Om dit beroep uit te oefenen heb je volgens mij nog altijd een opleiding/diploma nodig. Ook bij GS nemen ze denk ik niet zomaar om het even wie in dienst. Verder was het een normale vraag, waar een normaal antwoord op hoort te komen, zéker als je minister bent. Dat hij geen nieuwsjournalist is, dat weten we allemaal wel. Maar onredelijk vond ik hem niet echt, misschien een beetje brutaal, maar ach, daar moet je als politica tegen kunnen.
Ten eerste: volgens mij scoorde hij totaal niet maar maakte hij zich compleet belachelijk. Ten tweede deed hij iets totaal anders, namelijk iemand onbeleefd en kinderachtig onderbreken terwijl die persoon iets probeert uit te leggen. Ik zie het verband niet met een vraag stellen en een fatsoenlijk antwoord verwachten. Dus wat die vent nou bereikt heeft: zichzelf compleet voor schut gezet en bewezen dat hij niet normaal kan discussieren, nou gefeliciteerd. Hij verdedigde dat mens ook alleen omdat ze van de PvdA is, lijkt me duidelijk waarom.
Ze kon gewoon zeggen 'geen commentaar' zoals elke bekwame minister doet, een goed journalist zal dit antwoord respecteren en zelfs als een slecht journalist de vraag blijft herhalen kan ze nog steeds haar antwoord herhalen. Alles was beter geweest dan wegrennen en zwijgen (zwakte).
Het bewijst imo dat ze totaal onbekwaam is voor deze functie, wat verband houdt met haar onbekwaamheid tegenover de media.