AndroidHealthClinic

problemen met men nieuwe pc

Nogmaals: Het enige wat je moet doen is in de bios aangeven dat het om een SATA schijf gaat. Daar hoeft verder geen driver aan te pas te komen. In het jaar 2005 hoeven we ook niet meer te k*tten met fdisk en dergelijken..

Hehe hij kómt niet eens in de BIOS omdat de PC steeds opnieuw opstart :D

op t moment van opstarten de knop DEL indrukken ( of F2 bij sommige andere):D

oh trouwens, je moet inderdaad in de bios aangeven dat hij van je raid0 moet osptarten, het kan ook zijn dat je een appart menutje hiervoor hebt, daar meot je aangeven dat het een opstart schijf is

VERGEET FDISK NIET, het kan best zijn dat je nog een partitie op de schijf moet maken, dat had ik, kwam ik na 1 dag kloten achter

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb aangehaald dat ik een leek ben, en DBC heeft gelijk dat men pc telkens opnieuw herstart .... dus wat ik meer kan doen ???

• Topic Starter Topic Starter
Btw in de bios geraak ik wel, waar kan ik dan aangeven dat het om een SATA schijf gaat?

MonsterStrength zei:
Btw in de bios geraak ik wel, waar kan ik dan aangeven dat het om een SATA schijf gaat?
shit sorry idd het bios! en drive 0 of zo!

meestal als je in het bios komt dan staat er systeem instellingen of zo iets!

je moet anders even allee menus in gaan meestal is het de 2e van links boven

daar staat dan aangegeven opstart volgorde ( weet niet of je nl versie hebt ) als je dan de eerst pakt en daar niet de IDE maar iets in de trand van Sata0 of disk0 zal het wel goedkomen

misschien kun je hier wat mee?

[Link niet meer beschikbaar]

ook diverse links/verwijzingen op je vragen.........;)

suc6 Dries!

Is het al opgelost of moet ik de oplossing geven?

Ik zet hem er maar ff neer, toch niks beters te doen...

Als je een s-ata schijf hebt moet je idd bij de windows installatie aangeven dat het gaat om een s-ata schijf ipv een ide. Dit moet je dus doen door op F6 te rossen als je het blauwe scherm van de setup krijgt. Staat ook onderaan: Druk op F6 als u een niet-raid bladiebla wilt installeren.

Als het goed is zit bij je moederbord een diskette waar die driver op staat. Meestal verpakt in een wit papiertje. Dat is tenminste bij Asus en MSI zo. Anders moet er op de CD toch echt ergens een directory staan waar die driver te vinden is. Bij Asus weet ik het iig zeker. Dus ik moet ff weten welk moederbord je hebt, want hij zal ook vast wel te downloaden zijn. Hoogstwaarschijnlijk is het een .inf en .sys file, met misschien nog 2 anderen.

Meestal heet die directory Promise of Via ofzo.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven