Fitness Seller

Pull ups trainen.

Alwinp

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Hoi, ik ben nieuw op dit forum.
Ben ook reeds begonne met fitnissen voor kracht. Paar van mn vrienden gaan al een jaar, dus die helpen me wel goed opweg.

Nu, ik heb me proberen optrekken en dat lukte me totaal niet. met breed is het me denk ik 1 keer gelukt, terwijl met chin up ik het helamaal niet kreeg.

Ik wil dit zo rap mogelijk kunnen opbouwen. Ik ben van plan om het leger in te gaan. En bij die test moet je max 20 keer optrekken.
Als iemand een idee heeft hoe ik dit kan opbouwen op een zo rap mogelijke mannier, laat dit dan aub weten.

Ik verwacht dat het wel tijd zal nodig hebben, maar denk je dat ik in 2 maanden tijd toch al een serieuze vordering zou kunnen maken hierbij?
Ik ga nu momenteel 5x per week fitnissen.

Als je nog meer informatie nodig hebt, stel maar gerust.
Alvast bedankt!

probeer eens lat pulldown behind neck

als je je rug goed intensief traint kan je je vanzelf vaker optrekken hoor, maar lat pulldowns, bent over rows etc zijn wel essentieel als je een sterkere rug wilt, en neem gewoon de tijd als je je doelstelling te hoog inzet verlies je snel je motivatie!

Knieën buigen, en je voeten op een bankje laten steunen zo kan je met je voeten jezelf wat naar boven drukken terwijl je wel pull ups doet.

Of iemand je benen laten vasthouden en indien nodig een beetje omhoog helpen.
Of bovenin beginnen en heel rustig naar beneden zakken (5 seconden of zo).
En verder gewoon je rug goed trainen.

Is een deadlift bevordelijk voor pull ups?

Lol no way, zo krijg je nooit een sterk leger, als niemand zich meer dan 20x kan/mag optrekken.

ik neem aan dat ie minimaal bedoelt :rolleyes:

maarja, gewoon oefenen, hoe vaak kan je smal optrekken?
en BOR is prima om te oefenen

ja, maar niet zo erg als lat pulldown, bor, t bar etc.

Was bedoeld voor de deadlift vraag.

1 - assisted pullups
2 - google "grease the groove" van Pavel.

Ik wil dit zo rap mogelijk kunnen opbouwen. Ik ben van plan om het leger in te gaan. En bij die test moet je max 20 keer optrekken.

Hoe moet je je dan 20x optrekken??
Close grip handen naar binnen of naar buiten? wide grip?

Als het wide grip is komen er niet veel mensen het leger in als je dat minimaal 20 keer moet kunnen zonder dat je ooit aan krachtsport gedaan hebt.

Optrekken doe je niet zo 1,2, 3, daar moet je een tijdje voor trainen om het te kunnen, je begint met 1 a 2 keer en dat 4 keer met anderhalve minuut rust ertussen en dat ga je langzaam opbouwen naar 4x3. 4x4,4x5,4x6 enz enz tot je 4x8 kunt of zelfs 4x12.
En clean uitvoeren is een must, niet spartelen als een pasgevangen vis, lichaam stilhouden en alleen optrekken.
Begin eerst met 1X met goede techniek uit te voeren, dat is het begin.

Toevallig heb ik het vanochtend nog gedaan bij mijn rugtraining en ik heb het volgende gedaan: 3x8 en 1x6 widegrip ,laatste 2 lukte me vandaag niet :(
Closegrip handen naar buiten 3x8 en ultra close grip handen naar binnen 3x8

Dan voel je je rug wel.

Mischien heb je hier iets aan.

Ben ook even gaan googlen op Grease the Groove en kwam deze link tegen:
Ziet er wel interessant uit en is volgens mij precies wat TO bedoelt.
http://www.tmuscle.com/free_online_...things_you_should_know_how_to_do_1_the_pullup

Ben zelf ook behoorlijk slecht met pull-ups en chins. Tijd voor actie :D

Hey helemaal top die link!!
Ik heb het met veel plezier gelezen en ga het nog vaak lezen.
Ik hou echt van pull ups, favoriete oefening.

the Marine Corps' minimum requirement (three pull-ups with no time limit).staat op die site.
Nederlandse leger 20???

Wat lult TS nou met 20 keer, dit kan niet kloppen???

• Topic Starter Topic Starter
Lol no way, zo krijg je nooit een sterk leger, als niemand zich meer dan 20x kan/mag optrekken.

Wat ik bedoelde is dat je bij 20x optrekken maximum punten krijgt.
I dacht dat het minimum 7 was. maar dan maak je weinig kans als de rest wel meer haalt.

Let wel op, dit zijn pull ups waarbij je je kin over de baar moet halen en je dan VOLLEDIG moet laten zakken. En ik denk niet dat dit echt zo makkelijk is.

Wat lult TS nou met 20 keer, dit kan niet kloppen
Dit klopt dus wel, het staat letterlijk op het formulier de ze mij hebben mee gegeven. Dit is wel voor het belgisch leger uiteraard.
Para commando eenheid om specifiek te zijn.
Je moet nog een hoop andere tests uitvoeren. maar daar ben ik ook al op het trainen. Met snelle en goeie resultaten.

Hoe moet je je dan 20x optrekken??
Close grip handen naar binnen of naar buiten? wide grip?

Als het wide grip is komen er niet veel mensen het leger in als je dat minimaal 20 keer moet kunnen zonder dat je ooit aan krachtsport gedaan hebt.

Ze hebben mij verteld dat het niet uitmaakt welke mannier van pull ups je moet doen. Hetgeen dat het makkelijkste voor je is mag je uitvoeren. Je mag ook afwisselen.
Je MOET wel tot gestrekte armen terug hangen en dan weer opnieuw optrekken. Anders tellen ze niet mee.

Alvast bedankt voor de reactie's. Zal die link is goed doorlezen.

Laatst bewerkt:
Wat ik bedoelde is dat je bij 20x optrekken maximum punten krijgt.
I dacht dat het minimum 7 was. maar dan maak je weinig kans als de rest wel meer haalt.

Let wel op, dit zijn pull ups waarbij je je kin over de baar moet halen en je dan VOLLEDIG moet laten zakken. En ik denk niet dat dit echt zo makkelijk is.

Dit klopt dus wel, het staat letterlijk op het formulier de ze mij hebben mee gegeven. Dit is wel voor het belgisch leger uiteraard.
Para commando eenheid om specifiek te zijn.
Je moet nog een hoop andere tests uitvoeren. maar daar ben ik ook al op het trainen. Met snelle en goeie resultaten.

Ze hebben mij verteld dat het niet uitmaakt welke mannier van pull ups je moet doen. Hetgeen dat het makkelijkste voor je is mag je uitvoeren. Je mag ook afwisselen.
Je MOET wel tot gestrekte armen terug hangen en dan weer opnieuw optrekken. Anders tellen ze niet mee.

Alvast bedankt voor de reactie's. Zal die link is goed doorlezen.

Succes man en ik hoop dat je het haalt.
Wow het is dus echt zo 20x, kan het bijna niet geloven, hardcore maar het gaat dan ook om commando te worden maar marine corps is ook hardcore.

Succes en train ze!!!

negative.. dat wil zeggen je met je onderlichaam omhoog als je dan hangt. benen optrekken over elkaar en rustig in 5 a 7 seconden tempo naar beneden laten gaan.

Je moet gwn een stang kopen/maken in je huis. Elke keer als je erlangsloopt je max doen. Dan gaat het hard hoor:D

Nou succes, want er zijn er niet veel die 20 x kunnen optrekken.

..en om antwoord te geven op je vraag: beginnen met pulldowns

lol 20x. Ik denk dat er niet veel mensen zijn die dat kunnen zonder serieuze krachtsport. Ik ben al blij als ik 10 haal

Terug
Naar boven