MuscleMeat

problemen met men nieuwe pc

MonsterStrength

Monstrous Giant
Elite Member
Waardering
6
Ik ben een leek op dat gebied, dus vandaar hier een threadje:

Ik heb een nieuwe pc gekocht, allemaal losse onderdelen apart natuurlijk, ga me niet blauw betalen voor een merknaam. Nu heb ik ook een Serial ATA Hard disk gekocht, en die staat er dus bekend voor niet erkend te worden bij windows setup, zo heb ik het toch begrepen op andere fora.

Ik heb dus verschillende drivers gevonden op de cd van men moederbord, dus eerste vraag is al welke moet ik nemen? Ik heb willekeurig één genomen en op diskette gezet, maar ik weet dus begot niet wat ik ermee moet aanvangen, wat ik moet doen enzo? Ik wil op men nieuwe pc, zo snel mogelijk! Maar nu kan ik er dus niets mee, die staat daar levenloos op men kamer :cry:

Wil iemand me helpen? Karma natuurlijk voor de hulp :)

Dries

Staat die niet onder kopje IDE ofzo op de CD?
Ws ook wel een readme.txt bij zodat je tijdens Windows installatie op F8 moet rammen ofzo en dan moet aangeven dat je een speciale driver op schijf hebt.
Misschien werkt het in 1 keer als je boot vanaf Windows XP met SP2 door de verbeterde ondersteuning, maar dat weet ik niet 123 zeker.

Er moet op de mobo cd wel een readme o.i.d. zitten, of anders op de site van de mobo fabrikant.

• Topic Starter Topic Starter
Ja dat van windows xp met sp2 wist ik al, probleem is alleen dat ik dat nu niet heb :(

Als je dat wist van die HDD, waarom heb je hem dan genomen? In de toekomst kun je dus vaker verwachten dat je het welbekende probleem 'windows ziet m'n hdd niet' krijgt...

Zoek een pc-mannetje in de buurt en laat em even kijken voor een kleinigheid voordat je het zelf naar de kloten helpt! :thumbs:

DBC dat het niet erkend word heb ik maar achteraf teweten gekomen :( En men broer wil wel checken, maar die komt de eerste dagen niet naar huis, dus wil het zelf wel fixen, denk dat het niet zo moeilijk is. Gewoon een kleine tutorial door iemand? :D