Fitness Seller

Pre & post-workout

chocorozijn

Novice
Waardering
0
Lengte
1m62
Massa
49kg
Wat eten jullie voordat je begint met je krachttraining?
Ik weet dat eiwitten en koolhydraten erg belangrijk zijn voor energie tijdens de training, maar WAT eten jullie dan? Voorbeelden? :p

Zelf zit ik nog een beetje met wat ik na de training eet..
Train zo rond 14:00 's middags (dus mijn lunch bevat eiwitten en kh) en daarna drink ik gelijk chocomel (snelle suikers) en thuis ook kh en eiwitten.
Is het belangrijk om genoeg koolhydraten te nemen? En hoeveel?

Dus wat eten jullie zoal voor en na een training? Qua voeding? :D

Ik eet nooit een standaard hoeveelheid voor mijn training, vanwege de intensiteit van mijn baan. Soms eet ik een warme maaltijd voor het sporten of 4 broodjes. Soms ook niks omdat ik dan nog een vol gevoel hebt van mijn vorige maaltijd. Tijdens sporten en na het sporten neem ik altijd een sportdrank en een banaan. Dan ga ik douchen en duik de sauna in. Na de sauna werk ik zo'n halve liter water weg en nog een banaan of een appel. Dan fiets ik naar huis en schuif ik aan tafel voor een maaltijd.

Ik ga altijd naar de MC voor m'n training :trollface:
Wat ik dan altijd neem is :
Groenteburger.jpg
x 2 + kleine milkshake (vanille)

• Topic Starter Topic Starter
Ah, handig ook van dat sauna voorbeeld haha ik wil ook altijd naar de sauna maar heb het gevoel dat ik heel snel aan mijn volgende maaltijd moet beginnen anders ga ik me snel licht in mn hoofd voelen enzo :p

Daarom neem ik altijd wat eten mee naar de sportschool.

---------- Toegevoegd om 20:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:04 ----------

Ik ga altijd naar de MC voor m'n training :trollface:
Wat ik dan altijd neem is :
Groenteburger.jpg
x 2 + kleine milkshake (vanille)

Dan heb ik liever 2 bigmac :)

Heb je gelijk zo'n honger na je krachttraining dan? Dan lijkt het me vooral van belang vantevoren wat meer te eten.

Ik moet een echte maaltijd altijd wel laten zakken voordat ik kan sporten, dus dan is een shake of zuivel een betere uitkomst.

een uur voor ik ga sporten zorg ik dat ik klaar ben met mijn pre-wo maaltijd: groente met vlees.
Na kt naar huis en post-wo maaltijd: rijst met groente en vis. Intensiteit ligt hoog, dus standaard honger na trainen... (meer eten van tevoren is geen oplossing, ligt alleen maar in de weg)

Heb geen echte vaste maaltijden. Maar meestal eet ik rijst met garnalen, vis of andere zeedieren.

Ik ga nu voor mijn training eten:

2x volkoren brood
44 gr gebakken kipfilet
mosterd augurk
100 gr gepofte aardappel

en na training:
200 ml chocomel + appel

havermout
vlees

(avond eten)

Ik ga nu voor mijn training eten:

2x volkoren brood
44 gr gebakken kipfilet
mosterd augurk
100 gr gepofte aardappel

en na training:
200 ml chocomel + appel

havermout
vlees

(avond eten)
Waarom?
Voor de training ziet er uit als een samengeraapt zooitje (kan me niet voorstellen dat het lekker is...), en waarom niet eiwitten en snelle kh na het trainen (en daarna een fatsoenlijke maaltijd)?

Eigenlijk, was het wel lekker.. maargoed, ieder zijn smaak.

Ik vraag om advies, dacht dat dit ook goed was.
Snelle kh -> chocomelk
Eiwitten -> vlees

's avonds heb ik wel gewoon een grote maaltijd gegeten.

Ik vond het in het begin ook wel een beetje lastig hoe ik de extra calo's moest verdelen voor en na de training.
Ik eet nu voor training als ontbijt 3 boterhammen met pindakaas of smeerkaas en 10 gram soja eiwit. Theorie bij dat laatste: soja synthese optimaal na 3 uur en ik ga anderhalf uur na ontbijt 1 uurtje sporten.

Na het sporten 3 a 4 boterhammen met humus en/of pindakaas of in het weekend makreel of vis.
Tussendoor bijvoorbeeld 1 roggebroodje met boter en sesamzaad en tomaat + soja eiwit en 's avonds warm eten, voor het slapen gaan kwark met halve appel en nootjes. Nog steeds een pond per week groei hierdoor gemiddeld. Veel succes!

Ik vind havermout met vlees trouwens ook wel een beetje vreemde combi moet ik zeggen. De meeste mensen die ik ken die vlees eten, maken een combi met pasta, piepers of rijst en groenten. Zelf maak ik wel eens een havermoutschijf als vegaburger, idd ieder zijn smaak.

Nogmaals succes!

Eigenlijk, was het wel lekker.. maargoed, ieder zijn smaak.

Ik vraag om advies, dacht dat dit ook goed was.
Snelle kh -> chocomelk
Eiwitten -> vlees

's avonds heb ik wel gewoon een grote maaltijd gegeten.
Snelle kh kun je beter uit (bijv) dextrose halen. Of siroop. Chocomel heeft wat mij betreft weinig toe te voegen.
Eiwit zit idd in vlees, maar rondom je training wil je met name snelle eiwitten hebben, zoals in whey. Half uur na trainen maaltijd. Dat is goed.

Ok, bedankt voor reactie!

Zitten snelle eiwitten ook in voedingsmiddelen, zo ja welke?

Kippeneiwit is ook wel aardig snel geloof ik, soja eiwit duurt 3 uur. Ik weet niet of het werkt, maar ik neem dus soja eiwit 1,5 uur voor ik ga trainen zodat de optimale synthese vlak na de training plaatsvindt.

Kippeneiwit is ook wel aardig snel geloof ik, soja eiwit duurt 3 uur. Ik weet niet of het werkt, maar ik neem dus soja eiwit 1,5 uur voor ik ga trainen zodat de optimale synthese vlak na de training plaatsvindt.

Vlees is per definitie niet snel.
Soja eiwit? Bwah... ik zou niet weten waarom je DAT zou willen nemen.

Terug
Naar boven