XXL Nutrition

Rijst ff wat lekkerder maken

Boldmunster

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
104kg
Vetpercentage
17%
Net als velen van jullie ben ik een groot voorstander van rijst eten. Voornamelijk dan de basmati of de zilvervliesrijst, deze hebben de juiste voedingsverhoudingen.

Maar, maak je rijst nou net even wat lekkerder! Op zich niet zo moeilijk, en ik dacht, waarom niet even delen!??

Wat ik altijd doe met mijn rijst is het voorbereidingsen. In plaats van de rijst in de pan te gooien, zet het in heet water. Bij voorkeur een paar uur lang. Belangrijk dat je echt heet heet heet water gebruikt en hier een uur of twee of drie in laat staan. Je zal dan zien dat de korrel het vocht absorbeert en de zetmeel eruit trekt. Rijst met minder zetmeel dus, ik zeg.... goeie zaak.

Vervolgens giet je de rijst af en was je de rijst. Laat de rijst vervolgens koken in wat water, desnoods wat zout of wat bouilon erbij voor wat smaak, vissaus is ook een mogelijkheid. De korrel is nu veel mooier als het gewoon normaal te koken. Als de korrel bijna goed is haal de pan van het vuur en giet opnieuw af. Geloof me, lang koken is niet nodig, gewoon even proeven!
Als je dit gedaan hebt en alles afgegoten heb zet je de pan op zeer laag vuur. Doe desnoods beetje olie in de pan en voeg de rijst toe. Deksel erop en heel zachtjes op het vuur houden. Je rijst is nu stukken lekkerder!!

Eetsmakelijk! :p:p

Qua bereiding is een rijstkoker het makkelijkste en lekkerste :)

• Topic Starter Topic Starter
Qua bereiding is een rijstkoker het makkelijkste en lekkerste :)

sorry, maar nee.... rijstkoker hadden wij ook altijd, maar deze manier, eigenlijk midden oosten manier, is de f*cking lekkerste manier, krijg je de lekkerste korrel mee, en niet al die vieze zetmeel :rolleyes:

Mengen met sesam olie.

Misschien wat rijst noten en erwten toevoegen

Duyvis zakje dipsausmix erdoorheen roeren. Genoeg smaken ook om te kiezen! :)

Nevermind

Laatst bewerkt:
Blokje bouillon erdoor. Srs.

Rijst bestaat voor bijna 80% uit zetmeel.

shocked.gif

Je eet rijst toch juist voor het zetmeel/koolhydraten?

Ken iig weinig mensen die rijst eten om hun eiwitten aan te vullen.

Pandanrijst kopen, is wat plakkeriger en dus net wat lekkerder dan de standaard rijst ;-)

• Topic Starter Topic Starter
zetmeel of geen zetmeel btw....
mocht je in je cutting zijn geef ik er de voorkeur aan om het laag te houden...
EN het maakt de korrel lekkerder ;))

doe er je voordeel mee zou ik zeggen

zetmeel of geen zetmeel btw....
mocht je in je cutting zijn geef ik er de voorkeur aan om het laag te houden...
EN het maakt de korrel lekkerder ;))

doe er je voordeel mee zou ik zeggen

...
Dan eet je wat minder rijst gewoon, wat is dit nu weer voor een antwoord.
Trouwens ik dacht dat men in het oosten rijst vaak eerste aanbakte voor het te koken en niet liet weken.

Voordat je het kookt in de pot voeg je een scheut olie toe en bak de rijst een beetje dan giet je de exacte hoeveelheid reeds kokend erbij ... :)

Terug
Naar boven