XXL Nutrition

Riem voor de arme rug

huckfinn

Ripped Bodybuilder
Waardering
5
Hey,

Vanaf wanneer zijn jullie een bbriem gaan gebruiken bij deadliften? Of gebruiken jullie hem helemaal niet ongeacht het gewicht dat je tilt (bb en niet pl natuurlijk)?

zodra het zwaar wordt, dus als je 5 sets doet zal dat bij de 3de set voor t eerst nodig zijn ongeveer denk ik.;)

ik doe niet aan deadliften maar wel aan squatten en til 4x8 reps 170kg zonder bb riem. ik twijfel zelf eigenlijk of ik het nu wel of niet moet gebruiken. het ontlast je onderrug wel maar aan de andere kant til je het ook niet volledig met je onderrug dus ik vraag me af of het wel nodig is om de bb riem te gebruiken. ik vind het eigenlijk mooi meegenomen om zonder de bb riem gelijk je onderrug mee te trainen.

• Topic Starter Topic Starter
Er stond in de wetenschapsectie eens een artikel dat een riem bij squatten juist nadelig werkt.

Gebruik geen riem. Heb liever een sterke onderrug :cool:

Gebruik wel een riem. Heb maar 1 rug :cool:

Het hangt erom voelt mijn rug goed aan na een middelzware set dan squat ik door zonder riem!
Maar als mijn rug vermoeid aanvoelt dan doe ik toch wel een riem om!

Bij deadliften bij mijn laatste zware sets! Mijn onderrug train ik wel op een andere manier!

huckfinn zei:
Er stond in de wetenschapsectie eens een artikel dat een riem bij squatten juist nadelig werkt.

Nee dat stond er niet, er stond dat een riem je rug niet ontziet. Maw als je een riem gebruikt span je dat gedeelte juist op waardoor die spieren steviger zijn waardoor je meer kan tillen dus.

Zelf gebruik ik een riem zo min mogelijk, ik denk zo naar PL wedstrijden toe steeds meer. Dus nu nog niet, eind dit jaar wel als ik (hopelijk) PL wedstrijden ga doen.

ik gebruik nooit een riem, heb er geen :D vindt het niet echt nodig ook.

• Topic Starter Topic Starter
[Qoute]

Zelf gebruik ik een riem zo min mogelijk, ik denk zo naar PL wedstrijden toe steeds meer. Dus nu nog niet, eind dit jaar wel als ik (hopelijk) PL wedstrijden ga doen.[/QUOTE]

Oeps... :P

gebruik geen riem, je wilt toch dat je onderrug ook sterker wordt dan moet je niet gaan bitchassen met een riem

alleen bij sets tot failure (boven de 85% van mijn 1RM, dus bij 5 reps of minder)

Terug
Naar boven