AndroidHealthClinic

protein

Zwarte demoon

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
75kg
Hai,

ik heb gister een paar proteine repen gekocht,
en daar staat op 32 gram proteine.
maar nu las ik dat proteine shakes maaar 10 gram proteine hebben.
normaal nam ik sochtends voor ontbijt een shake, en na het sporten een shake en op niet fitnis dagen nam ik niks..
maar is het nou beter om die proteine reep in de ochtend te doen en dan na fitnis die whey shake of andersom? en moet ik dan eerst die reep gelijk bij het opstaan en dan ontbijten, of de reep vervangen met het ontbijt, of de reep na het ontbijt of moet ik het helemaal niet combineren?
mij leek het handiger om die whey shake na het fitnis te doen omdat het gelijk word opgenomen en die repen weet ik niet.

alvast bedankt

proteine(whey) shakes is maar net hoeveel je neemt. 100 gram is meestal minimaal 90 gram eiwit.

smorgen's en voor/na de training neemt men vaak (snel opneembare) whey. Die repen zijn voor tussendoor eens of als je uit bent ergens.

• Topic Starter Topic Starter
dank je ;) dus volgens joui zou ik die whey shake gewoon blijven nemen zoals ik al deed, en dan eventueel die reep tussendoor.
en ik neem 41 gram ( 2 maatscheppen ) dus dat is ongeveer 38 gram proteine

Ik heb mij vergist. Het is meestal 80 gram eiwit per 100 gram.

Supplementen zijn toevoegingen op je voeding. Elke keer een reep nemen ipv een volwaardige maaltijd is niet aan te raden. Die reep is voor af en toe als je eens geen tijd hebt of weg bent. zelfde geldt voor de whey = aanvulling, kan ook uit normale voeding gehaald worden.

welke whey heb je? het staat toch ook wel op de verpakking hoeveel gram eiwit het bevat?>?

• Topic Starter Topic Starter
81 gram per 100 gram shake .
ik kon het eerst niet vinden :P ben een beetje scheel.
maar ik weet nu genoeg
bedankt maat.

Terug
Naar boven