AndroidHealthClinic

Pre, Intra en Post Workout

Bezoekers in dit topic

Weet niet of het aan mij gericht is, maar ik vind hem een betrouwbare bron van informatie. Zo is hij ook open over het gebruik van AAS wat ik altijd een pluspunt vind, i.p.v. alle fake natty's op YT en Instagram. Legt duidelijk onderzoeken/eigen ervaringen uit in eigen woorden. Naast hem kijk ik graag naar Jordan Peters en Matt Jansen op coachinggebied.
:goodpostinggreen:
Ik krijg er ook een goeie indruk van. Zijn trainingsschema is immers ook gerenommeerd. Daarnaast refereert hij naar wetenschappelijk onderzoek, dus geen bro-science. Ik merk aan je posting dat je een bak goeie kennis heb. :thumbs: Meer dan ik in ieder geval.
Toevallig dat je over Jordan Peters begint, daar ging in mijn nieuwe log net een discussie over en vntl adviseerde mij hem te volgen:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/the-first-re-bert.421470/page-5#post-10200868
 
ken je john meadows niet dan BB_
 
:goodpostinggreen:
Ik krijg er ook een goeie indruk van. Zijn trainingsschema is immers ook gerenommeerd. Daarnaast refereert hij naar wetenschappelijk onderzoek, dus geen bro-science. Ik merk aan je posting dat je een bak goeie kennis heb. :thumbs: Meer dan ik in ieder geval.
Toevallig dat je over Jordan Peters begint, daar ging in mijn nieuwe log net een discussie over en vntl adviseerde mij hem te volgen:
https://forum.bodybuilding.nl/topics/the-first-re-bert.421470/page-5#post-10200868

Moet wel daarbij zeggen dat Jordan Peters meer op 'rationeel' gebied zijn kennis presenteert. In tegenstelling tot John Meadows, is hij fel voorstander van UB/LB en PPL. Hij zegt dan ook veel dat het belangrijker is om een spier frequent te trainen in plaats van hoog volume. Overigens ook compleet open over zijn eigen AAS-gebruik (dit kan in Groot-Brittannië, gebruik en bezit is daar legaal, handel niet dacht ik...). Ik kijk hem vooral voor zijn principes qua loading, heb gemerkt dat ik hier veel massa mee pak. Echter trek ik mijn twijfels soms bij zijn trainingen. Ja ze werken voor hem en lijken extreem zwaar (zie Youtube voor enkele van zijn video's), maar hij neemt natuurlijk ook veel AAS en ik vraag me oprecht af of een split die hij volgt op zijn manier waarin volume eigenlijk altijd laag is (in een PPL) voor natural beginners/gemiddelden werkt. Maar goed. Ik raad Matt Jansen ook aan om te bekijken: hij is extreem fel op perfecte vorm en hoe trainingen intensief te maken. Ook af en toe variaties in oefeningen die (voor mij in ieder geval) werken. Hopelijk kun je hier wat mee.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
ken je john meadows niet dan BB_
Jawel, maar ben niet zo van het filmpjes kijken. Ook niet veel tijd voor helaas. Ik weet dat dat zijn trainingsschema aangeprezen wordt en door diversen hier gevolgd.
 
Bij deze.
 

Bijlagen

  • John Meadows - The Brutality of Mountain Dog Training.pdf
    5,6 MB · Weergaven: 123
  • Like
Waarderingen: BB_

Buiten het feit dat ik wat zoets lekker vind na de training heb ik het idee dat ik wat minder stram ben na een training , daarbij merk ik ook dat ik een minder penetrante geur afscheid bij trainen
Misschien zit het tussen de oren .. i don't know
 
Buiten het feit dat ik wat zoets lekker vind na de training heb ik het idee dat ik wat minder stram ben na een training , daarbij merk ik ook dat ik een minder penetrante geur afscheid bij trainen
Misschien zit het tussen de oren .. i don't know

BCAA's (L-leucine, L-isoleucine en L-valine) zijn aminozuren die het lichaam zelf aanmaakt om muscle protein breakdown (spierafbraak) te voorkomen. Dit gebeurt dus tijdens o.a. training om spierafbraak te voorkomen. Hoewel BCAA's in tegenstelling tot EAA's niet voor spieropbouw zorgen, helpen ze wel bij het voorkomen van spierafbraak. Voor spieropbouw zijn alle 9 aminozuren nodig (die bijvoorbeeld in een EAA supplement zitten).
 
Buiten het feit dat ik wat zoets lekker vind na de training heb ik het idee dat ik wat minder stram ben na een training , daarbij merk ik ook dat ik een minder penetrante geur afscheid bij trainen
Misschien zit het tussen de oren .. i don't know
Aha. Die geur zal ammoniak zijn, wat vrijkomt als je lichaam eiwitten gaat verbranden; in een deficit (cut) kan dit gebeuren, met name bij intensieve intervaltrainingen. Voor zover ik het weet zijn BCAA's zonde van je geld en hebben ze niet zo veel meerwaarde, tenzij je op het niveau IFBB-pro voor de Olympia aan het trainen bent.
 
Geen pre-workouts voor mij, werking gaat er voor mij na een paar keer wel echt af en train meestal een uur na me avondmaal (tussen 19:00 en 20:30) waar ik me energie uit haal. Daarnaast meestal vroeg naar bed dus ook geen zin om wakker te liggen van die caf.

Post workout whey protein + creatine shake
 
Back
Naar boven