MuscleMeat

Nieuws PVV-er noemt PvdA statenlid een 'stuk uitgekotst halalvlees gemaakt van Turks varken'

Mwoah, de PVV is inderdaad niet heiligmakend. Maar ze staan voor een hoop zaken die ik erg mis bij andere partijen.

Het is vooral het doorbreken van allerlei ingeroeste regels dat mij aanspreekt. Zoals ontwikkelingshulp minder/stoppen maar ook bijvoorbeeld het verminderen van dienstauto's, vraagtekens bij allerlei snoepreisjes.

Her daarover praten is 1 ding maar er wat aandoen is een ander. Nu wordt er alleen maar over gepraat en verder geen daden.
Ik heb ze op nog op geen enkele constructieve bijdrage kunnen betrappen. De snelheid verhogen naar 130km uur is een cadeautje voor het domme volk. Alsof dat onze problemen oplost.

Haha. Hoe wil je het dan noemen.
Democratie is een bestuursvorm. Het Nederlandse woord[1] stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk "volksheerschappij". Dit houdt in dat het volk zelf stemt over de wetten, zoals in het oude Athene, of het volk verkiest vertegenwoordigers die de wetten maken, zoals in België en Nederland.

als je eens in de zoveel tijd op een partij kan stemmen waar je het niet helemaal mee eens bent. waarvan je moet hopen dat het gaat waarmaken wat je zegt. vind ik niet dat je kunt zeggen dat het volk werkelijk beslist.

Niemand zegt ook dat er hier sprake is van directe democratie.

Democratie is een bestuursvorm. Het Nederlandse woord[1] stamt af van de Griekse woorden δῆμος (dèmos), "volk" en κρατέω (krateo), "heersen, regeren" en betekent dus letterlijk "volksheerschappij". Dit houdt in dat het volk zelf stemt over de wetten, zoals in het oude Athene, of het volk verkiest vertegenwoordigers die de wetten maken, zoals in België en Nederland.

als je eens in de zoveel tijd op een partij kan stemmen waar je het niet helemaal mee eens bent. waarvan je moet hopen dat het gaat waarmaken wat je zegt. vind ik niet dat je kunt zeggen dat het volk werkelijk beslist.
voor mij is het best oke dat wij geen directe democratie hebben. liever dat de man die ervoor gestudeerd heeft beslissingen neemt dan de figuur op het internet.

voor mij is het best oke dat wij geen directe democratie hebben. liever dat de man die ervoor gestudeerd heeft beslissingen neemt dan de figuur op het internet.
probleem is alleen dat er alsnog debiele personen in de politiek zitten en dat er daar ook op wordt gestemd door "de figuur"

probleem is alleen dat er alsnog debiele personen in de politiek zitten en dat er daar ook op wordt gestemd door "de figuur"

precies. Het enige wat we mogen doen is de mensen kiezen die belangrijke keuzes maken. En dan kiezen we mong*len. En jij komt met een vorm van griekse directe democratie? Ik moet er niet aan denken.

Belgie is een redelijk sterke particratie lees ik.
Klopt, de Belgische bevolking heeft weinig macht over beslissingen. En sinds enkele jaren zelfs weinig macht over welke partij in de regering komt.

Had eerlijk gezegd nog nooit van dit woord gehoord, misschien vergeten. Dank je.
Dat is precies wat politici willen, mensen laten denken dat er zuivere democratie is en de burger iets te zeggen heeft. Terwijl in realiteit alle macht bij een klein groepje zit. No problem, we leren allemaal elke dag bij.

Omstreden PVV'er vlucht naar buitenland
Laatste update: 14 januari 2012 12:16 info

Oud-PVV-statenlid Cor Bosman zit in het buitenland. Na het weekend zal hij reageren op de affaire rondom zijn kwetsende uitlatingen over PvdA-statenlid Selçuk Öztürk.

Öztürk overweegt om aangifte te doen tegen het PVV-lid, meldt de regionale Limburgse omroep L1.
Het Openbaar Ministerie liet vrijdag al weten dat de zaak bekeken wordt. Bij aangifte kan Bosman worden vervolgd.

De PVV besloot vrijdag het lid uit de Statenfractie te zetten, nadat bekend werd dat Bosman Öztürk vorig jaar heeft uitgemaakt voor 'een stuk uitgekotst halalvlees, gemaakt van Turks varken'. Bosman deed dit in een e-mail aan partijgenoten.
-bron: http://www.nu.nl/politiek/2715113/om...uitenland.html

Vluchten lol.....zit zogenaamd in buitenland

http://www.youtube.com/watch?v=R_pauwObKzM

precies. Het enige wat we mogen doen is de mensen kiezen die belangrijke keuzes maken. En dan kiezen we mong*len. En jij komt met een vorm van griekse directe democratie? Ik moet er niet aan denken.
ik ging alleen in op het feit dat jij zei:" in een democratie krijgt het volk de leider die ze verdient"

Her daarover praten is 1 ding maar er wat aandoen is een ander. Nu wordt er alleen maar over gepraat en verder geen daden.
Ik heb ze op nog op geen enkele constructieve bijdrage kunnen betrappen. De snelheid verhogen naar 130km uur is een cadeautje voor het domme volk. Alsof dat onze problemen oplost.

Die 130 is toch een idee van de VVD ?

Verder kun je als gedoogpartij weinig uitvoeren op wat bezuinigins & immigratie dingetjes na. Is meer strategisch dan echt gericht op grote invloed denk ik....

Zal ze graag beoordelen op het moment dat ze regeren (mocht dat gebeuren) maar alleen onrealisten zullen niet snappen dat iedereen water bij de wijn doet met een akkoord en het hooguit 50% bevredigend zal zijn.

De ironie, over 'het domme volk' praten en dan zelf totaal de bal misslaan.

Terug
Naar boven