AndroidHealthClinic

rippetoe&voetbal

dekerel

Dutch Bodybuilder
Waardering
73
Lengte
1m79
Massa
90kg
Aangezien ik 3x in de week voetbal, ma-wo-za en op de andere dagen rippetoe doe, en dus squatt, staan mijn benen (hamstrings vooral) de hele week onder druk, en dus kon ik er op wachten, ik begin last te krijgen van mijn hamstrings.

Op dit moment probeer ik alles uit mn voeding te halen, maar misschien is het beter om toch maar whey toe te voegen.

wat is jullie mening over rippetoe/voetbal?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
en kan ook gelijk iemand dat excel bestandje met veel (bijna alle) voedinswaardes? dat standaart bestandje?

Riptoe zelf zegt dat rust erg belangrijk is en voetbal op je vrije dagen?
Is volgens mij niet conform zijn visie en om eerlijk te zijn best zwaar.
Als ik jouw was zou ik je training aanpassen (dus of minder voetbal of
een andere trainings schema).

en whey is altijd goed maar is waaarschijnlijk niet genoeg in dit geval.

Laatst bewerkt:
Is perfect te combineren. Uiteraard ga je iets meer progressie kunnen maken als je er geen andere sport bij doet, maar de bedoeling van het programma is vooral om atleten die al een sport beoefenen, sterker te maken.
Zorg er gewoon voor dat je voldoende eet.

• Topic Starter Topic Starter
Is perfect te combineren. Uiteraard ga je iets meer progressie kunnen maken als je er geen andere sport bij doet, maar de bedoeling van het programma is vooral om atleten die al een sport beoefenen, sterker te maken.
Zorg er gewoon voor dat je voldoende eet.

dus je bedoelt dat als je voldoende voeding binnen krijgt, je spieren nooit tegen kunnen gaan werken? dmv een blessure?

Stop met voetbal!
homo sport

Heb ook een maand getraind dat ik di-do-za voetbal had en ma-woe-vrij trainde.
Mijn benen waren eraan na die maand omdat ze geen rust hadden. Ik raad je aan om misschien maar 2x in de week rippetoe te doen en een van de 2 trainingen op een dag dat je ook voetbaltraining hebt.
Dan denk ik aan maandag-donderdag rippetoe en ma-woe-za voetbal. Ik denk dat je dan wel genoeg rust hebt.

Mijn benen waren eraan na die maand omdat ze geen rust hadden. Ik raad je aan om misschien maar 2x in de week rippetoe te doen en een van de 2 trainingen op een dag dat je ook voetbaltraining hebt.
Of squats van 1 training laten vallen of vervangen met iets lichters variant (front squats?).

Terug
Naar boven