Fitness Seller

Probs with my chest

Gouwtje

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
8%
Hey iedereen,

Ik ben momenteel erg goed op weg met alles maar mijn borst loopt nog aardig achter. Dit komt ook mede doordat ik een schouder blessure heb gehad aan mijn rechterkant, hier heb ik alleen nog last bij tijdens het bankdrukken. In augustus wil ik weer gaan bulken en het accent vooral op mijn borst leggen.
Dit is een voorbeeld van hoe ik nu train en heb hier ook een aantal vragen bij/voor;

- Incline Dumbbell press 4 (10,8,8,6)
- Incline Dumbbell fly 4 (10,8,8,6)
- Decline kabel fly 3 (12,10,8)
- Incline kabel fly 3 (12,10,8)
- Pec dec 3 (10,8,6)
- Push ups 3 (AMRAP)

Verder varieer ik het ook door oefeningen zoals: Pullover & incline/decline (machine) bench press.

Mijn vragen hierbij zijn;
- Zijn het niet teveel oefeningen?
- Verkeerde combinatie van oefeningen?
- Andere herhalingen/sets?
- Andere oefeningen?

Greetings Erik

IMO te veel. Borst is natuurlijk deels genetics, maar ik heb nooit zo veel voor borst gedaan en het is een van mijn betere groepen. Persoonlijk vind ik 3 oefeningen genoeg.

3/4 oefeningen

Niet je schouders gebruiken, meer. uit. je borst drukken form (beter)

• Topic Starter Topic Starter
3/4 oefeningen

Niet je schouders gebruiken, meer. uit. je borst drukken form (beter)

Ik snap je reactie deels, hoe zou ik meer uit mijn borst kunnen drukken? Als ik denk aan niet mijn schouders gebruiken denk ik meer aan fly oefeningen (hierbij heb ik ook nooit last van mijn schouder gehad, vandaar dat ik dit daarbij denk).

Op hoeveel graden doe je die inclines? Probeer niet hoger dan 35graden te gaan. Anders doe je teveel met je schouders. En vervang de decline cable fly met een decline bench press. Is rustig voor de schouders en je kunt er lekker veel gewicht mee duwen. Ik doe momenteel dit schema:

Incline DB Press 3x8
Incline DB Fly 3x12
Decline BB Press 3x8
Decline DB Fly 3x12

Sinds ik dit doe groeit mijn borst als een tierelier, maarja, voor iedereen werkt wat anders goed.

Op hoeveel graden doe je die inclines? Probeer niet hoger dan 35graden te gaan. Anders doe je teveel met je schouders. En vervang de decline cable fly met een decline bench press. Is rustig voor de schouders en je kunt er lekker veel gewicht mee duwen. Ik doe momenteel dit schema:

Incline DB Press 3x8
Incline DB Fly 3x12
Decline BB Press 3x8
Decline DB Fly 3x12

Sinds ik dit doe groeit mijn borst als een tierelier, maarja, voor iedereen werkt wat anders goed.

Gaan we proberen! thx!

Incline DB Press 3x8
Incline DB Fly 3x12
Decline BB Press 3x8
Decline DB Fly 3x12

Lekkere work-out. Niet te veel oefeningen (wat een beetje wennen is). Soms pak ik nog chest fly (peck deck) erachter aan. Prima te doen, thx for the help!

Terug
Naar boven