Fitness Seller

Probleem met geluid pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het over een verschil tussen softwarematig probleem of een defect aan het moederboard zelf. Dat de driver er niet opstond was mijn vermoeden eerst, maar nu verdenkt ik dat er op 1 of andere manier door de koper een defect is veroorzaakt aan de hardware.

Heb je het geluid zelf nog wel getest voordat je de PC verkocht? Meteen de koper verdenken van het saboteren van je moederbord gaat ook wel wat ver. Hardware kan nu eenmaal defect gaan.

Verder heb ik meer aan reacties die hulp bieden.

Ja, daar moet ik je helemaal gelijk in geven. Wat een waardeloos stuk vreten is die CoD toch ook. :(

Ik kan perfect met PC's omgaan, dat het bagger is die om de zoveel tijd stuk gaat, tja daar kan ik niets aan doen;)

Ik geloof ook wel dat je met een PC kunt omgaan, Big-T. Mijn reactie was dan ook niet serieus. :p

Ik heb ooit eens het geluid uitgezet van Mediaplayer, en nadien die verwijdert en Win amp geïnstalleerd.

kreeg nooit meer het geluid aan, de rest kun je wel raden denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Heb je het geluid zelf nog wel getest voordat je de PC verkocht? Meteen de koper verdenken van het saboteren van je moederbord gaat ook wel wat ver. Hardware kan nu eenmaal defect gaan.
Geluid werkte idd prima, daarna XP er opnieuw opgezet voor de koper. Ik heb bij deze pc er altijd al de driver opgezet en op dit vlak nooit problemen ondervonden. Staat ie voor de eerste keer bij de koper en het is meteen raak. Waarschijnlijk hebben ze zelf zitten prutsen omdat er geen geluid uit kwam door de ontbrekende driver, en hebben ze wat fout gedaan.

Stekkertje van frontpanel naar moederbord misschien los geraakt met transport ofzo? Of heb je de boxen direct op moederbord aangesloten?

Sluit eens je eigen kaart er op aan en kijk hoe het systeem dan werkt.

Als die ook jou kaart niet pakt heeft het natuurlijk niks te maken met drivers/windows configuratie etc.

Kan je een hoop gezoek besparen.

Heb ondertussen al een andere geluidskaart, en die doet het prima. Onboard dus waarschijnlijk stuk gegaan.

Heb ondertussen al een andere geluidskaart, en die doet het prima. Onboard dus waarschijnlijk stuk gegaan.
1. Heb je de computer misschien overklockt? dit kan een orzaak zijn, zo ja zet hem weer in standaard mode.

2.Er zijn bepaalde Spyware die zich diep innestelen, zo ook problemen veroorzaken voor je geluid, ''vaker voorkomend'' download het programma ''spybot'' en scan je computer misschien helpt dat.

3.Misschien kan het ook een virus zijn, en die haal je niet altijd weg door alleen te formateren en xp opnieuw te installeren,
AVG is een goeie scanner daarvoor, uiteraard wel eerst alle updates installeren.

Laatst bewerkt:
1) Nee.

2) Was verse XP install zonder internetverbinding of externe HD en heeft AV erop, dus nee.

3) AVG staat er dus op ;)

Denk wel dat ik met zekerheid kan besluiten dat de onboard stuk is nu :)

Half ontopic, AVG is echt een bud scanner.

Anyway, tnx for the replies. De rest is voor een ander topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven