Fitness Seller

problemen hart?

Niet direct afdoen als psychologisch. Luister naar je lichaam, zonder te panikeren wel.

Anabolen hebben nu eenmaal effect op je hart. Alleen een cardioloog kan zeggen of er wat aan de hand is. Echo enz zal dit laten zien.

En dat neervallen eerste keer in de tuin is zonder paniek op voorhand. Dit vertelt al veel, die kronkel is pas nadien gekomen. En dan is nog de vraag of die kronkel effect op je lichaam heeft of is er echt wat aan de hand.

Als 'ie neervalt zal het hoogstens een lage bloeddruk zijn
Geen slecht advies van je Cools maar soms overdrijf je wel een beetje.

Stop met dat kuren, ik heb nu al 2 jaar last van paniekaanvallen en hyperventilatie, en geloof me als je er iets tegen kan doen doe dat!

Ik kan een heleboel dingen gewoon niet meer door wat ik heb.

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt voor de reacties.

en ik ben 29 trouwens, verkeerd ingevult zie ik.

Hartklachten geeft meestal pijn wat uitvloeit naar je linker arm..

Dus als je een stekende pijn hebt links onder je borstbeen waarna het uitvloeit naar je linker arm zou ik de huisarts bellen en je pijn beschrijven.

Dat sneller ademen heeft niets met hart te maken, niet direct ieder geval.. Kan voortvloeien uit meerdere dingen. Gok, zoals meeste zeggen, gewoon paniek/hyperventilatie.

Hartklachten geeft meestal pijn wat uitvloeit naar je linker arm..

Dus als je een stekende pijn hebt links onder je borstbeen waarna het uitvloeit naar je linker arm zou ik de huisarts bellen en je pijn beschrijven.

Dat sneller ademen heeft niets met hart te maken, niet direct ieder geval.. Kan voortvloeien uit meerdere dingen. Gok, zoals meeste zeggen, gewoon paniek/hyperventilatie.

Dat is een klassiek verhaal. Kan naar zo'n beetje overal uitstralen. Typisch zijn inderdaad de armen en de kaak.
Overigens geeft hypoxie van het myocard eerder een drukkende dan een stekende pijn.

Dat is een klassiek verhaal. Kan naar zo'n beetje overal uitstralen. Typisch zijn inderdaad de armen en de kaak.
Overigens geeft hypoxie van het myocard eerder een drukkende dan een stekende pijn.

Meestal begint het toch naar de linker arm :p

Maar goed, bij twijfel gewoon de huisarts bellen..

Als 'ie neervalt zal het hoogstens een lage bloeddruk zijn
Geen slecht advies van je Cools maar soms overdrijf je wel een beetje.

Nou, nee. Jij en ik kunnen er alleen maar naar raden wat het probleem is.

Wat het probleem is kan alleen door uitvoerige tests vastgesteld worden. En een gewone huisdokter of wij kunnen dit niet.

Genoeg ziektes die te laat vastgesteld worden.

Nou, nee. Jij en ik kunnen er alleen maar naar raden wat het probleem is.

Wat het probleem is kan alleen door uitvoerige tests vastgesteld worden. En een gewone huisdokter of wij kunnen dit niet.

Genoeg ziektes die te laat vastgesteld worden.

Er zijn evenzeer veel zaken die een cardioloog OOK niet kan vaststellen kerel.

Verder wijs ik gewoon dat je posts vaker de neiging hebben naar de dramatische kant te gaan.
Weet niet of dit komt door jouw gezondsheidsproblemen maar dat stel ik nu eenmaal vast.

Je advies is goed maar de toon van je posts dramatisch.

Dit soort klachten zijn vaak van psychologische aard, vaak met als trigger zo'n ervaring die jij hebt gehad. Je bent je zeg maar te bewust geworden van je hartslag om het héél simpel te stellen.

Wat hebben ze allemaal bekeken destijds?

Dit soort klachten zijn vaak van psychologische aard, vaak met als trigger zo'n ervaring die jij hebt gehad. Je bent je zeg maar te bewust geworden van je hartslag om het héél simpel te stellen.

Precies dit!

Dat wat in de tuin gebeurt is daar ben je door geschrokken en aan je eigen gezondheid gaan twijfelen wat weer angst veroorzaakte omdat je in een kuur zat enz.
Maar dat wat in de tuin gebeurt is daar moet je toch ff naar laten kijken, gewoon om eventuele lichamelijke problemen uit te sluiten, kan je dat wegstrepen als daar niks aan de hand is en heb je minder stress, of als ze het vinden heb je zo iets van ok dit is wat ik heb en wat doen we er aan.

Succes!!

Ik heb ook een hele tijd vage klachten gehad. Onregelmatig ritme, hartkloppingen etc. Uren achter elkaar ging het door. Het voelde alsof ik een hartritmestoornis of zoiets had. Hartfilmpje werd er gemaakt en alles was gewoon gezond. Het had gewoon een psychische oorzaak en toen ik me uiteindelijk beter begon te voelen verdween het weer. Het kan allemaal dus heel echt overkomen terwijl het gewoon een psychische oorzaak heeft. Heb al wel vaker gemerkt dat de invloed van de geest op het lichaam heel ingewikkeld is.

Er zijn evenzeer veel zaken die een cardioloog OOK niet kan vaststellen kerel.

Verder wijs ik gewoon dat je posts vaker de neiging hebben naar de dramatische kant te gaan.
Weet niet of dit komt door jouw gezondsheidsproblemen maar dat stel ik nu eenmaal vast.

Je advies is goed maar de toon van je posts dramatisch.

Omdat vele ziektes evolueren door te late vaststelling. Er sterven ook gemiddeld zeer veel mensen aan een onbekende aandoening of die ze te laat hebben vastgesteld (pas op het einde of na de dood).

Vele van deze dingen gebeuren omdat ze niet meteen een oorzaak vinden voor de klachten en als psychologisch afdoen.

Met mijn ziekte en bij vele anderen is dit ook zo geëvolueerd. Pas na een jaar wisten ze dat er echt iets aan de hand was en voordien werd het als psychologisch aangepraat. Dus heb leren luisteren naar mijn lichaam, dit zonder veronderstellingen of zorgen.

Zonder veronderstellingen en zorgen kan er geen psychologische invloed op je lichaam zijn. Dan blijft er alleen de symptomen over en de lichamelijke oorzaak.

Niet dramatisch dus, maak alleen geen veronderstellingen zonder uitvoerige testen.

Een cardioloog kan al een scan maken van je hart. Ik heb ook een probleem met mijn hartklep, dit is toevallig gevonden bij een medische controle.

---------- Post toegevoegd Sat 27 Oct 2012 om 16:49 ----------

Klopt, maar aan de hand van zijn verhaal zie je dat er een lichamelijke trigger was zonder verondertselingen dat er iets mis zou gaan. Zover ik kan lezen toch.

Ik quote: "ik heb vorig jaar een kuurtje gedaan, dboll - sust en in de 6e week ben ik achter in de tuin neergevallen. was in de 4e week van de sust.

Ik lag op bed en ik voelde me in een keer niet goed. en haalde raar en heel snel adem. ik begon steeds sneller te ademen en werd paniekerig. ik liep helemaal rood aan en het leek alsof er een koe op mijn borst zat.

ik ben in paniek eerst het huis boven rond gaan lopen en daarna maar naar beneden gevlucht.

toen ben ik naar buiten gegaan omdat ik het zo ongelofelijk warm had, en werd ook heel licht in mijn benen en ben maar op de tegels gaan liggen omdat ik bijna niet meer kon blijven staan.

na 5 minuten ongeveer moest ik overgeven en trok het geleidelijk weg."

Dus zoals je kan lezen was er een lichamelijke trigger die effect had op de psyche mogelijk. De vraag is dan of de verdere evolutie een gevolg is van een lichamelijke invloed en/of psychisch (paniek).

Anabolen heben invloed op vele functies in het lichaam en elk lichaam is iets meer beinvloedbaar dan een ander. Ook kunnen er al bepaalde lichamelijke 'zwaktes' aanwezig zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook een hele tijd vage klachten gehad. Onregelmatig ritme, hartkloppingen etc. Uren achter elkaar ging het door. Het voelde alsof ik een hartritmestoornis of zoiets had. Hartfilmpje werd er gemaakt en alles was gewoon gezond. Het had gewoon een psychische oorzaak en toen ik me uiteindelijk beter begon te voelen verdween het weer. Het kan allemaal dus heel echt overkomen terwijl het gewoon een psychische oorzaak heeft. Heb al wel vaker gemerkt dat de invloed van de geest op het lichaam heel ingewikkeld is.

Er bestaat ook zoiets als met de psyche klachten onderdrukken of zelfs ziektes genezen.

De vraag is of die klachten uit het niets kwamen of dat je voordien zorgen om iets maakt. Als je je niets inbeeld over wat zou kunnen en geen zorgen maakt om iets, dan kan het niet psychologisch zijn.

Het komt dus op dit neer, je kan alleen maar iets denken te voelen als je het op voorhand denkt. Wat je voelt is een andere vraag, dan kan zorgen en paniek een misschien onschuldige reactie van je lichaam verergeren. En die verergering is dan door het effect van je hersenen op je hormonen. En die hormonen sturen je lichaamsfuncties.

Laatst bewerkt:
Er bestaat ook zoiets als met de psyche klachten onderdrukken of zelfs ziektes genezen.

De vraag is of die klachten uit het niets kwamen of dat je voordien zorgen om iets maakt. Als je je niets inbeeld over wat zou kunnen en geen zorgen maakt om iets, dan kan het niet psychologisch zijn.

Het komt dus op dit neer, je kan alleen maar iets denken te voelen als je het op voorhand denkt. Wat je voelt is een andere vraag, dan kan zorgen en paniek een misschien onschuldige reactie van je lichaam verergeren. En die verergering is dan door het effect van je hersenen op je hormonen. En die hormonen sturen je lichaamsfuncties.

Ik heb jarenlang veel angst gehad door psychiatrische problematiek, daar kwam het vandaan.

Ik heb jarenlang veel angst gehad door psychiatrische problematiek, daar kwam het vandaan.

Dat is een andere zaak ja. Angst zorgt ervoor dat hormonen zoals cortisol en andrenaline beinvloed worden. En in de hersenen de balans tussen dopamine, serotonine en gaba. En elk hormoon beinvloed een ander enz.. Dit alleen al geeft lichamelijke klachten. Vertering en werking organen worden hierdoor sterk beinvloed. Dit versterkt weer de psychische onbalans, dus een wisselwerking tussen lichaam en denken.

De vraag is of je klachten puur psychisch opgelost zijn geraakt of na het staken van bepaalde middelen, zoals anabolen of drugs.

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een angststoornis (nog nooit gekuurd), maar je symptomen komen echt overeen met wat ik had tijdens een paniekaanval. Ik heb t nu goed onder controle. Ik denk dat je door de hormonen veranderingen in je lichaam een beetje raar bent gaan voelen, je voelde je daardoor angstig en toen was het een ketting reactie, wat uiteindelijk tot de paniek aanval leidde.

Terug
Naar boven