XXL Nutrition

Welke power cage kopen?

  • Topic starter makma
  • Startdatum
  • Reacties 32
  • Weergaven 6K
  • Volgers 12

Bezoekers in dit topic

Voor mijn 30mm dumbbels heb ik de 45 cm stang van fitness seller. Alleen draaid de schroefdraad er te gemakkelijk van af, veel gemakkelijker dan het setje dat ik van gorillasports heb.
Net 18,5 kg per dumbbel en na 4 reps draaide de schroef al 720 graden.. Dit gebeurd telkens en ik zit hem goed vast.. Gelukkig heb ik centimeters per stang over, dus moet die erg veel draaien wil het op me hoofd vallen, maar als ik meer gewicht aan kan vertrouw ik het niet meer.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? was maar 21 euro, dus terugsturen doe ik niet, kan hem altijd als extra dumbbels gebruik voor rug ofzo.

Waar kan ik goede 30mm dumbbelstangen kopen van 45 cm?
 
Heb je een extra setje moeren? 2 moeren tegen elkaar draaien.
 
Goed dat je dit meldt. Ik heb namelijk hetzelfde type dumbbell stangen op mijn short-list staan.
Jammer dat het zo snel los komt. 2 moeren gebruiken is een optie, maar als je stang redelijk vol hangt lukt dit niet meer. En het is net dan dat je liefst hebt dat die moer blijft zitten.
 
Ik heb geen idee welke stangetjes ik heb, ik heb alles van marktplaats qua 30mm spul. Maar ik heb wel 12 van die dumbell stangetjes. Verschil wat ik zie zit in de schroef moeren. Sommige hebben een rubber randje er in. Deze klemmen daardoor goed, andere typen niet. Maar als ik eenmaal de schijven er op heb pak ik altijd de schijven vast en draai de dumbell op de grond een kwart cirkel rond. De moeren trekken dan mee met de draairichting van de schijven en je kan een soort van hefboom kracht gebruiken. Daarna moet ik de moeren er soms afslaan met een extra halterstangetje.
 
Dit is dus de reden dat er niets boven vaste dumbells gaat.

Is weliswaar duurder en neemt meer ruimte in beslag maar nooit meer dat gepiel met verwisselen van schijven en sluiters die los komen.
 
Mijn Ironmaster quicklock dubbels komen gelukkig nooit los, maar vaste zijn idd wel handiger
 
wat denken jullie van dit rack?

PowerMark 475R Power Rack, for sale at Helisports.

Ik kan het 2de hands kopen samen met 150kg aan gewichten, bankje, halterstang, en bowflex dumbels voor 550 euro. Ik kan er blijkbaar een lat pulley voor bestellen nog, maar ik weet niet hoe ze ranken kwa stevigheid.
 
Dit is dus de reden dat er niets boven vaste dumbells gaat.

Is weliswaar duurder en neemt meer ruimte in beslag maar nooit meer dat gepiel met verwisselen van schijven en sluiters die los komen.

Ik heb verstelbare,al verscheidene jaren(powerblocks). Komt niks aan los. Ik wissel even snel van gewicht als recht te staan en andere dumbells te gaan halen. Mss wel sneller.

Maar als ik de plaats had had ik ook vaste dumbells.

Maar over de bowflexen heb ik nog niet veel goeds gehoord,zeker na enige tijd in gebruik te zijn.
 
Dit is dus de reden dat er niets boven vaste dumbells gaat.

Is weliswaar duurder en neemt meer ruimte in beslag maar nooit meer dat gepiel met verwisselen van schijven en sluiters die los komen.

Vaste dumbells zijn erg duur en hele sets hebben in stappen van 2 of 2,5 kilo kost erg veel ruimte. Ik heb gewoon via marktplaats een paar sets gekocht voor een prikkie. Heb nu genoeg stangetjes en schijfjes om 5 paar dumbells voorgemaakt te laten liggen. Tot je schema wijzigingen maakt hoef je dan een paar weken geen schijfjes los te schroeven.
 
Sorry, ik was een tijdje druk bezig met renoveren dus ik was niet echt op dit forum.

Over de schroeven, die hebben gewoon rubber, maar deze valt er soms af, was zelfs een rubbertje tijdelijk kwijt. Bij mijn andere schroeven gebeurt dit nooit ( ik wist niet eens dat het los kon komen :P )
Vandaag wat meer gewicht erop gezet, en toen ging het wel een stuk beter, heel raar.
Ik zag laatste iemand die standaard ringsluitingen nog eens naast zijn schroefdraad had, wellicht ga ik dat wel eens proberen, want die zijn redelijk dun. Volgens mij past er dan alsnog 4*5 per kant op, dus 42,7 kg totaal. Dat is voorloping wel voldoende voor mij.
 

Ik ben ook aan het kijken naar een volledig nieuwe homegym, heb 15 jaar in de sportschool getraind maar ga vanaf heden thuis trainen.
Ik was wel nieuwsgierig naar deze duitse club, echter mijn gevoel zegt dat het wat mindere kwaliteit is als de bekende merken....
zie ook o.a. dat de pully over 1 vierkante stang glijdt... volgens mij is 2 stangen "stabieler" zoals we bij de bekende merken zien hier.
Ik kan het ook helemaal mis hebben maar heeft iemand ervaring met deze spullen?

Ter Info: ik heb een eerste budget van max 1000 euro om mee te beginnen en heb de gehele zolder tot mijn beschikking.
Een half rack heeft mijn voorkeur aangezien in altijd buiten de "kooi" squat.
Misschien iemand nog een tip.....:-)

Txs.

PS: zag bij Workout Supply ook een set staan voor een interessante prijs, echter vraag ik mij af of dit vergelijkbaar is met de bekdne merken....?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een standaard cage 3mm dik van Powercage. Met dipsteunen, extra swing in safetyspotters en 2 sets jhooks. Erg tevreden over de kwaliteit niks mis mee. En voordeel is dat je op verzoek dingen kan bestellen/aanpassen.
 
Back
Naar boven