XXL Nutrition

pre workout vraagje

roxxer

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Hallo,
Als ik train en ik heb 3 oefeningen gehad voor 1 spiergroep dan is het echt 'op', dan kan ik wel doorgaan maar dan verzuurt het gewoon niet meer en kan ik ook niet veel meer tillen. Dan voelt het nogal nutteloos. Zorgt een pre workout ervoor dat dit niet zo snel gebeurt of is dat niet zo?
Alvast bedankt

Probeer wat aminozuren te nemen tijdens je training; ). En welke pre gebruik je? De enigste die voor mij echt werkt is assault.

• Topic Starter Topic Starter
Aminozuren, zit dat ergens in of is dat ook een drankje ofzo? Ik gebruik nog geen pre workout

Kan ook in de pre workout zitten maar kan je ook aminozuren apart bestellen om bijvoorbeeld tijdens de training te drinken

Meer eten

Aminos met wat vitargo tijdens je training. Citrulline kan je ook wat helpen, geeft ook nog eens een leuke pomp :)

Beta Alanine kan misschien ook helpen en creatine monohydraat

Hallo,
Als ik train en ik heb 3 oefeningen gehad voor 1 spiergroep dan is het echt 'op', dan kan ik wel doorgaan maar dan verzuurt het gewoon niet meer en kan ik ook niet veel meer tillen. Dan voelt het nogal nutteloos. Zorgt een pre workout ervoor dat dit niet zo snel gebeurt of is dat niet zo?
Alvast bedankt

Kijk maar eens op sportpoeders.nl staan zat supplementen bij die jou helpen om de verzuring te voorkomen, kan je zelf iets samen stellen! :lifter:

Aah kijk is aan, dankjewel!
Heel toevallig die nieuwe shatter laatst 1 x geprobeerd. Maar nee, merk er weinig van. Kon alleen niet slapen daarna.

Ik merk dat (bij mij) creatine helpt tegen verzuring.

Dat zal ik eerst eens proberen dan, dat heb ik nog staan.

Nee, gewoon meer koolhydraten eten voor je training. En sws over het algemeen ook meer zodat je meer glycoceenvoorraad hebt = meer energie voor je spier. Bcaa's gaan hier niet tegen helpen, alleen tegen spierafbraak.

Als je een tintelend gezicht wilt, nemen. Verder doet het namelijk niets.

Bij jou niet blijkbaar.. Moet je misschien eens wat meer herhalingen maken ;)

Uit wetenschappelijk onderzoek is meerdere keren aangetoond dat Beta Alanine bij inspanningen die langer duren dan 60 seconden, de verzuring wordt uitgesteld en het uithoudingsvermogen dus vergroot. Ook bij sprinters en korte duur lopers.

Als ik 6 tot 10 herhalingen maak, merk ik geen verschil met Beta Alanine. Doe ik 10 of meer herhalingen merk ik zeker verschil.

Bij jou niet blijkbaar.. Moet je misschien eens wat meer herhalingen maken ;)

Uit wetenschappelijk onderzoek is meerdere keren aangetoond dat Beta Alanine bij inspanningen die langer duren dan 60 seconden, de verzuring wordt uitgesteld en het uithoudingsvermogen dus vergroot. Ook bij sprinters en korte duur lopers.

Als ik 6 tot 10 herhalingen maak, merk ik geen verschil met Beta Alanine. Doe ik 10 of meer herhalingen merk ik zeker verschil.

Toon mij dat onderzoek eens

Hobson RM et al. Effects of beta-alanine supplementation on exercise performance: a meta-analysis. Amino Acids DOI 10.1007/s00726-011-1200-z. Published online January 24, 2012.

Zoeller, R. F., Stout, J. R., O’kroy, J. A., Torok, D. J., & Mielke, M. (2007). Effects of 28 days of beta-alanine and creatine monohydrate supplementation on aerobic power, ventilatory and lactate thresholds, and time to exhaustion. Amino Acids,33(3), 505-510.

Stegen, S., Blancquaert, L., Everaert, I., Bex, T., Taes, Y., Calders, P., . . . Derave, W. (2013). Meal and beta-alanine coingestion enhances muscle carnosine loading. Medicine and Science in Sports and Exercise, 45(8), 1478-1485.

de Salles Painelli, V., Saunders, B., Sale, C., Harris, R.C., Solis, M.Y., Roschel, H., Gualano, B., Artiolo, G.G., & Lancha, J.R. A.H. (2014). Influence of training status on high-intensity intermittent performance in response to β-alanine supplementation. Amino Acids, DOI: 10.1007/s00726-014-1678-2

Terug
Naar boven