MuscleMeat

problemen met men nieuwe pc

MonsterStrength

Monstrous Giant
Elite Member
Waardering
6
Ik ben een leek op dat gebied, dus vandaar hier een threadje:

Ik heb een nieuwe pc gekocht, allemaal losse onderdelen apart natuurlijk, ga me niet blauw betalen voor een merknaam. Nu heb ik ook een Serial ATA Hard disk gekocht, en die staat er dus bekend voor niet erkend te worden bij windows setup, zo heb ik het toch begrepen op andere fora.

Ik heb dus verschillende drivers gevonden op de cd van men moederbord, dus eerste vraag is al welke moet ik nemen? Ik heb willekeurig één genomen en op diskette gezet, maar ik weet dus begot niet wat ik ermee moet aanvangen, wat ik moet doen enzo? Ik wil op men nieuwe pc, zo snel mogelijk! Maar nu kan ik er dus niets mee, die staat daar levenloos op men kamer :cry:

Wil iemand me helpen? Karma natuurlijk voor de hulp :)

Dries

Staat die niet onder kopje IDE ofzo op de CD?
Ws ook wel een readme.txt bij zodat je tijdens Windows installatie op F8 moet rammen ofzo en dan moet aangeven dat je een speciale driver op schijf hebt.
Misschien werkt het in 1 keer als je boot vanaf Windows XP met SP2 door de verbeterde ondersteuning, maar dat weet ik niet 123 zeker.

Er moet op de mobo cd wel een readme o.i.d. zitten, of anders op de site van de mobo fabrikant.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat van windows xp met sp2 wist ik al, probleem is alleen dat ik dat nu niet heb :(

Als je dat wist van die HDD, waarom heb je hem dan genomen? In de toekomst kun je dus vaker verwachten dat je het welbekende probleem 'windows ziet m'n hdd niet' krijgt...

Zoek een pc-mannetje in de buurt en laat em even kijken voor een kleinigheid voordat je het zelf naar de kloten helpt! :thumbs:

DBC dat het niet erkend word heb ik maar achteraf teweten gekomen :( En men broer wil wel checken, maar die komt de eerste dagen niet naar huis, dus wil het zelf wel fixen, denk dat het niet zo moeilijk is. Gewoon een kleine tutorial door iemand? :D

Als je Win XP2 Pro Corporate wil hebben PM even ligt hier klaar. Even downen van me en op schijf branden, serial erbij en je kunt de komende 5 jaar niet meer stuk.

Een Bittorrent client met Java is totaal overbodig en zuipt gigantisch veel geheugen.
Bitcomet volstaat prima.

U roept maar.

DBC01 zei:
Een Bittorrent client met Java is totaal overbodig en zuipt gigantisch veel geheugen.
Bitcomet volstaat prima.

U roept maar.

Wat is er mis met Java?

*checkt task manager*

Mem usage @ 37 meg.

Och, 37 meg, misschien is dat veel als je 128 meg geheugen intern hebt?

Kom jij net onder je steen vandaan ofzo? :D

Check de hon-der-den techsites op het net; Azureus staat erom bekend enorm veel geheugen te zuipen. Hebben we zelfs een thread over gehad op DBB. Eigenlijk overál waar Azureus besproken wordt, komt het probleem ter sprake. Azureus? Snelle client alleen als je hem een tijdje hebt aanstaan pakt al het geheugen. Óók bij snelle PC's!

Enne, 37meg is behoorlijk! :D

DBC01 zei:
Kom jij net onder je steen vandaan ofzo? :D

Check de hon-der-den techsites op het net; Azureus staat erom bekend enorm veel geheugen te zuipen. Hebben we zelfs een thread over gehad op DBB. Eigenlijk overál waar Azureus besproken wordt, komt het probleem ter sprake. Azureus? Snelle client alleen als je hem een tijdje hebt aanstaan pakt al het geheugen. Óók bij snelle PC's!

Enne, 37meg is behoorlijk! :D

Je uitspraak was meer richting java gericht.
Maar goed, nog nooit iets gemerkt met geheugen problemen @ azureus, gewoon Java JRE 1.5 gebruiken. Staat gewoon op de sourceforge ssite.

Maar goed, er zijn meer wegen naar Rome, en Azureus is er 1 van. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik niet superveel download via Azureus.

(echte downloaders gebruiken natuurlijk FTP!)

;)

Red devil zei:
Je uitspraak was meer richting java gericht.
Maar goed, nog nooit iets gemerkt met geheugen problemen @ azureus, gewoon Java JRE 1.5 gebruiken. Staat gewoon op de sourceforge ssite.

Maar goed, er zijn meer wegen naar Rome, en Azureus is er 1 van. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik niet superveel download via Azureus.

(echte downloaders gebruiken natuurlijk FTP!)

;)

Ik verveel me dood op m'n werk; lees dus alles wat los en vast zit over software. Ik heb inmiddels veel leesstof achter de rug over Azureus ;)

Lees pm DBC ;)

MonsterStrength zei:
Ik ben een leek op dat gebied, dus vandaar hier een threadje:

Ik heb een nieuwe pc gekocht, allemaal losse onderdelen apart natuurlijk, ga me niet blauw betalen voor een merknaam. Nu heb ik ook een Serial ATA Hard disk gekocht, en die staat er dus bekend voor niet erkend te worden bij windows setup, zo heb ik het toch begrepen op andere fora.

Ik heb dus verschillende drivers gevonden op de cd van men moederbord, dus eerste vraag is al welke moet ik nemen? Ik heb willekeurig één genomen en op diskette gezet, maar ik weet dus begot niet wat ik ermee moet aanvangen, wat ik moet doen enzo? Ik wil op men nieuwe pc, zo snel mogelijk! Maar nu kan ik er dus niets mee, die staat daar levenloos op men kamer :cry:

Wil iemand me helpen? Karma natuurlijk voor de hulp :)

Dries
je kan niet willekeurig er eentje uit kiezen makker, je moet je moederboard naam weten, merk en serie, en dan zoek je de drivers op en dan moeten er ergens s-ata drivers staan, geef adners je merk en drivers naam dan kan ik snel een linkje voor je zoeken als ik ze vind. Dat zet je dan op diskette, en onder windows setup vraagt hij op het begin of je nog andere drivers wil installen voor niet ide schijven, dus voor scsi of sata, dan druk je op f6! en het is ook mogelijk dat je je sata schijf eerst nog moet fdisken

Als het goed is heb je helemaal geen drivers nodig. Je moet alleen even in de bios aangeven dat je een sata schijf hebt.

iS VRIJ simple zal het even uitleggen

ik neem aan omdat je een niwue pc hebt gekocht dat je ook windows opnieuw wilt installeren

als je dan de driver diskette of cd bij de hand houd krijg je bij bij het starten van setup van windows XP de vraag of je 3e party drivers of een raid in je systeem hebt! dus je kan dan kiezen dat dat zo is! ik dacht dat je dan F3 of zo moet indrukken maar dat staat er dan wel bij vermeld

vervolgens zal windows door gaan met installeren en de driver vragen! als je die dan in de diskdrive stop of mogenlijk zelfs even de cd wisselt( weet niet of dat kan ) dan zal windows installeren met die driver voor de Serial ats disk en deze dus al herkenne vorodat windows volledig is geinstallerd
en dus kun je die drive ook selecteren als systeem drive! simple!

of was dat niet wat je zocht?

Markywannabee zei:
iS VRIJ simple zal het even uitleggen

ik neem aan omdat je een niwue pc hebt gekocht dat je ook windows opnieuw wilt installeren

als je dan de driver diskette of cd bij de hand houd krijg je bij bij het starten van setup van windows XP de vraag of je 3e party drivers of een raid in je systeem hebt! dus je kan dan kiezen dat dat zo is! ik dacht dat je dan F3 of zo moet indrukken maar dat staat er dan wel bij vermeld

vervolgens zal windows door gaan met installeren en de driver vragen! als je die dan in de diskdrive stop of mogenlijk zelfs even de cd wisselt( weet niet of dat kan ) dan zal windows installeren met die driver voor de Serial ats disk en deze dus al herkenne vorodat windows volledig is geinstallerd
en dus kun je die drive ook selecteren als systeem drive! simple!

of was dat niet wat je zocht?

Dat heb ik al heel de namiddag geprobeerd (@brutez juiste driver al gevonden trouwens, stond op cd van moederbord), dus ik krijg het blauw scherm met bovenaan "windows setup", en onderaan komt er een balkje waarop idd staat om op F6 te klikken voor toevoegen van extra .... (weet neit wat er precies staat), dat doe ik dus, laat de driver van de diskette halen, dan begint hij opnieuw vanaf dat blauw scherm, laad hij volledig die hele resem die er onderaan staat, en als dat gedaan is reset hij en moet ik opnieuw beginnen ???

klopt redelijk voorgaande verhalen, om windows te kunnen installeren moet een schijf herkend worden. Dat gebeurd bij ide schijven vaak automatisch omdat ze vaak herkend worden in de bios. Maar scsi/S-ata schijven moet je opgeven met F6 tijdens installatie dan laadt windows de driver (mits deze bestemd is voor win2k/xp) en maakt de schijf toegankelijk voor installatie. In je setup even de schijf part./creeren/formateren met de setup utility als ntfs. En dan gaat de installatie verder want hij heeft nu een herkenbare schijf (s-ata).
Suc6 verder...

Mocht je willen spelen met fdisk (dos) dan is het ezelsbruggetje
creeren: PAUL
verwijderen: LUP
PAUL= Primaire partitie, Activeren , Uitgebreide partitie , Logische stations
LUP = omgekeerd zonder activeren.

Mischien verkeerde bios settings?

(geen idee, k roep maar wat :P )

Terug
Naar boven