Fitness Seller

Racefiets => Carbon of Alu

Peiling Peiling Een carbon of een aluminium frame ?

• Totaal stemmers
    18
  • Topic Starter Topic Starter
Thanks. Al heel wat wijzer.

Heb zelf Ksyriums, maar een paar goede 32 gaats Mavic velgen met Dura Ace naven kan je ook prima wielen van bouwen. Voordeel is dat die wielen qua onderhoud een stuk makkelijker zijn te onderhouden. Spaakbreuk bij een Ksyrium is lastiger op te lossen dan bij een wiel met standaardspaken.

Heb zelf Ksyriums, maar een paar goede 32 gaats Mavic velgen met Dura Ace naven kan je ook prima wielen van bouwen. Voordeel is dat die wielen qua onderhoud een stuk makkelijker zijn te onderhouden. Spaakbreuk bij een Ksyrium is lastiger op te lossen dan bij een wiel met standaardspaken.

héhé :) Ksyrium wielen zijn idd K*T lastig om te kuisen :) :mad: maarja :D

Als je carbon neemt, dan toch zeker van bekend, betrouwbaar merk,
anders kan hij wel is snel gaan breken...

Ken al veel mensen die teruggekomen zijn van het carbon-verhaal!

Als je carbon neemt, dan toch zeker van bekend, betrouwbaar merk,
anders kan hij wel is snel gaan breken...

Ken al veel mensen die teruggekomen zijn van het carbon-verhaal!

Klopt ! En ook best niet van Ridley (vaak gebarste kaders, zelfs zonder valpartij :))
Ook even nagaan dat het merk zijn kaders wel zelf maakt/test... merken zoals Scott, Trek, Colnago... doen dit ZEKER EN VAST, maar sommige kleinere merken zoals bijv. Johan musseeuw nu, die kopen gewoon heel goedkope (chinese) carbon kaders, en overplakken deze met hun merknaam.

groeten !

(toch wel belangrijk :D)

Dat van die museeuw heb je denk ik mis. Die zijn fietsen zijn een combinatie van vlasvezel en carbon, nieuwe technologie.
Ze worden in Intalië vervaardigd.

http://www.museeuwbikes.be/images/article_la/27.jpg

Redelijk prijzig (dacht 4200 Euro voor de kader)

Laatst bewerkt:
Ik ga waarschijnlijk toch voor Merckx gaan, prachtig afgewerkt vakmanschap. En als er iets aan is ben je hem max een week kwijt, voordeel van in België te wonen.

merckx

Dat van die museeuw heb je denk ik mis. Die zijn fietsen zijn een combinatie van vlasvezel en carbon, nieuwe technologie.
Ze worden in Intalië vervaardigd.

http://www.museeuwbikes.be/images/article_la/27.jpg

Redelijk prijzig (dacht 4200 Euro voor de kader)

Jup, zou kunnen ik weet niet, maar ik gaf dit maar als voorbeeld van 'klein merk' aan !
groete !

ps. tegen merckx kan ik niets inbrengen ! ;) Prachtige fietsen die zeker goed gefabriceerd worden, enkel over de testresultaten (stevigheid-stijfheid) weet ik niets (miss even googelen!) En voor je de knoop doorhakt, toch even je model ingeven op site's waar reviews uitgeschreven worden, leer ja altijd een boel + en - punten kennen over dat bepaald type fiets !
succes er mee !

Ik dacht dat je over de AXM sprak: hier een review : Eddy Merckx Carbon AXM Reviews at RoadBikeReview.com

Al eens gedacht aan Moozes (http://www.moozes.com/NL/), qua prijs/kwaliteit scoren die kaders erg goed.
Kan je dus wat besparen op de kader en meer investeren in de groep (lees; "laten afmonteren met DuraAce :D"). Als je zelf nogal bedreven bent of je fietenmaker is vriend aan huis kan je ook de groep zelf kopen en laten monteren, bespaar je weer wat pleuro's (lees; "kan je van die lekkere DuraAce naafjes kopen :D").

Maar Merckx is natuurlijk ook prima spul :thumbup:

Al eens gedacht aan Moozes (http://www.moozes.com/NL/), qua prijs/kwaliteit scoren die kaders erg goed.
Kan je dus wat besparen op de kader en meer investeren in de groep (lees; "laten afmonteren met DuraAce :D"). Als je zelf nogal bedreven bent of je fietenmaker is vriend aan huis kan je ook de groep zelf kopen en laten monteren, bespaar je weer wat pleuro's (lees; "kan je van die lekkere DuraAce naafjes kopen :D").

Maar Merckx is natuurlijk ook prima spul :thumbup:

Dit is nu het soort kaders dat ik niet zou vertrouwen, maarja hangt natuurlijk ook veel af van wat je er mee wil gaan doen, ik zou met dat kader niet graag tegen 90 km/uur van een berg afknallen !
groeten :)

Dit is nu het soort kaders dat ik niet zou vertrouwen, maarja hangt natuurlijk ook veel af van wat je er mee wil gaan doen, ik zou met dat kader niet graag tegen 90 km/uur van een berg afknallen !
groeten :)

En vanwaar komt dat wantrouwen? Ik ken enkele personen die jaarlijks 25.000+ km doen en perfect tevreden zijn over de kaders voor zowel vlakke ritten als afdalingen.
Een merknaam is trouwens ook niet zaligmakend, de eerste Titanio's van Colnago zijn daar een mooi voorbeeld van.

En vanwaar komt dat wantrouwen? Ik ken enkele personen die jaarlijks 25.000+ km doen en perfect tevreden zijn over de kaders voor zowel vlakke ritten als afdalingen.
Een merknaam is trouwens ook niet zaligmakend, de eerste Titanio's van Colnago zijn daar een mooi voorbeeld van.

Ja je hebt een punt :s maar toch, op een merk kun je beter terugvallen, en de tests komen op het net!
Voor een 'wielertoerist' kan een merkloze kader ook perfect diejen. Zowel als voor een 'competitie renner'
maarja :s iedereen zijn smaak/mening daarover ...

groeten !

Met welke fiets rij je zelf CycBuilder ?

Terug
Naar boven