AndroidHealthClinic

3 kilo kwijt in de eerste week cutten

• Topic Starter Topic Starter
- Daar kan natuurlijk zeker een flink verschil in zitten, als je nu op 82kg veel droger bent.
- Als je vindt dat je gewicht heen en weer vliegt, blijf ik het wel een vreemde keuze vinden om in één keer 1400 kcal (meer dan 1/3 van je voeding) te schrappen op het moment dat je wat gewicht kwijt wilt. En ik vind het verbazend als je dan met 10 jaar ervaring raar opkijkt als je de eerste week 3kg kwijt raakt.
Heb en hele lange tijd maar gewoon getraind en nooit echt mijn voeding in de gaten gehouden dat dat ik nu pas paar jaar sindsdien gaat het ook wel echt lekker.
Heb ook periodes gehad dat ik gestopt ben dus ja die 10 jaar moet je niet te serieus nemen.
Nou ik weet nog op hoeveel calorieën ik vorige keer ongeveer ben afgevallen dus heb dat beetje aangehouden.
Zal misschien iets meer nodig hebben omdat ik wat massa gemaakt heb.

Als j gespierder bent geworden heb je juist meer kcal 'nodig' om hetzelfde gewicht af te vallen

Heb en hele lange tijd maar gewoon getraind en nooit echt mijn voeding in de gaten gehouden dat dat ik nu pas paar jaar sindsdien gaat het ook wel echt lekker.
Heb ook periodes gehad dat ik gestopt ben dus ja die 10 jaar moet je niet te serieus nemen.
Nou ik weet nog op hoeveel calorieën ik vorige keer ongeveer ben afgevallen dus heb dat beetje aangehouden.
Zal misschien iets meer nodig hebben omdat ik wat massa gemaakt heb.
Begrijpelijk, mijn account is ook ouder dan mijn recente trainingsverleden. Zit een gat van 10 jaar tussen :p
Prima conclusie in de laatste zin, kijk eens wat er op 2800 gebeurt. Naar beneden kun je altijd nog.

Ja goed plan ik zal eens paar weken wat hoger zitten en kijken hoe mijn lichaam er op reageert.
Dan weet ik ook direct waar ik de volgende keer ongeveer moet gaan zitten.

Je onderhoud veranderd, zou zelf na een bulk x weken onderhoud dus dat je bw stabiel bijft op waarschijnlijk -200/500 kcal van je eind bulk. Hierna na 5/6/7 weken als je bw stabiel is ga je cutten op -200/300 kcal van je onderhoud en dit houd je aan tot je weekgemiddelde niet zakt (indien navelomtrek of visueel het wel beter word doe je niks) en anders -100/200 kcal pd eraf.

Piek bulk naar cut meteen -1500 is voor cut niet slim tenzij je echt paar weken agressief moet

Mijn gewicht vliegt soms echt heen en weer lastig om bij te houden soms terwijl ik echt een strict dieet volg. En nu vloog er 3 kilo af in paar dagen dus had puur de vraag of dat wel gezond is maar dat antwoord hebben jullie al gegeven.
Wel eens gechecked of het aan je weegschaal ligt? Soms met op een vuiltje staan of je balans anders geeft het heel andere metingen.

Je onderhoud veranderd, zou zelf na een bulk x weken onderhoud dus dat je bw stabiel bijft op waarschijnlijk -200/500 kcal van je eind bulk. Hierna na 5/6/7 weken als je bw stabiel is ga je cutten op -200/300 kcal van je onderhoud en dit houd je aan tot je weekgemiddelde niet zakt (indien navelomtrek of visueel het wel beter word doe je niks) en anders -100/200 kcal pd eraf.

Piek bulk naar cut meteen -1500 is voor cut niet slim tenzij je echt paar weken agressief moet
Ja ik wou gewoon even binnen 2 maanden 6kg er af hebben en daarna weer verder knallen met de lean bulk.
Ik zal het voortaan in iets kleinere stappen doen in plaats van peak bulk direct naar en stenge cut.
Maar als je elke week 300 afvalt dan ben je bijna en half jaar bezig met 6kg dat lijkt mij ook niet echt de bedoeling.

Ja ik wou gewoon even binnen 2 maanden 6kg er af hebben en daarna weer verder knallen met de lean bulk.
Ik zal het voortaan in iets kleinere stappen doen in plaats van peak bulk direct naar en stenge cut.
Maar als je elke week 300 afvalt dan ben je bijna en half jaar bezig met 6kg dat lijkt mij ook niet echt de bedoeling.
Het is naar mijn mening ook niet de bedoeling om zomaar 6kg te moeten cutten

Wie zegt dat er 8kg vanaf moet. Langzame cut is spierbehoud. Volgende keer bf% niet zo ver op laten lopen dat je cut max 10/12 weken duurt

Als je bij elke 3 kilo al wilt gaan cutten dan schiet dat toch ook niet op ik bouwde zon 1.5 kilo per maand op tijdens de lean bulk en en deel daarna is natuurlijk wel massa.
Ik zelf dacht gewoon lekker 9 maanden lean bulen en dan vervolgens 3 maandjes cutten en enzovoort

Als je bij elke 3 kilo al wilt gaan cutten dan schiet dat toch ook niet op ik bouwde zon 1.5 kilo per maand op tijdens de lean bulk en en deel daarna is natuurlijk wel massa.
Ik zelf dacht gewoon lekker 9 maanden lean bulen en dan vervolgens 3 maandjes cutten en enzovoort
1.5kg per maand zal vrijwel altijd voor het grootste deel uit vet bestaan

1.5kg per maand zal vrijwel altijd voor het grootste deel uit vet bestaan
Ja ik vond zelf ook dat de 1.5kilo per maand eigenlijk wat teveel was en wil op 0.7/1 kilo per maand mikken bij men volgende bulk.
Maarja ik heb ook tijden dat ik de hele week hetzelfde weeg en dan een dag zo ineens en kilo erbij op. En dan heb ik geen idee of ik nou goed bezig ben of niet maar misschien ligt het wel aan men weegschaal keertje en nieuwe halen

6 kg x 0.5 kg per week is 12 weken prima toch?

Dat zou echter geen -1500 kcal moeten zijn.

Ik weet dat ik te hoog heb gezeten mij lijkt alleen 500 gram stapjes lastig bij te houden maar ga het zeker proberen de volgende keer dit is mijn logje vanaf november.
Als ik er op terug kijk heb ik eigenlijk onnodig steeds men caloriën verhoogd.
17448898584118342901695888493751.jpg

Wat is er gebeurd met het advies om 0,5kg per week af te vallen? Volgens mij was dat wat er eerder vaak werd geadviseerd.. toch?

Terug
Naar boven