Fitness Seller

Probleem met geluid pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Big-T

Humongous Ruler
Founder
R.I.P.
50.000 berichten 10.000 berichten
Waardering
3.208
Pc was verkocht, maar nu bleek er een probleem te zijn met het geluid en moet ik dit zien op te lossen. Dus ik dacht ontbrekende Realtek AC97 audio driver, en inderdaad was vergeten die te installeren. Maar nu blijkt er nog steeds met geen geweld geluid uit te komen. Ik heb het gevoel dat ik alles heb geprobeerd, iemand een idee? Grote kans dat ik het al geprobeerd heb maar je weet nooit.

Cheap ass geluidskaartje erin steken. Die onboard troep begeeft het nogal snel in mijn ervaring.

Tuurlijk kunnen ook gewoon de boxen stuk zijn :p

klinkt misschien als een dom antwoord, maar staat het systeem volume aan? heb al vaker mensen zo hun eigen suf weten zoeken :p

• Topic Starter Topic Starter
@Robke78: ja, dat de onboard stuk is , daar vrees ik al heel de tijd voor :( Jammer dat ik waarschijnlijk niet zo'n kaartje heb liggen (ga straks nog eens kijken). Boxen zijn goed.

@Timmeeh: ja dat is altijd het eerste wat ik nakijk :D

Heb je de nieuwste Driver al geprobeerd?

zit het stekkertje in je pc? :o

ik heb precies hetzelfde gehad. ding is waarschijnlijk gewoon stuk.

heb je de het goede audioapparaat wel geselecteerd bij configuratiescherm/sound and audio divices/audio/default divices

wat geeft apparaatbeheer aan een geel vraagteken?

Nu begrijp ik die frustratie jegens normale PC's door Big-T, hij kan er gewoon niet goed mee omgaan. :D
(j/k, Grote T. :p)

Heb je de nieuwste Driver al geprobeerd?

zit het stekkertje in je pc? :o
Jep.

Wel de goeie drivers geïnstalleerd ???
Kijk op de site van het moederbord, pak daar de sounddrivers vanaf.

Anders: http://www.azerty.nl/8-129-8531/creative-sound-blaster-audigy-.html :D
Ja, en die kaart kopen zou echt het laatste zijn, heb er al haast niets voor gekregen voor de pc :(

heb je de het goede audioapparaat wel geselecteerd bij configuratiescherm/sound and audio divices/audio/default divices
Ja.

wat geeft apparaatbeheer aan een geel vraagteken?
Nee niks.

standaart driver van cdTje al geprobeerd van de onboard audio

---------- Toegevoegd om 14:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:36 ----------

eerst oude verwijderen (belangrijk)

---------- Toegevoegd om 14:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:37 ----------

en via divice manager bij update driver de driver selecteren kan ook vaak beter werken

Heb je in het realtek pakket wel de instellingen goed gezet?

@Iron addict: gedaan ja. Heb zelfs in safe mode alle drivers voor geluid verwijderd... misschien beter niet gedaan. Denk dat ik XP er maar eens opnieuw opzet om te kijken of dat helpt. Ik verdenk de koper ervan geknoeid te hebben met het 1 en ander want vroeger deed het geluid het altijd.

@Bullseyes: realtek instellingen staan voor zover ik kan zien goed.

Pc laten testen waar je zelf bijbent, dan heb je zo'n problemen niet.
Situatie was nu eenmaal zo dat de koper meteen de pc wilde meenemen, hij had haast. Ik vroeg idd om hem de pc te laten testen, maar hij wilde direct kopen of anders niet. En ik wilde er vanaf.

Ik verdenk de koper ervan geknoeid te hebben met het 1 en ander want vroeger deed het geluid het altijd.

Dat is inherent aan iets dat defect gaat, Big-T. Dat het voorheen wel werkte en daarna niet meer. :D

(De tip van MeDieViL is wel een goede, maar daar heb je nu niks meer aan)

Situatie was nu eenmaal zo dat de koper meteen de pc wilde meenemen, hij had haast. Ik vroeg idd om hem de pc te laten testen, maar hij wilde direct kopen of anders niet. En ik wilde er vanaf.

dan is het zijn eigen verandwoordelijkheid als hij er later achterkomt dat het niet werkt

zelf niets aan doen

Mijn laptop doet ook niks meer. Nieuw ding. Had wel een servicepack update ontvangen. En sinds die tijd geen mediaplayer meer, geen filmpjes meer op internet en geen geluid meer.

Dat is inherent aan iets dat defect gaat, Big-T. Dat het voorheen wel werkte en daarna niet meer. :D
Ik heb het over een verschil tussen softwarematig probleem of een defect aan het moederboard zelf. Dat de driver er niet opstond was mijn vermoeden eerst, maar nu verdenkt ik dat er op 1 of andere manier door de koper een defect is veroorzaakt aan de hardware.

Verder heb ik meer aan reacties die hulp bieden.

---------- Toegevoegd om 14:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:51 ----------

Nu begrijp ik die frustratie jegens normale PC's door Big-T, hij kan er gewoon niet goed mee omgaan. :D
(j/k, Grote T. :p)
Ik kan perfect met PC's omgaan, dat het bagger is die om de zoveel tijd stuk gaat, tja daar kan ik niets aan doen;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven