MuscleMeat

Pyramide training

Sucre

Cool Novice
Waardering
0
Goeieavond beste BBers

Ik train 4 x per week

Ma - borst-biceps
Di - rug-triceps
Wo - benen
Do - borst-biceps
Vr - rug-triceps

mijn doel is spiermassa! heb ik zo voldoende rust??

en mijn volgende vraag is:

Ik train 8,6,4,2 dat doe ik zo:

8 herhalingen licht 10 sec rust dan
6 herhalingen iets zwaarder 10 seconden rust dan
4 herhalingen nog zwaarder 10 seconden rust dan
2 herhalingen zwaar

en dan doe ik 3 setjes en tussen elk setje minuut rust

ik boek goed resultaat, maar doe ik het zo goed met rust pauzes?

bvd mike

Ik vind de rust tussentijds nogal kort. Of je nu die 10 seconden pauze neemt of niet lijkt me geen verschil te maken.
Ik ben er zelf nog niet zo lang mee bezig, maar als ik de veteranen hier volg lijkt het me beter toch dieper te gaan als je in spiermassa wil aanzetten.

Laatst bewerkt:
ik boek goed resultaat, maar doe ik het zo goed met rust pauzes?

Als je goede resultaten boekt op deze manier, wie zijn wij dan om te zeggen dat het fout is, maar normaal gesproken wordt er toch wel langer gewacht tussen de sets

Ik ben zelf een aanhanger van de langere rust (2-3 minuten) maar er zijn ook meerdere personen die zweren bij 60-90 sec.

10 sec is dus eeeerg weinig

toevallig dit schema wil ik ook gaan doen, maar dan wel langer rust. Succes ermee.

Als je goede resultaten boekt op deze manier, wie zijn wij dan om te zeggen dat het fout is, maar normaal gesproken wordt er toch wel langer gewacht tussen de sets

Ik ben zelf een aanhanger van de langere rust (2-3 minuten) maar er zijn ook meerdere personen die zweren bij 60-90 sec.

10 sec is dus eeeerg weinig

Tussen de sets of oefeningen?

Maakt dat wat uit??

lijkt mij toch dat je als je 2-3 minuten tussen de sets wacht dat je niet echt spanning op je spieren houd? Oefeningen kan ik begrijpen.

waarom train je geen schouders?
benen maar 1 keer inde week? en al de rest 2 keer? alles evenveel trainen zou ik zeggen.

10sec rust is wel erg weinig vind ik. maar als het effect heeft zouk gewoon doordoen zoals al gezegd;)

Ik weet niet hoelang je al traint, maar in het begin lijkt het weinig uit te maken wat je doet, je groeit toch wel.

Je doel is massa, hierbij wordt aangeraden een reprange van 6/10 aan te houden, de meesten houden hiertussen 1 minuutje rust.

lijkt mij toch dat je als je 2-3 minuten tussen de sets wacht dat je niet echt spanning op je spieren houd? Oefeningen kan ik begrijpen.

Waarom zou je spanning op je spier willen houden. Binnen 1 set kan ik me er nog wat bij voorstellen (niet veel) maar tussen de sets.

Waarom dan niet 1 set van ....... reps (vul het aantal reps in wat je in totaal zou doen waneer je de sets bij elkaar optel)

En waarom mag die spanning er tussen de oefeningen dan wel ineens afvallen?

Doel van de rust is juist dat je weer met en maximaal gewicht een maximaal aantal reps kan maken (binnen de gewenste reprange voor het doel) zodat een maximale hoeveelheid spiervezels wordt aangesproken.

Zo kort rusten dat de spier hier niet aan kan voldoen zorgt er alleen voor dat een kleinere hoeveelheid spiervezels langer wordt belast. Meestal zijn dit ook nog de slow twitch vezels omdat dit de vezels zijn die met lagere intensiteit over langere duur het mest worden aangesproken.

En wat dat aangaat is er ook geen verschil tussen de soorten rust (sets of oefening)

Ikzelf neem meestal lekker de tijd. Als ik gewoon 1 a 2 minuten wacht dan kan ik de volgende set beter uitvoeren dan dat ik hem na 15 seconden alweer oppak...

De laatste 3 sets zijn dus de werksets..

Er bestaat wel iets van een snelle warming up voor de spiergroep ,
waar je een heel licht gewicht neemt even wat pompen en dan een wat zwaardere na 10 sec en dan een voelset voor het zwaardere werk. En dan twee minuten rust en dan beginnen
Dat is dit ook neem ik aan?

• Topic Starter Topic Starter
Jongens die 10 sec in niet mijn rust tussen de set dat is de pauze om het gewicht te verhogen.. na 8,6,4,2 neem ik minuut rust en dit doe ik totaal 3 x

dus 8,6,4,2
8,6,4,2
8,6,4,2

ik zou bij dinsdag en vrijdag wanneer je je rug traind je benen traine..
kun je deathlift en squate.

Terug
Naar boven