XXL Nutrition

receptoren "dominant"

remon v

Advanced Bodybuilder
Waardering
46
Lengte
1m83
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
zit nu een aantal weken in mijn kuur, en heb het gevoel dat mijn borst en rug beter groeien dan mijn schouders en armen (met name biceps).

dan nu mijn vraag:
zou het kunnen dat de receptoren van mijn rug en borst eerst de meeste stof opnemen, zodat de receptoren van mijn schouders en biceps minder snel in aanmerking komen, en dus minder snel verzadigd zijn?
of is dit onzin?

let me know.

zit nu een aantal weken in mijn kuur, en heb het gevoel dat mijn borst en rug beter groeien dan mijn schouders en armen (met name biceps).

dan nu mijn vraag:
zou het kunnen dat de receptoren van mijn rug en borst eerst de meeste stof opnemen, zodat de receptoren van mijn schouders en biceps minder snel in aanmerking komen, en dus minder snel verzadigd zijn?
of is dit onzin?

let me know.

Gewoon minder genetische aanleg voor schouders en biceps en/of je trainings prikkel is verre van optimaal, alhoewel me dat bij de Biceps een beetje moeilijk lijkt, dat is een vrij simpele spier.

Je borst en vooral rug spieren zijn groter dan je biceps en zullen dus meer Androgeen receptoren bevatten en dus in netto winst zowiezo sneller massa gainen.

Alhoewel hormonen opnemen doen zij niet, ze reageren er wel op door de zogenaamde "gene expression" die een AA hormoon triggered in een cel die androgeen receptoren bevat.

Je bent gewoon genetisch beter aangelegt voor borst en rug dan voor armen kerel.

idd zoals DDoob zegt,ik heb er zelf ook last van armen gaan niet goed mee.
wat je kan proberen is tijdens je workout de kleine spiergroepen als eerste te trainen(biceps triceps) ik doe dit zelf ook en ik begin vooruitgang te merken

Gewoon minder genetische aanleg voor schouders en biceps en/of je trainings prikkel is verre van optimaal, alhoewel me dat bij de Biceps een beetje moeilijk lijkt, dat is een vrij simpele spier.

Je borst en vooral rug spieren zijn groter dan je biceps en zullen dus meer Androgeen receptoren bevatten en dus in netto winst zowiezo sneller massa gainen.

Alhoewel hormonen opnemen doen zij niet, ze reageren er wel op door de zogenaamde "gene expression" die een AA hormoon triggered in een cel die androgeen receptoren bevat.

Je bent gewoon genetisch beter aangelegt voor borst en rug dan voor armen kerel.

Waar komt al deze wijsheid vandaan? :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
dan moet ik mijn schouders en biceps nog maar eens wat harder aanpakken, en uitvogelen waar ze het best op reageren.
genetisch bepaald of niet, groeien zullen ze.

thnx voor advies en tips

Misschien train je wel juist teveel, zoals de meeste in de gym doen.

je hebt wel bij meer mensen dat vooral hun rug, borst en benen goed gaan. Je moet ook in je achterhoofd houden dat deze spieren ook veel meer vocht kunnen opnemen.

Is geen onzin. Dus zou zomaar kunnen.
Toch zie je vaker dat er met a.a.s. juist veel massa op de schouders komt (traps en lats)

Dan treed er bij mij de vraag op. Zijn er bepaalde spiergroepen dan gevoeliger voor AAS? Ligt de bindings affiniteit hoger bij die receptoren o.i.d?

Een hormoon roept een genetische uitdrukking op in de cel als hij aan zijn of haar receptor vast bind.

Dus als jouw genen een groter effect toelaten op je schouders, dan op je biceps. Dan lijkt het mij aannemelijk dat een AA hormoon die genetische uitdrukking heel duidelijk tot stand brengt in je schouders en minder in je Biceps. Puur omdat het genetisch bepaald is.

Dus niet omdat de hormonen zich meer bevinden in bepaalde spiergroepen. Vrij hormoon bevind zich letterlijk overal, ook in speeksel en bijvoorbeeld je oogbol.

Of mis ik iets cruciaals? ???

Terug
Naar boven