Fitness Seller

probleem nieuwe monitor

Waterpoloer

Freaky Bodybuilder
Waardering
633
Lengte
1m80
Massa
106kg
Hallo dbb

Vanmiddag heb ik dus een nieuwe monitor gehaald een philips 222E2 om precies te zijn en deze geeft de melding..no video output. Hij zit aangesloten met een vga kabel...ik had gebeld en moet hem morgen brengen omdat hij waarschijnlijk met een dvi-d kabel aangesloten moet worden.

Wat ik me afvraag..waarom doet ie het niet gewoon met een vga kabel? En wat is het verschil tussen deze?
Ik heb trouwens een acer M3641 van acer als desktop met een 8600 GT videokaart.

Mvg,
Wp

Kan je dat niet veranderen via het menu van de monitor? Bij welke winkel heb je dat ding gekocht:D ?

Heb dit ook wel eens gehad. Was niks mis met de kabel noch het scherm. De oplossing zul je me moeten vergeven, want die weet ik niet meer :o Vaak proberen was het volgens mij.

VGA = crap analoog signaal, DVI is digitaal signaal met een ruime bandbreedte. Je wilt sowieso DVI kan ik je garanderen. :)

Waarom ie het niet doet met VGA :dunno: (zit de kabel aan beide kanten er echt goed in?)

Die videokaart heeft geen VGA aansluiting dus begin maar met uitleggen hoe je hem aangesloten hebt. Heb je een VGA -> DVI adapter gebruikt?

• Topic Starter Topic Starter
Hij heeft gewoon een vga aansluiting hoo??????

VGA = crap analoog signaal, DVI is digitaal signaal met een ruime bandbreedte. Je wilt sowieso DVI kan ik je garanderen. :)

Waarom ie het niet doet met VGA :dunno: (zit de kabel aan beide kanten er echt goed in?)

Hoezo is VGA crap signaal. Weet dat het analoog is, maar VGA ondersteunt toch ook Full HD waarin zal je dan het verschil zien?

Analoog signaal is per definitie slechter in kwaliteit dan digitaal. De conversie terug van analoog naar digitaal opzich zorgt al voor een (gering) kwaliteitsverlies (denk aan quantizatie error, een onvermijdbare error bij alle A-D componenten).

Geen idee of je 'n full HD beeldscherm hebt met o.a. een VGA aansluiting, maar sluit voor de 'grap' eens een VGA kabel erop aan en vervolgens 'n DVI, ik kan in ieder geval bij mijn beeldschermen duidelijk verschil zien.

Maar de dvi kabel zal het wel doen? Of kunnen jullie dat niet zeggen?

Analoog signaal is per definitie slechter in kwaliteit dan digitaal. De conversie terug van analoog naar digitaal opzich zorgt al voor een (gering) kwaliteitsverlies (denk aan quantizatie error, een onvermijdbare error bij alle A-D componenten).

Geen idee of je 'n full HD beeldscherm hebt met o.a. een VGA aansluiting, maar sluit voor de 'grap' eens een VGA kabel erop aan en vervolgens 'n DVI, ik kan in ieder geval bij mijn beeldschermen duidelijk verschil zien.

I know. Het was de vraag of je dat ging merken, weet dat je ook verlies hebt als je zo'n converter koopt ook wel logisch.

Maar je hebt genoeg beeldschermen die Full HD zijn en een VGA aansluiting hebben. Denk dat, dat nog wel het meest bij ons staat op mijn werk.

Heb op mijn werk alle beeldschermen aangesloten via VGA en het ziet er prima uit moet ik zeggen, thuis ook paar keer gedaan. Kan niet erg veel verschil merken. Maar dan zal dat per type beeldscherm verschillen zo te lezen. De gene die hier staat is ook al jaar of 3 a 4 oud.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 00:14 ----------

Maar de dvi kabel zal het wel doen? Of kunnen jullie dat niet zeggen?

Dat 2de, het is al heel raar dat hij niet via VGA werkt. Heb je toevallig niet een DVI kabel liggen in het huis? Even daarmee proberen.

Mijn oude monitor heeft wel altijd aangesloten gezeten met een vga die rechtstreeks na de monitor liep..deze is ook niet af te kopelen..nu praat ik wel over een heel oud beelscherm(grote kast):p

Ah zo, je zou even het signaal inderdaad kunnen selecteren op je beeldscherm. Enkel doet hij dat meestal wel automatisch.

Andere kabel in het huis proberen, zodat je weet dat niet dat de oorzaak is?

Me ma had een nieuwe vga gekocht, die ook ff geprobeert maar krijg precies hetzelfde..ben benieuw morgen met die dvi..

Heel raar dat het niet werkt, ben benieuwd of die met DVI werkt. Zo ja dan mind = blown

VGA kan grotere resoluties aan dan full HD, in principe is er zelfs geen maximum.

In sommige LCD schermen kan je misschien een verschil zien, maar de laatste keer dat ik merkbaar verschil tegen kwam is echt al wat jaren geleden en ik gebruik nog steeds afwisselend vga, dvi, hdmi, en displayport voor al m'n monitors.

De kwaliteit hangt nu denk ik meer af van je videokaart, en dan moet zelfs 2560x1600 geen enkel probleem zijn voor VGA dus dat Full HD niet zeker zou zijn is best grappig.

Het resultaat van het beeld kan anders zijn, maar dingen als phase moet je natuurlijk wel je even per signaal afstemmen. Het verschil in kwaliteit tussen VGA en DVI zal vele malen kleiner zijn dan het verschil in kwaliteit waar je TN panel monitorje uberhaupt kwalitatief goed genoeg voor is om het te kunnen tonen.

Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je de goede vga uitgang op je pc te pakken hebt? Mijne heeft er namelijk 2, en als je de verkeerde pakt (voor een tweede beeldscherm) doet hij ook niks.

Weet je zeker dat je de goede vga uitgang op je pc te pakken hebt? Mijne heeft er namelijk 2, en als je de verkeerde pakt (voor een tweede beeldscherm) doet hij ook niks.

Dat is hem dus..er zaten er 2. Er zat een rubbere knop in gedrukt voor bescherming vandaar dat ik hem niet zo snel opgemerkt had.

Nu heb ik wel die dvi kabel gekocht, die heeft wel maar 1 aansluiting toch? want hij werkt namelijk niet of er moet wat geinstaleerd worden. Zal dat ff google

DVI kabel 1 aansluiting? Installeren?

Nee, DVI kabel heeft 2 aansluitingen en er hoeft niks geïnstalleerd te worden.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jul 2011 om 13:19 ----------

Zo'n kabel heb je neem ik aan toch?
dvi.jpg

jah precies die heb ik, als ik hem via het scherm wil over laten schakelen naar dvi geeft ie de bekende '' no video input''

Terug
Naar boven