MuscleMeat

Ringturnen ( italie en japan )

de turners die meedoen op dat niveau trainen heel de dag. zijn minstens 6 uur per dag bezig. er zijn zwemmers die ook 4 a 6 uur per dag in het water liggen, maar ik neem dat als je veel talent hebt, met drie uur per dag kan toekomen. atletiek idem. dat je in het zwemmen zonder doping meekan, zou ik nog kunnen aannemen. ik heb met 4 uur per week te trainen op twee jaar tijd ook nog 27 sec op 50m vrije slag gezwommen. ik zat bijlange ook nog niet aan mijn plafond. had ik nog een jaartje doorgetraind zat ik ook onder de minuut op 100m vrije slag. en ik was begonnen op mijn zestien, ik ging uit tijdens het weekend en ik rookte zelf sigaretten. maar ja, ik ken ook gasten die van kleinsaf 1 a 2 uur per dag trainden en nooit onder de minuut geraakt zijn. het hangt ook allemaal een beetje van je talent af. ik zal ook nooit heel dikke spieren hebben terwijl ik ook hard met gewichten train en er veel voor doe. waarom? omdat dit allemaal genetisch bepaald is. daar zijn dan de mensen met korte dikke spieren weer bevoordeeld. dus dat pieter van de hoogenband zuiver zou zijn. kan wel, maar er zullen er ook zijn die dat niet zijn. ik denk dat de belgische 100m loopster kim gevaert ook zuiver loopt, maar je ziet dan ook dat ze geen kans heeft en waarschijnlijk ook nooit onder de 11 sec zal lopen. maar over de amerikaanse lopers daar twijfel ik niet aan. daar is niemand zuiver.

Kijk naar de fysieken van de atleten voor het tijdperk dat hormonale versterking toegepast werd en je weet dat die fysieken (vooral bovenlichaam) ook natural haalbaar zijn. Hetzelfde geldt voor de prestaties die momenteel worden neergezet, of is het zo gek dat als een Jesse Owens in 1936 al 10,20 loopt er nu dan atleten op 9,85 uitkomen ?

Jesse Owens liep op een sintelbaan zonder de supplementen van nu, zonder de begeleiding van nu.

Die zelfde lijn kan je doortrekken naar vele sporten, tig jaar ontwikkeling kan zeer goed zorgen voor de progressie in tijden en prestaties die we nu zien. Dat er in ieder geval al veel minder wordt gebruikt in bijvoorbeeld de atletiek blijkt wel uit de vele wereldrecords uit de tijdperken (jaren 70-80 en begin jaren 90) dat er op veel grotere schaal werd gebruikt. Er zijn nog vele WR's uit die tijd die nu nog staan. Een hoop positieve gevallen uit die tijd zijn jarenlang verzwegen of door slechte opsporingsmethoden nooit bewezen.

In de topsport wordt natuurlijk genoeg gebruikt. Maar er is ook genoeg voor te zeggen dat de huidige prestaties, door progressie door de jaren heen , ook natural neergezet kunnen worden.

patrick zei:
ja je hebt waarschijnlijk gelijk. ik bedoel die 6-8 uur trainen per dag vallen in het niets bij die superzware training van 45min-1 uur per dag(3-5dgn per week) van ons bodybuilders...........
btje pasta en eiwitjes is voldoende voor herstel.......

yep (je sarcasme smiley is waarschijnlijk weggevallen). Komt door de intensiteit van trainen, als duursporter train je makkelijk enkele uren per dag, vele dagen per week. Kijk maar eens wat een triathleet aan trainingsduur besteed. Maar goed, het enigste wat een BB'er in een wedstrijd hoeft te doen is enkele minuten stil te staan in een paar poses :), da's wat anders dan een paar uur lang zwemmen, fietsen, hardlopen... niet te vergelijken.

(voorbeeldje voor 1/4 triathlon met nog 2 dagen rust per week ook
http://www.triatleet.nl/training/uttriathlon2001_4e_gevorderden.htm )

Ook de soort training in het krachthonk is (zoals ik al zei) heel anders dan wat bodybuilders doen... (weinig 4 tot 6 reps tot failure)

Het verschil tussen gedrogeerde bodybuilders en naturel bodybuilders is gigantisch in mijn ogen, ik vermoed dat de invloed van verboden middelen in andere sporten veel minder is (tuurlijk ga je sneller, langer, hoger, whatever, maar de winst door doping is minimaal, net dat kleine beetje verschil tussen een medaille en vierde plaats zeg maar).

Tuurlijk gebruiken ze allemaal om op dat niveau mee te kunnen draaien, en die turners zijn vaak klein dus lijken ze extra groot.
Maar zouden ze kortwerkende as gebruiken vlak voor wedstrijden bijv propionaat?

Ericr zei:
Kijk naar de fysieken van de atleten voor het tijdperk dat hormonale versterking toegepast werd en je weet dat die fysieken (vooral bovenlichaam) ook natural haalbaar zijn. Hetzelfde geldt voor de prestaties die momenteel worden neergezet, of is het zo gek dat als een Jesse Owens in 1936 al 10,20 loopt er nu dan atleten op 9,85 uitkomen ?

Jesse Owens liep op een sintelbaan zonder de supplementen van nu, zonder de begeleiding van nu.

Die zelfde lijn kan je doortrekken naar vele sporten, tig jaar ontwikkeling kan zeer goed zorgen voor de progressie in tijden en prestaties die we nu zien. Dat er in ieder geval al veel minder wordt gebruikt in bijvoorbeeld de atletiek blijkt wel uit de vele wereldrecords uit de tijdperken (jaren 70-80 en begin jaren 90) dat er op veel grotere schaal werd gebruikt. Er zijn nog vele WR's uit die tijd die nu nog staan. Een hoop positieve gevallen uit die tijd zijn jarenlang verzwegen of door slechte opsporingsmethoden nooit bewezen.

In de topsport wordt natuurlijk genoeg gebruikt. Maar er is ook genoeg voor te zeggen dat de huidige prestaties, door progressie door de jaren heen , ook natural neergezet kunnen worden.

Klopt inderdaad dat je op basis van genetica heel ver kunt komen, maar met hoeveel afstand won Jesse Owens? Dat was meters. Als je nu niet onder de 10 loopt doe je in een grote finale niet meer mee voor de prijzen. Alleen Kim Collins is een uitzondering, maar dat zie je ook aan hem, net zo iel als een paling. Dat is in feite de nieuwe Owens.

In zwemmen hangt ook heel veel van je bouw af, die gasten zijn allemaal lang met grote handen en voeten en in het geval van Pieter een kippeborst waarvan hij veel voordeel heeft.

Dus het kan wel, maar dan kun je het vaak wel zien aan de sporter omdat de rest veel meer op macht gaat.

die amerikanen zijn volgens mij weer met zaken bezig die ze voor het ogenblik niet kunnen opsporen. het zou mij niet verwonderen dat het binnenkort zal uitkomen dat ze die mannen genetisch aan het manipuleren zijn door het myostatgen te blokkeren. want dat is hetgeen ze nu mee bezig zijn: genetische manipulatie waardoor spieren beter ontwikkelen. en in de meeste landen gebeuren waarschijnlijk geen controles gedurende het jaar, zodat er volop kan gebruikt worden in de opbouwfase. die sporters zorgen er dan wel voor dat ze clean op de spelen staan.

Ik kende iemand van dichtbij die turnen deed en ook zo een fysiek had. Om te beginnen doen die gasten naturlijk niet alleen turnoefeningen. Ze gaan ook naar de fitness en doen daar specifieke krachtoefeningen als steun voor hun normale oefeningen.

Verder in topsport wordt er bijna altijd gebruikt, tests kan men faken, ofwel zorgen dat alles op die moment er nog net uit is.

ik heb een ex turner die bij het nederlands team zat op de sportschool zitten. zal eens aan hem vragen wat voor training hij onderging.

skydirk zei:
die amerikanen zijn volgens mij weer met zaken bezig die ze voor het ogenblik niet kunnen opsporen. het zou mij niet verwonderen dat het binnenkort zal uitkomen dat ze die mannen genetisch aan het manipuleren zijn door het myostatgen te blokkeren. want dat is hetgeen ze nu mee bezig zijn: genetische manipulatie waardoor spieren beter ontwikkelen. en in de meeste landen gebeuren waarschijnlijk geen controles gedurende het jaar, zodat er volop kan gebruikt worden in de opbouwfase. die sporters zorgen er dan wel voor dat ze clean op de spelen staan.

lijkt me ook dat in die achterstands-/3e wereld-landen er geen geld is voor controles.

In amerika bezig met maffe dingen? ja onlangs nog met THG of THC of hoe het ook heet.

Je weet het nooit met die maffe amerikanen, alles in die cultuur draait om winnen en de beste zijn, beroemd worden en uiterlijk vertoon. Myosat blokken gaat wel ver, maar je weet nooit.

Doet me trouwens denken aan Rocky met die gemanipuleerd rus Ivan Drago die deze week op tv was :D

Tsunami zei:
Klopt inderdaad dat je op basis van genetica heel ver kunt komen, maar met hoeveel afstand won Jesse Owens? Dat was meters. Als je nu niet onder de 10 loopt doe je in een grote finale niet meer mee voor de prijzen. Alleen Kim Collins is een uitzondering, maar dat zie je ook aan hem, net zo iel als een paling. Dat is in feite de nieuwe Owens.

In zwemmen hangt ook heel veel van je bouw af, die gasten zijn allemaal lang met grote handen en voeten en in het geval van Pieter een kippeborst waarvan hij veel voordeel heeft.

Dus het kan wel, maar dan kun je het vaak wel zien aan de sporter omdat de rest veel meer op macht gaat.

ja joh die klauwen en poten van Ian Thorpe wel eens gezien?? GVD dat lijken wel roeispanen, geen wonder dat hij zo hard gaat. Meestal zijn ze niet erg gespierd de zwemmers maar daar hebben ze ook geen baad bij.

Boyunderstood zei:
Een beetje overdreven, niet? De meeste atleten trainen nog na hun huidige job of studie. Ik neem als voorbeeld onze Olympisch kampioen op de koningsnummer: Pieter van den Hoogenband. Die kerel traint niet meer als 4 uur per dag. 3 uurtjes in het bad en 1 uurtje in het krachthonk, aldus Pieter van Den Hoogenband. Voor zover ik weet studeert hij nog medicijnen.

medicijnen studeren,waarom zou ie dat nou doen :p ..om zijn toekomstige pupilen te begeleiden ;)

Denk dat dope bij die turners wel meevalt. Die gasten trainen gewoon enorm zwaar. Zijn zo vreselijk sterk. Voorbeeld, aantal keer je lichaam optrekken in een touw zonder gebruik van je voeten. Dat is minstens net zo zwaar als goeie chins, alleen iets meer reps en coordinatie vereist.

Turnen en bodybuilding valt toch niet te vergelijken. Denk maar niet dat Coleman die kunstjes kan die zij kunnen, echt respect heb ik daarvoor, en die gasten hebben echt allemaal goeie lichamen. Die biceps, brokken graniet zijn het.

Terug
Naar boven