XXL Nutrition

Psmf

gaultier

Dutch Bodybuilder
Elite Member
10 jaar lid
Waardering
38
Lengte
1m86
Massa
100kg
Welkom in mijn log.

Ik ben de afgelopen weken flink doorgeslagen in een all you can eat dieet, met het gevolg dat mijn vetpercentage flink opgelopen is.

Dieet:
Ik ga nu the rapid fat loss doen van lyle mcdonald om weer zo snel mogelijk terug te gaan naar een voor mij goede shape. Ik val in categorie 1, maar wel aan de hoge kant.

Stats:
186cm
Gewicht: 93kg
Vetpercentage: 15%

Voeding:
Mijn voeding zal bestaan uit kipfilet, tonijn uit blik, wheyshakes en groente.

Supplementen:
6gram visolie per dag, een multivitamine en flink wat fatburners/cafeine.

Training:
Qua trainen doe ik een 2/3 split 6x pw. Dit is opgedeeld in a/b/c met 1 rustdag per week. In principe straight sets. De reprange varieert, 1 herhaling tot falen. Cardio wordt niet gedaan.

Schema:
A
Leg press x4
Overhead press x4
Chin-up x5
One-leg calf raise x3
Lying leg curl x4
Reverse fly (per arm) x2

B
Bench press x4
Pull-up x3
Bb glute bridge x2
Leg extension (1 been) x4
Cable curl (per arm) x2
Lateral raise x4

C
Romanian deadlift x4
Calf press x3
Cable high row x2
Cable fly x5
Oh extension x2

Voeding:
Mijn voeding zal bestaan uit kipfilet, tonijn uit blik, wheyshakes en groente.

Ik mag hopen dat je dan echt heel veel kipfilet en tonijn eet (of veel shakes drinkt) want ik denk dat als je normale hoeveelheden naar binnen werkt, je flink wat kcal tekort komt en je wel snel vet zal verbranden, maar ook je spiermassa heel snel verdwijnt.

• Topic Starter Topic Starter
Maandag was mijn eerste dag, was geen probleem want zat nog goed volgestouwd van de dag ervoor.

Voeding:
7:00 Halve liter zwarte koffie
9:00 50 gram iso-100
12:00 3 blikken tonijn met beetje kruiden
17:00 75 gram whey isolaat
Training
20:00 Visolie, 4 blikken tonijn
Totaal 1300 kcal:
Protein: 290gr, Carbs: 7gr Fat: 12gr

Training ging goed:
Leg press 200x10x4
Oh press 60x7x4
Chinup: bw94+15kgx6x5
One-leg calf raise 92.5x12x3
Lying leg curl 65x14x4
Reverse fly 15x12x2

1300 kcal? Good lord, dat eet ik nog niet eens als ik cut en ik ben een vrouw die flink wat kleiner en lichter is dan jij.
Hoe snel wil je je spieren kwijtraken?

Langzaam cutten is veel beter, zo behoud je je spiermassa. Nu blijf je constant heen en weer gaan met veel eten/veel vet en spier erbij, weinig eten/veel vet en spier eraf.
Als je graag van je spiermassa af wilt dan moet je dit vooral blijven doen natuurlijk, maar ik zou dit nooooooit aanraden.
Wellicht alleen bij iemand met morbide obesitas of zo.

Ook krijg je veel te weinig vet binnen, je hebt voldoende vetten nodig voor je hormoonhuishouding.

(Planning) vandaag:

07:00 Halve liter koffie, twee fatburners
10:00 50 gram iso-100
12:30 350 gram kip, komkommer, kruiden
17:00: 75 gram whey isolaat
Training
20:00 Visolie, 500 gram kipfilet
Totaal 1450kcal:
Protein:300 gram, Carbs 12 gram, Fat 19 gram

Never mind, zie nu ook dat je een kuur hebt gedaan een tijd geleden.

1300 kcal? Good lord, dat eet ik nog niet eens als ik cut en ik ben een vrouw die flink wat kleiner en lichter is dan jij.
Hoe snel wil je je spieren kwijtraken?

Langzaam cutten is veel beter, zo behoud je je spiermassa. Nu blijf je constant heen en weer gaan met veel eten/veel vet en spier erbij, weinig eten/veel vet en spier eraf.
Als je graag van je spiermassa af wilt dan moet je dit vooral blijven doen natuurlijk, maar ik zou dit nooooooit aanraden.
Wellicht alleen bij iemand met morbide obesitas of zo.

Ook krijg je veel te weinig vet binnen, je hebt voldoende vetten nodig voor je hormoonhuishouding.

Voor de essentiele vetten visolie, minimaal 6gram per dag. Langzaam cutten heeft de voorkeur normaal gesproken daar heb je helemaal gelijk in. Desalnietttemin ben ik na het lezen van het boek The rapid fat loss dit gaan proberen, en wil ik hier graag een log van maken, want er is naar mijn weten nog geen log daarvan, behalve iemand die niet strict de richtlijnen volgde uit het boek.

Gewicht 91 kg, omtrekmaten:
Borst: 103 cm
Buik: 85 cm
Arm: 38 cm
Been: 63 cm

Training dinsdag:
Bench press: 85x7x4
Pull up: bwx7x3@94kg
BB glute bridge 175x7x2
Unilateral leg ext. 60x13x4
Cable curl 20x16x2
Lat. raise 12.5x13x4

Ging goed, had voldoende energie, na de training voelde ik me wel aardig gefrituurd.

Voeding woensdag:

07:00 Liter koffie, 2 fatburners
12:30 3 blikken tonijn
Training
20:00 Visolie, 500gram kipfilet
Totaal: 1400kcal
Protein: 295 gram, Carbs: 6,5 gram, Fat 16 gram

hardkoor mein n*ger. Ik volg.

Training woensdag:
Romanian deadlift 140x9x4
Calf press 220x13x3
Cable high row 72x13x2
Cable fly 25x16x5
Oh extension 12.5x11x2

De training ging goed, totdat ik op het eind kramp schoot in mijn buikspier, is niet een fijn gevoel, gelukkig ging het net zo snel weg als het kwam.

Voeding vandaag:

10:30 Nog maar een fatburner
12:00 3 blikken tonijn
Training
20:00 Visolie, 600 gram kipfilet
Totaal: 1330kcal
Protein: 280 gram, Carbs 5 gram, Fat 17 gram

Het is goed te doen, soms even nee zeggen vooral als ze dan bakken vol met eten neerzetten op je bureau, of in de pauze overheerlijke warme maaltijden eten.
Dan drink ik nog maar een extra fles water. Zondag wordt waarschijnlijk de moeilijke dag omdat vrij, en mn vriendin op zondag haar refeed dag is.

Gisteren mijn rustdag voor deze week gepakt, geen krachttraining gedaan. Gewicht vanmorgen: 90kg

Voeding vandaag:

12:30 300 gram kipfilet, komkommer
17:00 75 gram whey
Training
20:00 55 gram whey, 325 gram kipfilet, visolie
Totaal: 1370kcal
Protein: 280 gram, Carbs 18 gram, Fat 19 gram

Liter koffie, is ook niet weinig :) valt dat een beetje mee?

Liter koffie, is ook niet weinig :) valt dat een beetje mee?

Valt mee, elke ochtend wat vroeger eruit om op ons gemak te genieten, en ik drink het ook net als water dus dat is binnen het half uur weg. Plus dat ik dan goed vol zit voor de ochtend

Training vrijdag
Leg press 205x9x4
Oh press 60x7x4
Chinup 15kgx7x5@92.5
Oneleg calf raise 95x11x3
Leg curl 65x14x4
Reverse fly 15x12x2

Training zaterdag
Bench press 85x5x4
Pull-up bwx8x3@94
BB glute bridge 175x8x2
Unilateral leg ext. 60x14x4
Cable curl 25xx10x2
Lat. raise 12.5x13x4

Training zondag gaat nietdoor, heb vannacht 1 uur geslapen, ben al 11x naar de toilet geweest en 3 keer braken. Misschien het kippetje van gisteren niet zo goed. Voel me flink beroerd.

Voeding vandaag
14:00 150gr whey
17:30 330 gram kipflet, visolie, multivitamine, vit c
21:30 150gr whey
Totaal: 1470kcal
Protein 290gram Carbs 29gram Fat 23gram

Training maandag:
Romanian deadlift 145x9x4
Calf press 230x13x3
Cable high row 72x14x2
Cable fly 30x11x5
Oh extension 12.5x12x2

Voeding: 1450kcal, 290 protein carbs 27gram fat 22gram

Het wordt nu behoorlijk zwaar, overdag ben ik zo goed als hersendood. Als ik thuiskwam wil ik eigenlijk alleen maar slapen, maar sleep me toch maar naar de gym. Na de start gaat het dan goed.
Gewicht vanmorgen 87,5kg, word weer goed droger. Ik ben tot nu toe erg tevreden, en ga dit nog wel doordoen tot december.

Ik schroef mijn training wat terug, heb ook een pijn in mijn voorkant schouder. Gisteren na het werk in slaap gevallen, en toen ik wakker werd was de gym al bijna dicht.
Vanochtend was de pijn al zo goed als weg, dus dat was verstandig.

Voeding vandaag:
12:00 75 gram casein pindakaas, is erg machtig op mijn maag, vult mij beter dan kip met groente in eerlijkheid.
17:00 75gram whey
training
20:00 400gram kip, visolie, 120gram whey.
Totaal: +/-1450kcal Protein 290gr Carbs 25gram Fat 22gram

Ik krijg wel steeds meer neiging om mijzelf helemaal vol te stouwen. Voor zoet eten helpt de whey erg goed, ik stop het verhouding 1 naar 1 in de vriezer, en dan heb ik een soort chocolade/vanille/aardbei chocolareep. Gisteren had ik zo neiging, maar ben ik toen gaan slapen, maar vandaag kwam het wel weer opzetten. Gelukkig helpt deze log mij hiermee.

Ik twijfel of ik een refeed doe, in principe blijft het vetverlies verlopen ook al doe ik dat niet toch?

Ja je blijft afvallen. Refeed kan mentaal wel lekker zijn..
Hoeveel % sta je nu denk je?

heb ik geen idee van, wel droger dan eerst. Ik heb gisteren vrij gegeten zag er ongeveer zo uit:
Ontbijt 75 gram casein, 75 gram whey

lunch 75gram casein
hele kip, met kop. alleen de ogen zijn niet lekker. De tong en hersens zijn wel lekker.
portie eend
kwetiau
bolletje ijs
cake
chocolade
havermoutkoek

avond
twisty
chick n cheez
kippenborst
or burger
chick n fillet
ijs

dit was wel weer genoeg. Nu ben ik vaak naar de wc. Ik ben al twee keer wakker geworden door deze drang.

Nu ga ik de volgende ronde doen, 14 dagen, tot 4 december, daarna per twee dagen verhogen met 500 kcal tot ik op onderhoud zit.
Voeding gaat elke dag precies hetzelfde zijn, zodat ik niet neurotisch elke keer het opnieuw hoef uit te rekenen.

Ontbijt:
50gram casein
Lunch:
100gram casein
Pwo:
50 gram iso-100
Avond:
420 gram kipfilet, komkommer, visolie, multivitamine
75 gram whey
Totaal: 1500 kcal
Protein: 300 gram, Carbs 30 gram, Fat 21 gram

Verder onbeperkt water, cola zero en zwarte koffie zonder zoetstof. Ongeveer 4 liter water, 1 liter cola en 1 liter koffie per dag.

Misschien dat ik nog even langs de dokter ga voor sibutramine. Verder is er alleen pseudoefedrine en dat is anders.
Of mazindol, of phentermine? Niet dat het nodig is maar maakt het wat dragelijk, vooral vanaf dag 6 gaat het pijn doen.
Welke van deze drie is het best?

Hahhaha, ik ben blij dat je een grap maakt :D

ok

Terug
Naar boven