Fitness Seller

powercage vs halfrack vs free stands

godsmack

Dutch Bodybuilder
Waardering
36
Ik ben nog altijd zwaar aan het twijfelen tussen een cage/rack/free stands

Wat raden jullie aan? probleem met een cage/rack is dat die snel +-2.15m hoog zijn. terwijl mijn kamer of garage 2.30m is. Als je je dan wil optrekken ga je toch met je hoofd tegen het plafond zitten? dus das dan al een oefening die ik misschien niet ga kunnen doen.

dus dacht ik aan die barbarian free stands? die zijn misschien wel iets minder veilig maar wel praktischer voor op te bergen ofzo? ???

Ik ben nog altijd zwaar aan het twijfelen tussen een cage/rack/free stands

Wat raden jullie aan? probleem met een cage/rack is dat die snel +-2.15m hoog zijn. terwijl mijn kamer of garage 2.30m is. Als je je dan wil optrekken ga je toch met je hoofd tegen het plafond zitten? dus das dan al een oefening die ik misschien niet ga kunnen doen.

dus dacht ik aan die barbarian free stands? die zijn misschien wel iets minder veilig maar wel praktischer voor op te bergen ofzo? ???

Dan kan je nog steeds niet optrekken... Je moet even kijken welke oefeningen je op welke intensiviteit doet. Ik moet er niet aan denken om mijn squat 1 rpm te doen met free stands ivm het wegleggen. Daarnaast kan veiligheid een issue zijn.

Je kan de stang ook in het rack zelf hangen en daar pull ups aan doen.

Ik zou zelf voor een cage gaan, dan weet je zeker dat je niets tekort gaat komen.

• Topic Starter Topic Starter
op powercage heb ik al eens gekeken maar ik weet niet als die verzenden naar België.

Heeft er iemand ervaring met die powermark 475r powerrack?

kzit nu nog te twijfelen tussen een powermark 475r of de bodycraft f430 of die barbarian halfrack.

de powermark is wel de goedkoopste. Is dit een degelijke cage? ik zie eigenlijk niet veel verschil met de bodycraft buiten dat die duurder is en misschien wat beter afgewerkt?

ok keuze al gehalveerd: nu n og de bodycraft f430 of barbarian halfrack.

voordeel van die halfrack is dat je je gewichten er ook op kwijt kunt. kweet wel niet als je de spotters evenvlot kunt veranderen zoals bij de bodycraft?

Volgens mij moet je bij de Bodycraft vier vleugelmoeren losdraaien om de spotters te verstellen, ook bij de haken moet je een vleugel losdraaien.

Het voordeel van de losse haken en spotters is dat je die sneller eruit kunt trekken en op de gewenste hoogte terug steekt, in het geval van de haken kun je ook nog eens wisselen tussen de verschillende palen en de binnenkant/buitenkant van het rack.

Overigens heeft Barbarian Line ook een volledig power rack, niet enkel een half rack:
http://www.fitness-seller.nl/barbarian-power-cage/

en zijn die J-hooks van de barbarian cage vlot verstelbaar? of is dit ook met moeren?

Volgens mij moet je bij de Bodycraft vier vleugelmoeren losdraaien om de spotters te verstellen, ook bij de haken moet je een vleugel losdraaien.

Het voordeel van de losse haken en spotters is dat je die sneller eruit kunt trekken en op de gewenste hoogte terug steekt, in het geval van de haken kun je ook nog eens wisselen tussen de verschillende palen en de binnenkant/buitenkant van het rack.

Overigens heeft Barbarian Line ook een volledig power rack, niet enkel een half rack:

ik ben heel tevreden met mijn barbarian cage, ik zou persoonlijk altijd voor een cage opteren, voor military press zou ik eventueel nog twijfelen voor losse stands, mijn cage is er nog ene van de vorige edities; zonder monkey bar en bevestiging voor bands en J-hooks, maar toch een heel degelijk product, jammer dat ik nog niet alles heb voor een complete home gym, maar dat komt! traag maar zeker

ik ben er zelfs nu op aan het dippen! ;-)

Hahah vleugelmoeren, is gewoon een kliksysteem werk bijzonder goed moet ik zeggen.

Hahah vleugelmoeren, is gewoon een kliksysteem werk bijzonder goed moet ik zeggen.

ik veronderstel dat jij die bodycraft hebt? hoeveel barcatchers zitten erbij? ik lees op de review op bodybuilding.com dat er 4 barcatchers bijzitten. terwijl ik op de foto's op helisport er maar 2 zie :rolleyes:

klopt ik heb er één.
Op site van Helisports staat de nog een foto van de oude versie.
Bij de nieuwe versie zitten er ook barhouders aan de horizontale vangers. Ik denk dat je me wel bergijpt?

---------- Post toegevoegd Fri 13 Jul 2012 om 14:51 ----------

klik hier staat een foto van de nieuwe versie

ok thanks! dan zal het de bodycraft worden. gelukkig vraag ik het hier nog ff na of ik had een extra paar van die barcatchers bijgekocht.

klopt het dat die cage 2.06m hoog is? kzou graag nog comfortabel pull ups doen zonder mijn hoofd tegen het plafond te stoten :rolleyes:

Ik weet niet hoe lang die is, ben op me werk.
Ik kan goed pullups doen iig, ligt ook aan je plafond natuurlijk:rolleyes:

ok thanks! dan zal het de bodycraft worden. gelukkig vraag ik het hier nog ff na of ik had een extra paar van die barcatchers bijgekocht.

klopt het dat die cage 2.06m hoog is? kzou graag nog comfortabel pull ups doen zonder mijn hoofd tegen het plafond te stoten :rolleyes:

Tenzij je een extreem lange nek hebt icm een groot hoofd kom je niet zo bijster
hard boven je rack uit met pull ups ;)

kamer is 2.30 hoog dusja. zou zeker geen probleem mogen zijn. maar aangezien die foto op hun website al niet meer up to date was, kon het misschien zijn dat de afmetingen ook niet echt kloppen.

Terug
Naar boven