MuscleMeat

Rippetoe beginner

nameuser

Novice
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
75kg
Hoi allemaal,

Ik heb net de eerste dag van rippetoe gehad en dan dit schema:

A
3×5 Squat
3×5 Benchpress
3×zoveel mogelijk chin ups
3×5 Triceps pushdown rope

B
3×5 Squat
3×5 Benchpress
1×5 Deadlift
3×5 Straight barbell curls

De laatste oefening bij A en B zelf verzonnen om nog wat extra triceps en biceps te trainen. Wat vinden jullie van dit schema en de extra oefening?
Bedankt allemaal

Vind dat schema eigenlijk niet goed, nu doe je elke keer benchpressen..

ik zou het zo doen, is het originele schema! :

A
3x5 squat
3x5 benchpress
1x5 deadlift
2x8 dips

B
3x5 squat
3x5 standing military press
3x5 bent over rows
2x8 pull ups

Ik dacht dat de bent over row na bench press kwam en de deadlift na military press, maar kan mis zijn, doet er ook niet echt toe:p

Maar inderdaad, ik zou het ook zo doen!

nja ik heb het altijd zo gedaan. En het lijkt me ook niet echt lekker om na de deadlift nog wat pull ups te gaan doen. :P

Valt wel mee hoor:)

Thoh het is een ander deel van je rug. Moet wel toegeven, als de deadlift zwaarder werd had ik ook geen zin meer om dit te doen hoor:p

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel! Aangezien er geen dips mogelijk zijn jn mijn gym, vroeg ik me af of ik hier gewoon een andere triceps oefening voor kan doen, of is het ook mogelijk met een bankje zoals veel filmpjes op youtube?
Gister dus gesquat. Heel licht in vergelijking met iedereen. 22,5 kilo maar vandaag heb ik spierspijn in mijn benen(logisch) en buik(heel raar). Is dit normaal
Met zo weinig gewicht en raden jullie me aan om eerst een weekje gewicht zelfde te houden om de spieren te laten wennen?
Verder: bench 27,5 kg en chin: 6,5,3 wat vinden jullie van deze stats voor de eerste keer

Je gebruikt wel degelijk je buikspieren bij de squats;) velen vergeten dit:)
Verder ziet je training er wel goed uit, en ik zou nu al iedere training verhogen:)

Ik vergeet nooit meer dat ik buikspieren gebruik bij quats! En wat dacht jij van een vervangende oefening voor de dips?

ja gewoon twee bankjes nemen. Op het ééne leg je je hielen en op het Andere bankje druk
je je op. En om het helemaal goed te doen leg je een paar schijven op je billen. ;)

Ik vergeet nooit meer dat ik buikspieren gebruik bij quats! En wat dacht jij van een vervangende oefening voor de dips?

Eventueel dips tussen 2 bankjes. Je kan ook gewoon een andere triceps oefening doen, maakt op zich niet zo heel veel uit..

Hoi allemaal,

Ik heb net de eerste dag van rippetoe gehad en dan dit schema:

De laatste oefening bij A en B zelf verzonnen om nog wat extra triceps en biceps te trainen. Wat vinden jullie van dit schema en de extra oefening?
Bedankt allemaal

Als je zelf iets verzonnen hebt is het geen Rippetoe meer.

Klopt, maar had het gevoel dat ik weinig triceps/ biceps deed in een training dus daarom. Maar zal vanaf vandaag het nieuwe schema volgen! Dankjewel allemaal voor de tips etc

Klopt, maar had het gevoel dat ik weinig triceps/ biceps deed in een training dus daarom. Maar zal vanaf vandaag het nieuwe schema volgen! Dankjewel allemaal voor de tips etc
Je mag gerust wat armwerk toevoegen. Maar doe eerst een paar weken het programma zonder armwerk, zo weet je wat het inhoudt, en kun je beter inschatten welke oefening je nog kan toevoegen.

Als je iets toevoegt doe dat dan met beleid en bouw die toevoeging rustig op. :)

anders pak je 2 stoelen en dip je daar mee

gewoon dat schema aanhouden en elke training alles met 2,5kg verhogen (als het lukt natuurlijk), behalve deadlift, dat kun je wel met 5 kg per keer verhogen..

En voor de rest gewoon veel eten en veel slapen ( is ook heel belangrijk!)

Terug
Naar boven