog meer van zulke leuke machine ontwikkelen...

Bedankt voor de positieve reacties.

lekker hobbyen zie ik :) succes met je nieuwe projectje.

heb je trouwens solidworks op de mts of hts geleerd?

Terug
Naar boven