AndroidHealthClinic

Rijbewijs

SPADE VI

aka Kris
Elite Member
R.I.P.
Waardering
394
Lengte
1m71
Massa
83kg
ja, dat zit er morgen dus voor me aan te komen, in de pal de vroege spits. Nu had ik toch wel een paar vraagjes omtrent dat gedoe en misschien dat jullie het weten ?

Moet je naast de verscheidene olieën aanduiden en je oliepijl nog wat anders kunnen van de technische kant van je auto ?

Als de examinator vraagt in te slaan en die straat loopt dood is dat dan een fout ? zelf denk ik van niet want er staat toch geen verbodsteken ?

Moet je hem verplichten achterin ook de gordel aan te doen vooraleer je vertrekt?

Indien je niet geslaagd bent, mag je hem dan beleefd verzoeken de auto te verlaten en hem aan de bushalte droppen ipv hem mee te nemen terug naar het rijcentrum ?

en dan de laatste vraag

Waar the **** koop je zo'n cassette waar je je MP3 op aan kan sluiten

alvast bedankt

het is wel handig als je weet waar de knopjes voor zijn ja, dat kunnen ze vragen. ruitewissers, lamper e.d. is wel t belangrijkst.
Als hij zegt dat je die straat in moet rijden moet je dat doen, ook als ie doodloopt, je zult wel moeten keren.
Moet je wie verplichten achterin? T kan ook zijn dat je met zn 2en rijdt, zonder instructeur, dat is volgens mij gebruikelijk. dus alleen met examinator, en als je instructeur achterin zit zal ie zelf zn gordel wel om doen.

succes trouwens :P

de examinator vertelt je pas als jullie bij het centrum zijn of je geslaagd bent of niet.

ik heb 7 jaar geleden ook afgereden en reed een straatje in dat duidelijk aangeduid stond met een bord dat k daar niet on mocht maar die examinator zij niks dus ik gewoon door rijden, stond die volop op zijn rem.

de rest van de rit heb ik echt geweldig gereden en ben toen alsnog geslaagd.

Bij mij stelde ze toen niet van die technische vragen. Verder denk ik niet dat je examinator je zal vragen een doodlopende straat in te slaan of wel ??

de examinator vertelt je pas als jullie bij het centrum zijn of je geslaagd bent of niet.

ik heb 7 jaar geleden ook afgereden en reed een straatje in dat duidelijk aangeduid stond met een bord dat k daar niet on mocht maar die examinator zij niks dus ik gewoon door rijden, stond die volop op zijn rem.

Een examinator mag jou geen straat insturen waar een verbods teken staat, een doodlopende straat is een ander verhaal, dan moet je maar gewoon opletten. Maar het is wel gewoon handig als je op de borden let.

Je moet alle knopkes van binnen van uwen auto weten.
Dus airco, lichten, stadslichten, fahren, mistlichten, pinkers (nog al logisch),..
Je moet weten hoe je de bandenslijtage moet vaststellen en hoeveel dat minimaal mag bedragen (=1,6mm en meten door wiel naar buiten te draaien en dmv dwarse hulpgroefjes in de groef of meetstokje weet je het)
Oliepijl kunnen maar niet moeten meten, koelvloeistof, remvloeistof en kuisvloeistof weten zitten.

Als de instructeur niks zegt moet ge rechtdoor rijden maar de borden wel lezen (verplichte richtingen, verbods of gebodsborden,..).
Als het een doodlopende straat is, vraag/zeg het hem dan. Dan zulde ineens mss moeten draaien in een smalle straat wat een verplicht onderdeel vant examen is zoals parkeren.

Ja, altijd gordels van iedereen controleren. Jij bent verantwoordelijk voor je medepassagiers. Sommige instructeurs doen hun gordel niet aan.

Ook medewerking van u ouders mag niet, geen woord en zelfs geen oogtekens anders zijde ook gebuisd.

Cassette ding kan je op apple store of goedkoper op ebay vinden.

Succes

Laatst bewerkt:
ahg maak je niet zo druk, het komt wel goed joh.

een doodlopende straat kan je gewoon inrijden.
het kan zijn dat je instructeur je hier express instuurd, om je een omkeer opdracht te geven.

zo'n casette verkopen ze hier bij de mediamarkt, en anders idd gewoon ff op ebay kijken.

voor de rest van de vragen geen idee, in belgie zit het rijbewijs gebeuren volgens mij sowieso heel anders in elkaar dan in nederland.

Je moet weten waar alles zit idd. Olie, batterij, remvloeistof enz... (zijn maar 5 of 6 dingen, dus veel is het niet)

Een doodlopende straat mag je inrijden want daar kan hij jou vragen om te keren in een smalle straat.
En als je juist ergens bent ingeslaan en hij vraagt te keren liefst niet in het begin van de straat doen maar nog wat door rijden dat het veiliger is, kan je anders punten kosten.

Gordel moet je alleen zien dat je hem zelf niet vergeet om te doen (ben daardoor een keer gebuisd geweest namelijk).

P.S. Weet ook goed hoe je moet zorgen dat je ruiten niet bedwelmen (nu zal je dit wss wel niet tegenkomen, maar als het zou regenen bv en je zit met 3 in de auto is er wel veel kans dat het gebeurt..), Je stuur mag je ook nooit loslaten.. Ben door die dingen namelijk ook gebuisd geweest terwijl ik nochtans altijd perfect had gereden.

Laatst bewerkt:
je moet een kaartje kiezen waar de route of vermeld staat en de vragen omtrent de wagen.
- kan zijn dat je de remvloeistof, olie, ruitenwisser vloeistof moet aanduiden
- zeggen hoe je een oliepeil kan nakijken
- vertellen hoe je de bandenspanning kan meten en waar is aangegeven hoeveel druk er in de banden moet

dan moet je plaatsnemen in wagen en 6 puntjes zeggen:
- gordel aan en niet gedraait
- handen op kwart na 9
- hoofdsteun goed ingesteld
- spiegels goed gezet
- moet tegen de zetel zitten maar als je armen strekt moeten polsen ongeveer op het stuur liggen
- als je koppeling indrukt mag je been niet volledig gestrekt zijn

vervolgens gaat hij achter wagen staan en vraagt hij om allerlei dingen te doen remmen, richtingsaanwijzers, lichten enz

dan ga je de baan op en moet je na een tijd keren in straat in 3 keer zonder de borduur te raken.
ook moet men nog parkeren achter een wagen.

dit is zowat het examen, gewoon heel goed je verkeersregels naleven voorrang van rechts super belangrijk

als er een bordje staat van 'verplichte richting naar rechts' terwijl rechtdoor 'verboden voor alle voertuigen' is moet je rechtsafslaan zonder dat de instructeur dit moet zeggen;)

Damn heb al 4 jaar mn rijbewijs en kan nog altijd niet parkeren :(

Dit terzijde gewoon goed opletten...
Instructeur heeft zeker al de moeilijke punten al uitgelegd dus zal het wel meevallen.(waar doe je hem?)

En de meeste doen er toch twee maal over, relax.

Fouten maken is niet erg. Het gaat allemaal om het BEWUSTE kijken :). Daarnaast is een verantwoordelijke rijsT ook niet onhandig.

Er zijn maar 3 dingen die je moet aanduiden , is het in asse ? Echt easy hoor ;)

succes ,

ja, dat zit er morgen dus voor me aan te komen, in de pal de vroege spits. Nu had ik toch wel een paar vraagjes omtrent dat gedoe en misschien dat jullie het weten ?

Moet je naast de verscheidene olieën aanduiden en je oliepijl nog wat anders kunnen van de technische kant van je auto ?

Als de examinator vraagt in te slaan en die straat loopt dood is dat dan een fout ? zelf denk ik van niet want er staat toch geen verbodsteken ?

Moet je hem verplichten achterin ook de gordel aan te doen vooraleer je vertrekt?

Indien je niet geslaagd bent, mag je hem dan beleefd verzoeken de auto te verlaten en hem aan de bushalte droppen ipv hem mee te nemen terug naar het rijcentrum ?

en dan de laatste vraag

Waar the **** koop je zo'n cassette waar je je MP3 op aan kan sluiten

alvast bedankt

WTF hoe zit dat in België ?

• Topic Starter Topic Starter
Damn heb al 4 jaar mn rijbewijs en kan nog altijd niet parkeren :(

Dit terzijde gewoon goed opletten...
Instructeur heeft zeker al de moeilijke punten al uitgelegd dus zal het wel meevallen.(waar doe je hem?)

En de meeste doen er toch twee maal over, relax.

Ik heb het zonder rijschool gedaan. Gewoon met begeleider van thuis. Ik doe hem in Aalst/erembodegem.

Er zijn maar 3 dingen die je moet aanduiden , is het in asse ? Echt easy hoor ;)

succes ,

Ja, kheb gehoord dat Asse een makkelijker gedoe is. Kennis van me was een paar keer gebuisd in Aalst/erembodegem en is dan eenmaal naar Asse gegaan en meteen erover :eek:

je moet parkeren achter een wagen, wel achterwaards
maar je krijgt plaats voor wel 3 grote wagens te parkeren
als je dat nog niet lukt kun je beter de fiets gebruiken of de bus pakke :d

moet zegge waar je bandenspanning kan meten + waar je kan zien hoeveel bar je banden mogen hebben ... =) zelf pas lessen gehad met rijschool vandaar dat ik het weet xD

succes !

Terug
Naar boven