MuscleMeat

Breaking News PVV stelt Kamervragen over Sesamstraat

Peiling Peiling Wat vind je van de stelling van de PVV?!

• Eens

Stemmen: 30 78,9%
  • Oneens

Stemmen: 8 21,1%

• Totaal stemmers
    38

MikeJoshua

Advanced Bodybuilder
Waardering
14
PVV stelt Kamervragen over Sesamstraat

AMSTERDAM - De PVV van Geert Wilders heeft Kamervragen gesteld over Sesamstraat. Dit omdat Pino en zijn vriendjes voor de zoveelste keer moeten verhuizen.

Het populaire kinderprogramma verandert voor de zesde keer in een paar jaar tijd noodgedwongen van tijdstip. Dit keer wordt Sesamstraat vanaf 2 februari van half zes naar vijf uur verplaatst omdat het plaats moet maken voor het nieuwe multiculturele programma Dichtbij Nederland.

De PVV zegt het op te nemen voor boze ouders van de kleine kijkertjes. "Wie kinderen heeft, weet hoe belangrijk vaste tijden zijn in het schema van een kind. Door het constante geschuif is er geen peil meer op te trekken", aldus PVV-mediawoordvoerder Martin Bosma. "Ouders worden hier helemaal gek van. Nu moet hun programma weer wijken voor een multicultireclameprogramma."

Bron; http://www.telegraaf.nl/binnenland/3063478/__Kamervragen_over_Sesamstraat__.html?p=10,1

Wat vinden jullie van de PVV, draaien ze in dit opzicht door of sta je achter de PVV?!

Zelf vind ik dat bij de PVV een kern van waarheid zit, waarom draaien ze het nieuwe multiculturele progamma niet om 5u!? Waarom moet Sesamstraat wijken (wat door jonge kinderen al jarenlang wordt gewaardeerd)

Denk wel dat ik het eens ben. Zo'n programma voor kinderen geef je best een vast uur. Verder weet ik niet waar dat multikulprogramma precies over gaat of wat de bedoeling is, maar als het is om kinderen daarmee te brainwashen: sick.

Helemaal mee eens, die multicrap moet meteen verdwijnen van de tv.

Denk wel dat ik het eens ben. Zo'n programma voor kinderen geef je best een vast uur. Verder weet ik niet waar dat multikulprogramma precies over gaat of wat de bedoeling is, maar als het is om kinderen daarmee te brainwashen: sick.

Vast wel.

Ik denk dat het voor PVV meer gaat om de multiculturele prog dan kinderen. Ben het eens met de praktijk, maar niet met hun gedachtegang erachter.

sesamstraat is toch ook multicultureel

Sesamstraat :roflol: Programma's veranderen van uitzendtijd, dat lot is niet alleen Sesamstraat beschoren.

Maar goed de allochtonen zullen de TV nu ook al overnemen terwijl uit onderzoek dus toch echt bleek dat de Nederlandse publieke omroep vrij wit geprogrammeerd was. Allochtonen betalen ook belasting en dus mee aan die publieke omroep. Een gedeelte van de programmering zou dus ook op hun gericht mogen zijn. En nu maar roepen 'ja maar in huppistan wordt dit ook niet gedaan!!!'. Sinds wanneer meten we onze normen af aan wat er gebeurt in andere landen?

• Topic Starter Topic Starter
Sesamstraat :roflol: Programma's veranderen van uitzendtijd, dat lot is niet alleen Sesamstraat beschoren.

Maar goed de allochtonen zullen de TV nu ook al overnemen terwijl uit onderzoek dus toch echt bleek dat de Nederlandse publieke omroep vrij wit geprogrammeerd was. Allochtonen betalen ook belasting en dus mee aan die publieke omroep. Een gedeelte van de programmering zou dus ook op hun gericht mogen zijn. En nu maar roepen 'ja maar in huppistan wordt dit ook niet gedaan!!!'. Sinds wanneer meten we onze normen af aan wat er gebeurt in andere landen?

Dat zou zeker mogen, maar niet tenkoste van Sesamstraat :P Veel ouders werken toch al gauw tot een uur of 5, dan eten ze wellicht rond half6 en voor die kleine kinderen is 't toch leuk om dan een half uur Sesamstraat te kijken, ipv Achmed.

Even iets heel anders; kwam vanochtend nog een progamma tegen op Nederland 3 (geloof ik) met Turks voor beginners?! Het moet niet gekker worden ???

In een land waar kamervragen gesteld kunnen over mother****ing Sesamstraat hoef je in ieder geval niet te klagen. In wat voor land leven we nou? Wonderland en Geert is de nieuwe Alice?

Helemaal eens!!

Kijk en dat is nou precies waar Nederland de mist in gaat. Men beschouwt blijkbaar allochtonen nog altijd als...allochtonen. Men ziet hen als "buitenlanders" en vreemden" ipv Nederlanders. En zo gaan zij zichzelf dan ook zien: als mensen die uit een ander land komen, wel in NL wonen, maar zichzelf nog steeds niet als NL gaan zien. Zelfs 3, 4 en later generatie.

Laten we nu eindelijk eens beginnen met programma's te maken voor Nederlanders. Of het nu gekleurde of blanke Nederlanders zijn. Links lijkt geobsedeerd door het afstemmen van alles en nog wat op nieuwkomers. Ipv dat nieuwkomers zich aanpassen aan het land waarin ze komen wonen, of zelfs geboren zijn.

Ik ben het sowieso principieel tegen PVV :roflol:.

Het moet net zo zijn als in mijn tijd 18:00 villa achterwerk 18:15 Sesamstraat 18:00 klokhuis 18:45 jeugjournaal :D

Kijk en dat is nou precies waar Nederland de mist in gaat. Men beschouwt blijkbaar allochtonen nog altijd als...allochtonen. Men ziet hen als "buitenlanders" en vreemden" ipv Nederlanders. En zo gaan zij zichzelf dan ook zien: als mensen die uit een ander land komen, wel in NL wonen, maar zichzelf nog steeds niet als NL gaan zien. Zelfs 3, 4 en later generatie.

Laten we nu eindelijk eens beginnen met programma's te maken voor Nederlanders. Of het nu gekleurde of blanke Nederlanders zijn.

Beetje lastig als veel van die groepen worden neergezet als ' the root of all evil'. Dit programma geeft een beeld van de landen van herkomst en ik zie niet in wat daar mee mis is. Misschien kan het een beter beeld geven dan sommigen die bepaalde groepen afschilderen als een stel bloeddorstige criminele malloten.

Integratie is geen proces dat je versneld in gang kan zetten. Als een allochtoon zich in de Nederlandse samenleving wentelt gaat dat vanzelf. Mijn vriendin luistert naar 100% NL :eek: en koestert redelijk veel Nederlandse tradities waar ik zelf echt totaal niks mee heb. Maar ik ben Nederlander en zij is allochtoon. Zo zijn er genoeg allochtonen die zich geleidelijk aanpassen maar tegelijkertijd nog wel wat info willen hebben van het thuisfront. Zie niet in wat daar mis mee is.

Ik vind de kennismaking met andere culturen prima, en de waarheid moet gezegd worden anders gaat iedereen nog geloven wat Wilders allemaal uitkraamt. Maar men moet niet opdringerig gaan doen over multiculturele zaken want zoveel positiefs voegt dat soort samenleving niet altijd toe. Ga je nieuwe culturen zomaar droppen in een samenleving van honderden tot duizenden jaren oud dan krijg je wrijvingen. Botsen van culturen enz. Dus nogmaals: ieder zijn eigen land en gewoonten, ja met kennismaking van verschillende culturen, maar maak aub geen soepje van de wereld. Er zijn niet voor niets landgrenzen, gewoonten etc. Kijk maar wat er gebeurd als je dat in de war gaat schoppen: op zulke plaatsen ontstaat er oorlog.

In een land waar kamervragen gesteld kunnen over mother****ing Sesamstraat hoef je in ieder geval niet te klagen. In wat voor land leven we nou? Wonderland en Geert is de nieuwe Alice?

Ben het wel eens dat regelmaat (en daarmee het tijdstip waarop sesamstraat wordt uitgezonden) belangrijk is voor kinderen.
Maar om daar nu kamervragen over te stellen ???

Is 17uur niet wat vroeg? Aangezien ouders dan net van hun werk komen en hun kinderen ophalen van de creche (is toch wat de overheid wilt, twee werkende ouders?)

Multiculti dingen kunnen ze beter om 17uur doen want dan zijn alle werklozen thuis.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven