Fitness Seller

Refeedday of cheatmeals

als je onder een cheatmeal junkfood verstaat, waar meestal transvetten, paardenvlees en shit in zit en refeed als een dag waar je heerlijk een groot bord pasta mag vreten kies ik voor refeed

Laatst bewerkt:
Mijn refeedday is ook een cheatday. Op die ene dag let ik op niks...of dat nu 4000kcal of 12000kcal totaal is.
Kijk alweer uit naar morgen (ondertussen vandaag) :D

als je onder een cheatmeal junkfood verstaat, waar meestal transvetten, paardenvlees en shit in zit en refeed als een dag waar je heerlijk een groot bord pasta mag vreten kies ik voor refeed
Paarden vlees is juist gezond.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn refeedday is ook een cheatday. Op die ene dag let ik op niks...of dat nu 4000kcal of 12000kcal totaal is.
Kijk alweer uit naar morgen (ondertussen vandaag) :D

Chille dag dan vandaag voor jouw :p Om de hoeveel dagen doe jij een refeedday?

Vind je vraag een beetje raar, want dit is geen kwestie van voorkeur voor het een of ander. Refeeds doe je omdat ze gewoon nodig zijn voor (training) prestaties. Cheatmeals doe je voor je motivatie, wat je het liefst (samen met refeeds) in je kcal/macro plannen wil passen, zodat je niet gek wordt terwijl je naar je doelen blijft werken.

Vind je vraag een beetje raar, want dit is geen kwestie van voorkeur voor het een of ander. Refeeds doe je omdat ze gewoon nodig zijn voor (training) prestaties. Cheatmeals doe je voor je motivatie, wat je het liefst (samen met refeeds) in je kcal/macro plannen wil passen, zodat je niet gek wordt terwijl je naar je doelen blijft werken.

Dus jij doet én refeeds én cheatmeals?? Is dat niet te veel van het goede...

Dus jij doet én refeeds én cheatmeals?? Is dat niet te veel van het goede...
Waarom? Heb je m'n uitleg wel gelezen? Ik vind het beiden zelfs nodig en essentieel om het op lange termijn doelgericht uit te houden. Je moet alleen weten wat het is, hoe je het toepast, en waarom.

Denk aan energiebalans op wekelijkse of zelfs langere termijn, en los wat je incidenteel nodig hebt of wil zo op dat je structureel op die termijnen progressie blijft maken.

Laatst bewerkt:
Chille dag dan vandaag voor jouw :p Om de hoeveel dagen doe jij een refeedday?

Op het moment doe ik maandag, woensdag en zondag een refeedday. Maandag alleen hoog in carbs, woensdag slechts 1 junkmeal en zondag de hele dag junken. Ik probeer op het moment mijn vetpercentage alleen maar rond de 5-6% te houden en aangezien ik +105kg weeg (en een snel metabolisme heb) kan ik veel meer doen en laten dan iemand die maar 75kg weegt. Alles draait in feite om je genetische aanleg. De ene kan 2 refeeddagen pakken EN wat junk nuttigen, de ander kan maar 1 refeeddag doen met zo goed als geen junk (bijv. max 1 maaltijd).

Beste is om de basis bijvoorbeeld op dit forum te leren en van daaruit zelf het e.e.a. proberen om te zien wat het beste voor JOU werkt.

Oké top! Bedankt voor de reacties ;)

Refeeddag met weinig vet maar heel veel koolhydraten.

Heeft meer met trainingen, activiteit, voedingschema, en pharmaceutische ondersteuning te maken dan met genen en een snel metabolisme hebben. Genen bepalen niet hoeveel je doet en eet. Dat doe je zelf en zul je op elkaar af moeten stemmen.

Als je elke dag sport en veel krachttraining doet zul je meer refeeds nodig hebben - misschien zelfs om de dag - dan wanneer je 3 keer per week matig traint en verder alleen maar op de bank zit. Hoe groot je kcal tekort is en hoeveel koolhydraten je dagelijks eet scheelt ook weer.

Zolang je met je refeeds en andere afwijkingen je wekelijks tekort niet helemaal aanvult zul je afvallen. Gebruik die momenten dus om je energie en motivatie te verbeteren, of gebruik overvloed van die twee om meer strict in een tekort te blijven.

Terug
Naar boven