- Waardering
- 7.124
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Overal mogen grappen over gemaakt worden. haardracht, omvang, kleding keuze, brillen, namen maar zodra het over afkomst gaat is het opeens not done.

Waarschijnlijk omdat de door jou genoemde punten zaken zijn waar je zelf voor kiest, je afkomst, daar doe je weinig aan.
Ik ga jou toch ook niet bespotten omdat je zo lelijk bent, die lelijkheid van je zit nou eenmaal in je genen![]()
Overal mogen grappen over gemaakt worden. haardracht, omvang, kleding keuze, brillen, namen maar zodra het over afkomst gaat is het opeens not done.
Een Limburgs accent is zeer zeker een keuze, en kaal worden is misschien geen keuze maar wat je met het haar dat je dan nog hebt doet is dat wel. Kaal zijn is overigens een gebrek aan haardracht.
waaatEen Limburgs accent is zeer zeker een keuze, en kaal worden is misschien geen keuze maar wat je met het haar dat je dan nog hebt doet is dat wel. Kaal zijn is overigens een gebrek aan haardracht.
haha pwned!Waarschijnlijk omdat de door jou genoemde punten zaken zijn waar je zelf voor kiest, je afkomst, daar doe je weinig aan.
Ik ga jou toch ook niet bespotten omdat je zo lelijk bent, die lelijkheid van je zit nou eenmaal in je genen![]()
Tuurlijk is het een keuze om met een accent te praten want je kan jezelf dat accent ook afleren, of gewoon normaal praten, normaal Nederlands..
Dat je in een bepaalde streek bent geboren en de mensen om je heen een spraak gebrek hebben betekend nog niet dat jij dat gebrek moet overnemen en daar nooit meer wat aan kan doen. Ik ben in Amsterdam geboren en kan uiteraard met een Amsterdams en Zaans accent/spraak gebrek spreken, maar doe dat enkel in de buurt van mn moeder omdat het dr zo stoort als ik als een halve zool praat.
Dus dat.
Ik vind het akelig dat mensen ineens zo gekwetst zijn. Spot hoort bij het leven, het is luchtig en grappig en ik vind het een groot goed dat je dingen er gewoon uit kan flappen.
Deze teneur schept een precedent; in een tijd waarin mensen het geluk hebben dat ze niet meer hoeven te vechten voor de vrijheid van meningsuiting, zelf mogen bepalen wat satire is en openlijk hun brainfarts kunnen uiten.
Nooit begrepen hoe iemand zich zo kan laten raken door woorden, zeker als deze overduidelijk grappig zijn bedoeld. Of het dan ook daadwerkelijk grappig is doet er in mijn optiek niet zoveel toe.
Wat een armoe.
Is Gordon van Holland’s Got Talent racist? Zelf legt hij in De Telegraaf uit dat dat niet zo is. Het jurylid was een week in het buitenland en is verbaasd over alle ophef: „Ik ben in de verste verte geen racist. De grap tegen Xiao Wang is ook absoluut niet racistisch bedoeld. Als grappenmaker maak je soms keuzes wat je wel en wat je niet zegt en er zitten bij de honderden dingen die ik roep, altijd wel een paar opmerkingen die misschien minder grappig zijn. En aangezien de uitzending op zaterdag eerst geen enkele reactie teweeg bracht in de media of bij het publiek, denk ik dat men zich er niet eens van bewust was geweest als er op woensdag, vier dagen na uitzending, niet plotseling via een internetforum in Amerika aandacht aan werd besteed. Een racist is in mijn ogen iemand die met haat tegenover een bepaalde bevolkingsgroep staat en daar distantieer ik mij van. Het grapje tegen Xiao Wang is een onschuldig stigmatiserend grapje. Wellicht had het ‘cabaret’ geheten als Theo Maassen, Youp van ’t Hek of Hans Teeuwen het hadden gezegd.”
Amerikanen en Chinezen hebben volgens Gordon zelf racistische trekjes. “Dan ben ik een trotse Nederlander die de mogelijkheid krijgt en neemt om op tv dit soort grappen te maken! Nederland het land van tolerantie en vrijheid! En niet zoals al die idioten op internet nu roepen dat wij racisten zijn omdat we Zwarte Piet hebben rondlopen met Sinterklaas. Laat ze lekker kletsen. En ze zouden willen dat ze een jurylid hadden die durfde te zeggen wat ik zeg zonder dat hij in de gevangenis verdwijnt!”
Bron: http://nieuws.nl.msn.com/achtergrond/gordon-“ik-ben-geen-racist-het-ligt-aan-het-internet”