AndroidHealthClinic

Rippetoe 2x in de week?

emilio3333

Cool Novice
15 jaar lid
Waardering
5
Lengte
1m99
Massa
95kg
Ik heb zojuist een mijn eerste week met Rippetoe achter de rug.
Vanmorgen mijn 3e training gehad en deze ging zwaar ruk.
Vooral de 3e keer squatten deed me geen goed.
Pijn in de benen en moest helaas gaan deloaden.

Kan ik 2x in de week rippetoe doen?
3x in de week squatten trek ik moeilijk denk ik.
Normaal voeg ik isolatie toe na elke training en wil deze dan evenueel op de 3e dag doen.

Ik denk dat je te zwaar begonnen bent. Probeer het nog eens een week met iets minder gewicht waarbij alle reps van alle trainingen goed gaan.

Of doe je nog zware andere sporten/activiteiten/training met je benen?

Ik doe ook Rippetoe, nouja iets aangepast, die power cleans gewisseld, maar ik heb soms ook moeite met squats omdat ik daarvoor gewoon all out ben gegaan en dan nog iets spierpijn heb, dan doe ik zowieso alle andere oefeningen want die herstellen snel genoeg, en de squats doe ik dan gewoon op een iets lager gewicht om ze actief te houden en t herstel iets proberen te bevordeden. Ik doe geen isolatie, maar wel soms op dezelfde dagen/tussendagen nog parkour wat soms veel sprongen kan betekenen. Ik denk dat ik 't nog wel red zo, m'n benen worden elke keer wel sterker dus.... maar je moet gewoon goed naar je lichaam luisteren! (al is dat een nogal vage uitspraak)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben niet te zwaar begonnen.
Ik kom uit een ruk split programma van de sportschool en ben op dit gewicht verder gegaan in 5x5.

Ga denk ik maar wat lichter op 2 dagen en een dag vol knallen om vooruit te gaan.

Ik heb zojuist een mijn eerste week met Rippetoe achter de rug.
Vanmorgen mijn 3e training gehad en deze ging zwaar ruk.
Vooral de 3e keer squatten deed me geen goed.
Pijn in de benen en moest helaas gaan deloaden.

Kan ik 2x in de week rippetoe doen?
3x in de week squatten trek ik moeilijk denk ik.
Normaal voeg ik isolatie toe na elke training en wil deze dan evenueel op de 3e dag doen.

Je MOET wel tezwaar begonnen zijn anders moet 3x in de week squatten geen probleem zijn. Zeker in het begin niet.

Pijn in de benen? Spierpijn of echt pijn? als het echt pijn is dan is je techniek ruk en dan is het logisch dat 3x per week squatten je de das om doet.

Welke isolatie oefeningen voeg je normaal gesproken allemaal toe? Misschien dat je door die isolatie oefeningen jezelf teveel belast en herstel dus geen kans geeft.

Of je voeding is ruk waardoor je simpelweg te langzaam hersteld.

• Topic Starter Topic Starter
Het is spierpijn. Techniek is goed.
Ik ben begonnen met gewicht van squat wat ik haalde uit het standaard ruk schema van de sportschool.

Voeding is goed, 200 gram eiwitjes en verder gebalanceerd.

Misschien ben je toe aan een dag lichter squatten of die dag bijv front squats doen.

Terug
Naar boven