AndroidHealthClinic

reps en sets

spqmen

Cool Novice
Waardering
0
Hey,
hoeveel sets en reps moet ik bij alle spiegroepen trainen?
Ik doe nu 10 reps, 4 sets per spiergroep.
Wil graag veel kracht. moet je dan ook zware gewichten?

grtzz

Hey,

Dit is slechts een voorbeeld.. kan wel licht afwijken:

Borst (Middelgrote spiergroep): 6 SETS.
Biceps (Kleine spiergroep): 4 SETS.
Triceps (Kleine spiergroep): 4 OF 5 SETS.
Rug (Grote spiergroep): 8 SETS.
Benen (Grote spiergroep): 8-10 SETS.
Schouders (Middelgrote spiergroep): 4-6 SETS.
Buik (Kleine spiergroep): 4 OF 5 SETS.

Voor echt pure kracht raadt ik je aan om 4-6 reps te maken met minimaal 75% van je 1RM. 1RM staat voor 1 Rom Maximum (dacht ik).
Dat houdt in; Het gewicht waarmee je 1 rep kan maken, en daarvan 75% van het gewicht.

Als ik jouw was zou ik nog oppassen met 5x5. 5x5 is volgens mij goed voor kracht. maar omdat je nog jong (14 net als mij) bent zou ik gaan voor min. 8 herhalingen. weet niet hoe andere hier over denken maar :D

Hey,

Dit is slechts een voorbeeld.. kan wel licht afwijken:

Borst (Middelgrote spiergroep): 6 SETS.
Biceps (Kleine spiergroep): 4 SETS.
Triceps (Kleine spiergroep): 4 OF 5 SETS.
Rug (Grote spiergroep): 8 SETS.
Benen (Grote spiergroep): 8-10 SETS.
Schouders (Middelgrote spiergroep): 4-6 SETS.
Buik (Kleine spiergroep): 4 OF 5 SETS.

Voor echt pure kracht raadt ik je aan om 4-6 reps te maken met minimaal 75% van je 1RM. 1RM staat voor 1 Rom Maximum (dacht ik).
Dat houdt in; Het gewicht waarmee je 1 rep kan maken, en daarvan 75% van het gewicht.

Ik hoorde van iemand hier op het forum 1-5. maar de rest klopt helemaal! maar hijs nog jong weet niet of dat er nog iets mee te maken heeft....:D

• Topic Starter Topic Starter
Ik wil graag veel kracht, dus 6reps en 3sets doen?
En dan zwaar gewicht waarvan ik 1x minimaal 1 rep kan doen

ik zou gewoon 12-8-6-6 doen alsje kracht wilt zo hebje wat spiermassa en kracht..

ik zou gewoon 12-8-6-6 doen alsje kracht wilt zo hebje wat spiermassa en kracht..

+1 doe ik nu ook.... nog niet veel.... maar schijn goed te zijn voor massa en dat heb ik nodig... maar is ook goed voor kracht.

@ts wil je powerlifter worden of bb (niet definitief uiteraard) :P

Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik jou was zou ik gewoon zoals iedereen die beginnen is met trainen.. 12 10 8

Zo ben ik ook begonnen..werkt/werkte prima !

je bent nogmaar 14, ik zou pas echt wachten met echt het zware werk, als je 16-18 ben ofso, nu zit je nog in de groei. en jaa je bent 14, k zou 6 setjes doen met 8 reps. en als je zware gewichten gaat trainen pas dan wel op, doe het niet op een foute manier om je rug beetje korm te houden etc...gwn rechte rug etc.. en als je echt wil groieen neem 2-3 gram eiwitten per Kg dat je weegt, dus als je bv 60 kg weegt, neem ong 150 gram eiwtten binnen. en dan zul je gerust groeien :)

Terug
Naar boven