AndroidHealthClinic

Nieuws Rem op kinderbijslag naar pauperlanden.

cutler

Ripped Bodybuilder
Waardering
77
Lengte
Massa
40kg
Vetpercentage
50%
AMSTERDAM - Het kabinet maakt een einde aan de ongebreidelde export van kinderbijslag naar Turkije en Marokko. De tegemoetkoming in de kosten van levensonderhoud voor kinderen die niet in Nederland wonen, gaat fors omlaag.

Dit melden bronnen rond het kabinet. De uitkering wordt afhankelijk van het welvaartsniveau van het land waar het kind naar school gaat. Dat staat in een voorstel van minister Rouvoet (Jeugd en Gezin), dat deze week naar verwachting wordt besproken in de ministerraad.

Nu is de kinderbijslag voor een kind dat in Nederland woont en naar school gaat even hoog als voor een kind dat bijvoorbeeld in Marokko woont, terwijl de kosten voor het levensonderhoud daar fors lager liggen. Van de uitkering kan bij wijze van spreken een heel gezin onderhouden worden. Rouvoet wil daar een einde aan maken.

Met het verlagen van de uitkering naar landen als Turkije en Marokko komt de minister tegemoet aan een wens van de Tweede Kamer. Een meerderheid vroeg de bewindsman vorig jaar de export van kinderbijslag aan banden te leggen.

De Kamer kwam in opstand toen uit cijfers van de Sociale Verzekeringsbank bleek dat veel fraude gepleegd wordt met dubbele kinderbijslag. Veel gezinnen claimen dat hun kinderen in het land van herkomst naar school gaan en recht hebben op dubbele bijslag terwijl
http://www.telegraaf.nl/overgeld/rubriek/consument/4667058/__Rem_op_export_kinderbijslag__.html

te triest voor woorden dat er zoveel heen gaat, wat mij betreft gaat er niks heen want dat moeten ze in hun eigen land maar regelen.

en er wordt zoveel mee gefraudeerd door die kakkerlakken, echte parasieten zijn het.

en dan te bedenken dat er bezuinigd wordt op oudere zorg in ons eigen land.. :mad:

Stopzetten die handel, begrijp toch al niet dat er geld wordt gestuurd voor kinderen woonachtig buiten Nederland.

Uberverzorgingstaat. Mooi dat dit teruggedrongen wordt.
Scheelt de Nederlandse staat mooi weer wat geld dat veel beter besteed kan worden.

Afschaffen die zooi. Desnoods helemaal. Je kunt nken, dus kjun je ook werk zoeken en houden, lijkt me. Of is het misschien een goed idee om chronisch werklozen te steriliseren? :D

Dubbel?

Hier normaals, afschaffen.

Fors omlaag? Dat moet gewoon helemaal afgeschaft worden.

"fors omlaag"
......
:roflol:

---------- Toegevoegd om 16:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:38 ----------

Afschaffen die zooi. Desnoods helemaal. Je kunt nken, dus kjun je ook werk zoeken en houden, lijkt me. Of is het misschien een goed idee om chronisch werklozen te steriliseren? :D

:thumbup:

Belachelijk dit.
Geld kan beter besteed worden aan de problemen hier in NL; probleemjeugd, begeleiders die gehandicapte mensen verkrachten, milieu, dieren enz.

Onbegrijpelijk dit

Bedenk me opeens dat er misschien ook nog wel wat klein grut rondloopt van mij in diverse landen, ik ga morgen maar eens wat formulieren invullen.

Ja, je bent eigenlijk goed gek wanneer je hier geen gebruik van maakt.

Waarom komt Wilders niet met zulke shit aanzetten? Typisch iets voor hem, en waar duidelijk een eind aan moet komen.

*Zucht*

Weet iemand hoe dit in België is?
Waarschijnlijk even erg :mad:

*Zucht*

Weet iemand hoe dit in België is?
Waarschijnlijk even erg :mad:
Jup, ik denk zelfs erger. En ze kennen de trucjes goed om de staat zoveel mogelijk uit te melken hoor. Maar in België blijven dit soort toestanden gewoon bestaan, want de Walen willen het zo, en zoals bekend delen die de lakens uit, ook al zijn ze in de minderheid.

Was ik al bang voor:mad:

Verbaasd me eigenlijk niets meer

We zijn onze naam van 'Apenland' tenminste wel waardig

Joy:sad:

Jup, ik denk zelfs erger. En ze kennen de trucjes goed om de staat zoveel mogelijk uit te melken hoor. Maar in België blijven dit soort toestanden gewoon bestaan, want de Walen willen het zo, en zoals bekend delen die de lakens uit, ook al zijn ze in de minderheid.

Ik dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat er een bedrag even groot als een bedrag van 1000 euro per maand voor elke vlaamse burger naar walonie gaat.
Geen idee of het echt zoveel is maar het is iig wel triest:rolleyes:.

Dat zoiets nu pas uitgevoerd wordt....

Terug
Naar boven