AndroidHealthClinic

pre en post workout

beginnerrr

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
79kg
Wat is nou het beste om voor en na de training te eten? en daar bedoel ik mee: hoog in koolhydraten,eiwitten, vettten?
Ik ging er altijd van uit. In de ochtend complexe koolhydraten.
Voor de training koolhydraten voor energie
Eiwitten verdeeld over je maaltijden, en vooral na de training een eiwitrijke maaltijd.
Maar nu las ik dus laatst op een engelstalig forum dat havermout goed is na de training. Dus zou iemand mij misschien kunnen uitleggen wat precies het beste is. Btw ik zit nu in de bulk

Het voordeel van complexe koolhydraten is dat deze niet omzetten naar vet, zoals bv bloemkool, broccoli, etc Het is belangrijk verspreid te eten over de dag, met de juiste hoeveelheden vet, eiwitten en koolhydraten. De verhoudingen weet ik niet uit mijn hoofd, moet je maar eens zoeken op google. Koolhydraten ong een uurtje voor trainen of langer zodat je er beroep kan op doen tijdens training, en binnen uur eiwitten en koolhydraten na de training. Dit zorgt voor voldoende voedingstoffen, die extra worden opgenomen kort na de training. Er zijn verschillende bronnen van koolhydraten die je nodig hebt, bv volkoren pasta..glucopure kan je er ook bij nemen voor insuline piek. Kort uitgelegd..kan je al iets mee denk ik

idd
complexe carbs enkele uren voor de training.
eventueel eiwit voor de training.

snelle carbs tijdens/na de training

whey eiwitten na de training
flinke kip/rijst maaltijd half uurtje na de training.

Voorbeeld:

12.00 uur: 4 snee volkorenbrood + 5 eieren (1 geel)
14.00-14.45 uur: trainen
15.00 uur: zie 12.00 uur

Terug
Naar boven