XXL Nutrition

Rijst

GetHope

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
8%
Hallo iedereen
Ik blijf al een tijdje op hetzelfde gewicht zitten dus heb vandaag Mutant Mass van PVL gekocht. Ik train 5x per week en let enorm op mijn voeding , nu is mijn vraag of het nog wel verstandig is om smiddags rijst te blijven eten omdat ik nu via die mutant mass ook heel wat kolydrathen binnen krijg. Ik heb bang dat ik dan iets te vet ga worden.

Ik eet dus smiddags rijst met 2 eitjes en dan om 4u ga ik fitnessen meteen hierna neem ik de mutant mass ( wel maar 2 scoops aangezien ik maar net 70 kg weeg )

Alvast bedankt

Mvg

IIFYM

natuurlijk kan je hier geen ander zinnig antwoord op geven, je laat geen voedingswaardes zien en je onderhoud ontbreekt ook..

en als je op jouw gewicht al op een vast punt zat lag het toch echt aan je voeding

• Topic Starter Topic Starter
Neej ik laat geen onderhoud zien , maar de vraag is gewoon of het kwaad kan dat je teveel koolhydraten binnenkrijgt. of je dan te vet wordt. wacht ik post mijn voedingsschema er even bij hoor.
en ik ben 1m72 , 17 jaar en vet % licht laag.. kan niet verwachten dat ik al 90 kilo weeg hoor ;D

ps. in het voedingsschema zit avondmaal nog niet bij omdat dat elke avond anders is daar haal ik dus ook nog wat eiwitten e.d. uit.

Mvg

Bijlagen

Je krijgt met dat schema 2500 kcals binnen, wat is je onderhoud?

je antwoord ligt daar...

• Topic Starter Topic Starter
uhm ik dacht dat ik uitgerekend kwam op zo'n 2900 Kcal , dus 300 moet ik daarboven zitten voor bij te komen als ik het goed begrepen heb.

maar je moet wel denken in het schema zit nog geen avondmaal dus daar haal ik ook heel wat calorien uit he. Maar teveel aan koolhydraten kan dus geen kwaad ofwel ?

2 tot 2,5 gram eiwitten per kilogram lichaamsgewicht
1 gram vetten per kilogram lichaamsgewicht (minimaal)
De rest van je caloriebehoefte kun je opvullen met koolhydraten...

Voor jou dus ongeveer 150 tot 175 gram eiwitten (600 tot 700 kcal)
75 tot 100 gram vetten (675 kcal tot 900 kcal)
De rest uit van je calorieën uit koolhydraten

---------- Post toegevoegd 17 April 2013 om 20:06 ----------

Om 10u10 heb je denk ik een foutje gemaakt in je schema... 7 gram pindakaas op 3 boterhammen?
Je mag rustig meer pindakaas eten (je eet nu maar 60g vetten en pindakaas is een prima vetbron).
Bij je ontbijt zou ik cornflakes vervangen door havermout
De whey die je neemt (2x per dag) zou ik vervangen met vaste voeding.
Neem bijvoorbeeld op je brood kipfilet + pindakaas (soort goedkope kipsate).
Bijvoorbeeld: 2 sneden brood, 50 gram kipfilet, 30g pindakaas (400 kcal).

Neem voor het slapen gaan in plaats van 500ml halfvolle melk iets van magere kwark (250g bijvoorbeeld) met wat gezonde vetten (handje (25 tot 50 gram) ongezouten pinda's of noten)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven