Fitness Seller

Powerliften en voetbal

Anoniem_1987_2

Freaky Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
42
Lengte
1m92
Massa
94kg
Vetpercentage
12%
In hoeverre denken jullie dat powerliften en voetbal gaat botsen als je beide fanatiek, maar niet op hoog niveau doet?

Het is namelijk zo dat ik dit seizoen weer ben begonnen met voetballen in een vrienden team, dit houdt in; 1x trainen en 1x wedstrijd (per week).

Ik snap heel goed dat de "echte" powerlifters die ook fanatiek aan wedstrijden doen het niet zouden kunnen combineren. Zou het mogelijk zijn in mijn situatie?

Trainen op de grote 3 vind ik ontzettend leuk om te doen en zou misschien met een paar jaar wel eens een wedstrijd willen proberen.

2 keer per week voetbal dus. Hoeft geen probleem te zijn lijkt me. Trainingen gewoon goed op mekaar afstellen en genoeg eten.

kiezen of delen

Als je geen wedstrijden doet voor powerliften kun je beter op explosieve kracht ter ondersteuning van anderse sporten - in dit geval voetbal - trainen.

De olympische lifts zijn over het algemeen trouwens beter ter ondersteuning van andere sporten dan de powerlift disciplines.

Dit is geen enkele probleem. Wil is het verstandig een goede warming-up en cooling down te doen. Dit vanwege het feit dat het toch twee verschillende sporten zijn en dat spierscheuringen een risico zou kunnen zijn als je dit niet doet. Veel plezier.

Nou je zegt het zelf eigenlijk al, in beiden is het niet je doelstelling om uit te blinken. Dan zie ik niet echt reden dat beide sporten elkaar gaan bijten. Wil je wel echt met de ene of de andere en ja sommigen zelfs beiden gaan schitteren, dan denk ik wel dat je keuze's moet gaan maken.

Voetbal is schitterend in een vriendenteam, zaterdags wedstrijd, gezellig met vrienden, vooral de derde helft ;)
Maar als je echt serieus wilt powerliften, dan is voetbal een te groot risico op blessure's. Vooral wanneer je zwaarder begint te worden. Denk vooral aan knieen en enkels.

• Topic Starter Topic Starter
@ Antropoid: ik vind het gewoon erg leuk om te squatten, deadliften en benchen. verder doe ik ook wat barbell rows, pulls en wat biceps/ triceps werk.

@ Mike: Snap wat je bedoelt, van die heavy ass powerlifters met gigantische lifts en een bw van 120kg kunnen het natuurlijk niet permiteren om te voetballen. Mijn doel is zo sterk mogelijk worden, ik kijk gewoon hoe ver ik op deze manier kom. En idd, voetbal is gewoon leuk om te doen en ook nog eens gezellig!

@ Antropoid: ik vind het gewoon erg leuk om te squatten, deadliften en benchen. verder doe ik ook wat barbell rows, pulls en wat biceps/ triceps werk.

Is ook leuk! ;)

Zelf vind ik olympische lifts nog leuker maar er zijn niet zoveel sportscholen waar je deze echt serieus mag doen en kan leren :sad:

• Topic Starter Topic Starter
Is ook leuk! ;)

Zelf vind ik olympische lifts nog leuker maar er zijn niet zoveel sportscholen waar je deze echt serieus mag doen en kan leren :sad:

Olympische lifts lijken mij ook leuk idd, ook altijd imposant om te zien. Maar nu is het zo dat ik eindelijk een fatsoenlijke techniek begin te krijgen op de pl dus hou ik het daar voorlopig maar even bij.

Wat betreft de combinatie voetbal en powerliften, ik heb op dit moment geen wedstrijd ambitie op hoog niveau in beide sporten. Ben van plan gewoon wat meer te gaan eten en kijken hoe ver ik kom.

Anders kan ik nog altijd beach boy worden ofzo.

Terug
Naar boven