AndroidHealthClinic

Riem voor squaten

DonJon

Cool Novice
Waardering
2
Hallo,

ik weet dat ik bij het uitvoeren van squats een riem aan moet hebben.
ik heb een behoorlijk smalle taille maar ben wel 1.92.
nou leen ik meestal de riem van de sportschool zelf als ik deze oefening ga doen maar aan die heb ik eigenlijk nog te weinig steun.
Ik had vernomen dat je ook een riem speciaal kan laten maken, dus in mijn geval een wat dikkere en bredere riem.

weet iemand een adres (liefst in de buurt van Breda) waar je dit kan laten maken?

Je maakt mij niet wijs dat je zoon smalle taille heb dat je een maat s band niet aan kan doen? Loop gewoon een sportzaak binnen en pas er een paar. Hier in rsd zit er 1 met riemen in allerlei maten en waarschijnlijk in breda ook wel. Ik heb in rsd er iig 1 gevonden en bevalt me goed:)

:)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Als ik het zonder riem doe heb ik de volgende dag erg last van mijn rug.
En ik vroeg aan mensen van kijk even mee of ik hem dan wel goed uitvoer enzo maar dat zat wel goed.

:)

Laatst bewerkt:
Ik heb de bovenste, redelijk investering maar is toch een van de beste :)

http://www.ieljastriksports.nl/Riemen

wouw wat een prijs....

ik heb zelf deze
http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p467_Powerliftriem.html

lekker goedkoop, erg dik en stevig en als je die in maat M niet past weet ik t ook niet meer.. Ik heb zelf ook een hele smalle taille en heb gewoon een L dus moet kunnen. Meet je taille op en kijk even zal ik zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
Okee, ik zal ook eens bij een zaak in de buurt gaan kijken wat er voor aanbod is en het één en ander passen. Dan zal ik er waarschijnlijk wel aan uitkomen
thanks;)

Klopt die van Ielja zijn idd wat duurder, maar dan heb je wel Inzer, verschil ga je op een foto niet zien maar als je hem om hebt merk je het meteen.

Hoe zou je dat omschrijven dan?

hoe soepel hij word, hoeveel de gaatjes uitrekken, hoeveel de riem uitrekt, hoeveel die vormt naar je lichaam, hoe de form word als je hem neerlegt enz enz.

Riem moet naar mijn mening zo stijf mogelijk zijn zodat je er zoveel mogelijk spanning uit haalt.

hoe soepel hij word, hoeveel de gaatjes uitrekken, hoeveel de riem uitrekt, hoeveel die vormt naar je lichaam, hoe de form word als je hem neerlegt enz enz.

Riem moet naar mijn mening zo stijf mogelijk zijn zodat je er zoveel mogelijk spanning uit haalt.

Ah oké snap je punt. Ben vooralsnog tevreden met mijn riem, maar hou deze site wel in gedachte voor later ;)

Alleen riem aan bij zwaarste gewicht, overige zonder riem.

Kan er zo weinig over zeggen behalve dat mijn advies is als je per se een riem wilt gebruiken dit pas doet bij de zwaarste sets. Maar doe wat je wilt natuurlijk.

---------- Post toegevoegd Mon 23 Apr 2012 om 18:07 ----------

Een goede is overal even breed imo. Aangezien de verhoogde druk in de abdominale holte voor rendement zorgt. De belt moet tussen de heup en onderste rib kunnen passen, dus dat is individueel, kijk daar goed naar.

Iemand een goed voorbeeld , foto of video hoe, waar en hoe strak je een belt moet dragen? Volgens mij draag ik hem te hoog.

Zo strak mogelijk?

Terug
Naar boven