Fitness Seller

powerliften/ voeding en meer

kitten

Advanced Bodybuilder
Waardering
56
Lengte
1m63
Massa
83kg
Hallo,

Na meer dan een jaar van het forum te zijn geweest maar onder een andere naam retour. Handig om te melden? Geen idee maar wel zo eerlijk.

Ben nog altijd wisselend actief en nu weer mijzelf over drempel heen aan het zetten om gewoon weer ijzer te eten. Hectische tijden gehad met een grauw randje maar via dbb weet ik dat ik de draad weer oppak daar krachttraining en vele lezen hier zo fijn is.

Doel voor nu is zorgen dat ik weer hoog in de gewichten kom te zitten op de sportschool. heb altijd netjes gewichten bijgehouden omdat ik ergens al een mindere periode heb moeten voelen aankomen.

powerliften zou ik graag nog willen doen voordat ik 40 word maar iemand die je goed kan begeleiden e.d is wel zo fijn.

In december laatste bezoek sportschool geweest en toen krachttraining gedaan.

squat 110 kg excl o.s
sumo deathlift 100 kg excl o.s
bankdrukken 50 kg excl o.s ( ****ing slecht in)
leg press 350 kg (dit is mijn lievelings ding)
biceps curl 28 kg
good mornings 2 x 10 kg excl o.s.

Dat ongeveer voor de beetje grotere groepen zeg maar. Als de sodemieter dus weer opbouwen en op die gewichten weer eindigen.

Zit nu nog in dubio. ga ik 3 x p/w krachttraining doen, max 12 herhalingen maar wel langzaam aan gewichten opbouwen of juist veel herhalingen doen van bij max 20 of faillure steeds.

En wat ik wil dat weet ik wel. gewoon sterker worden en dus strakker. Dat ik KH beter kan eten rond sportmoment en daarna op de dag juist minder lijkt voor mijn lijf beter maar voeding is het grootste probleem.

Opstaan en mout met melk en fruit
sporten en shake
lunch zwik eiwitten (gekookt of gebakken) met groentes of stuk vlees met groentes
halverwege middag tonijn uit blik en wat groentes
avondeten eetlepel zilvervliesrijst of iets anders van meergranen met groentes en witvlees
later op de avond yoghurt of kwark of shake

onderhoud is 1925 had ik berekend.

Anyway, qua sporten als ik weer erin zit red ik mij hier wel mee. Ik loop vreselijk vast op die voeding. Nogmaals zit ik liever juist niet hoog in KH na sporten verder. Hersenen kraken want zeker toen ik ooit docu zag van jodie marsh merkte ik voor mijzelf hoe afhankelijk ik ben van iemand die mij kan helpen waar ik qua voeding beste op reageer want ik weet het even niet meer.

( leuk nachtdienst maar chaotische post nu)

Hoeveel kcal eet je nu?
Natuurlijk hoe later op de avond hoe minder carbs;)
Hoe is je ekv verdeling?
Lijkt of je nu 1000 kcal ofzo eet?
Doe je al cardio?

• Topic Starter Topic Starter
Ik zal morgen even tijd nemen voor ekv verhouding om goed te posten. Want was flutpost zo. Ik doe lessen als xardio (roeien en bbbb en xco) . Eerst altijd kr en dan lessen. Streven is weer dagelijks uur kracht en dan uur les met 1 dag rust in de week. Eet sowieso onder onderhoud maar hoog in eiwitten en voor sport hoog in kh

maar als je stats kloppen zal je vp wel erg hoog zijn denk ik?

6x in de week 2 uur sporten?

350kilo leg press? BEEST gazodoor

Voor spierdefinitie is laag % vet wenselijk maar ik kies ervoor eerst sterk te zijn en dan middels cardio 5 te verlagen. Dus eerst voeding richten op verhogen spiermassa en dan voeding richten op verlagen vet % en hoger in eiwitten voor behoudt spieren en carbs rondom de cardio of zeg ik het nu verkeerd?

Spieren bewust scheuren wanneer ik aan de tweede fase begin dus wanneer ik die definitie wil.

Mijn idee was skiploading. Gevoelsmatig omdat ik het wellicht het beste past met wat ik wil. Maar misschien zie ik het verkeerd.

vp is natuurlijk hoog 29.8 dus zwaar k*t.

ow en die uren dagelijks sporten. Ik werk de ene week 3 nachtdiensten en de andere week 4 nachtdiensten. Dus wilde ik 3 x in de week max 8 reps 3 grote groepen dus squats, bank en deathliften waarbij gewicht elke week wordt opgevoerd of elke 2 weken om aanhechtingen ook tijd te geven te laten wennen. En dan verder 1x rug, 1x armen en 1x benen en alle keren gewoon ook buik.
kracht mag max 3 kwartier duren en dan dus een uur een les of een uur rustig cardio (heb zelf verder een druk leven dus ben actief zat) . En van wonen in de sportschool kan ik er niet op achteruit gaan en blijf drang behouden een goed lijf te kweken.

Ik zie gewoon nu op fotoos terug dat als ik zo blijf als ik nu ben maar met meer spieren ik gewoon te veel vet heb en dus nog dikkere armen. dat is zonde.

Wat ik nu eet;

Ochtend ;60gr mouth met 250ml yoghurt ( multivit, visolie, energiepillen o.a)
Na sporten ;een shake en een banaan
lunch wisselt; 2 spelt boterhammen met 100gr ham
of 200gr gebakken groentes met 150 gram biefstuk of witvlees
middag; 3 eiwitten en een appel
avondeten; 200gr groentes en 150 gr vlees en 50 gr zilvervlies of ander volkoren iets
avond; shake
voor slapen; bak kwark

Ik weet dat je excell hebt om te berekenen. En heb ook iemand weleens e.e.a laten doen die een pro is maar ik heb juist nodig te doorgronden waar mijn lijf juist het beste op reageert. Daar ben ik nu zoekende in.

Mayb lees ik verkeerd, maar je wilt eerst nog bulken en dan cutten?

Ja inderdaad. Of was mijn idee heel raar?

Ik ben op het punt beland dat ik niet weet wat verstandig is. Met mijn vet % is bulken volkomen onzin maar moet ik ook niet te weinig eten dat ik niks aan spier opbouw en eerder deze afbreek. Vandaar alleen rondom sporten (m.n. voor het sporten) wat hogere kh innamen zodat ik toch glycogeenvoorraad kan uitputten. Wekelijks wegen is wel zo wijs want na refeed ga je wat omhoog maar als het goed is duik je dan steeds omlaag. En ik verpest verbranding als ik constant laag zou eten.

Ik overweeg ook om Kneet's gym te mailen. Zag dat je om te week kon trainen en voeding onderhanden nemen.

Enige dat ik weet dat ik mij deze keer niet door vriend laat tegenhouden omdat hij vrouwen die krachtsport doen maar niks vindt. Hij vindt dit zoals ik nu ben net als ik niet mooi en jaren heb ik mij diëten laten aanpraten. Ik ben daar klaar mee want heb mijzelf qua krachtsport te kort gedaan terwijl ik dat zo heerlijk vind. ( even gal spuwen, sorry)

Op 30% wordt er weinig spier opgebouwd;)
Op onderhoud en verschil maken met cardio.
Heel Nice en slow cutten en je kan dan nog wel beetje sterker worden in je cut.

Dus schoon eten op onderhoud, geen refeed, dagelijks cardio ( kracht blijft 3 x p/w). En. Dan rond sport kh en andere momenten laag houden.

Kom dinsdag uit de nacht en dan 3 dagen bda- traningen voor werk dus begin maar gelijk zodra ik vannacht voeding rond heb

Je lichaam zal zich steeds willen aanpassen.
Ik zou cardio rustig opbouwen.
En de macro's langzaam af

Cardio opbouwen omdat? Spiermassa zat op 47 kg dus kan ik nog meeleven. Maar moet meer. En vet minder natuurlijk. Ik heb te lang geluisterd naar klootjesvolk om af te vallen waardoor ik met sport niet kon doen wat ik wilde dus devies hier neem ik ter harte. Wat ik alleen macro's?

Omdat lichaam snel aan dingen went. Zelfde met dieet.
Lichaam wil steeds in evenwicht zijn.
If you do what you have always done, you will get what you have always got;)

---------- Post toegevoegd Sat 23 Mar 2013 om 19:21 ----------

Ik zou begeleiding zoeken in de buurt

Wil ook begeleiding en aantal p.t gemaild ook. Maar ik zoek begeleiding specifiek voor b.b en dus ook voeding daarop afgestemd. Niet dat iemand ontbijtkoek gaat voorschrijven en mouth af gaat keuren bijv. Als ik ergens voor ga dan ook goed. Qua trainingen zou ik mijzelf nog redden. Voeding durf ik niet aan. Kneet's is enige hardcore gym in buurt van leiden geloof ik. In leiden is fysiek sportschool er ook.

Fysiek gebeld hier in leiden. Vriend van mij trainde hier ook en doet nu laatste wedstrijdvoorbereidingen bij Kneets dus kent medewerkers bij fysiek dus ook nog wat navraag bij hem gedaan. Besloten om ongeveer 3maanden 3x p/w met PT die ook voeding doet aan de bak te gaan.

Gok dat ik er dan weer goed genoeg bijsta om schaamteloos naar kneets te gaan voor verdere zaken.

Top schema gehad waarmee er 3 X wordt getraind. Op overige 3 dagen lessen en zaterdag rustdag. Enorm veel aan het leren op het gebied techniek en ademhaling. Ook veel aandacht voor mijn plotseling soms opkomende duizeligheid gepaard met misselijkheid. Heb voor het eerst fiducie dat het nu wel gaat lukken.

Nu nog setjes wat hoor in herhalingen. Volgende week opbouw gewichten . Geniet intens en voel heerlijk.

Naar Trainingsdagboek vrouwensectie verplaatst!!!!!!!!!!!

130 kg squat en 120 kg deadlift? Squat je verkeerd of deadlift je verkeerd?

Terug
Naar boven