Fitness Seller

Rippetoe vraag

In jip-en janneketaal:

Workout A

3x5 Squat
-Bovenbeenspieren, Hamstrings, Bilspier, Kuitspieren, Scheenbeenspieren, (rug en buikspieren voor de vormspanning)

3x5 Bench Press
-Borstspier, Triceps (Schouders op spanning)

1x5 Deadlift
-Zie Squat, Onderrug, Grip (buik voor vormspanning)

Workout B
3x5 Squat
-Bovenbeenspieren, Hamstrings, Bilspier, Kuitenspieren, Scheenbeenspieren. (rug en buikspieren voor de vormspanning)

3x5 Standing military press
-Triceps, Schouders, Bovenrug, (Buik- en rugspieren voor vormspanning)

3x5 Power cleans
- Alle grote spiergroepen

Vertel welke groepen je mist:

• Topic Starter Topic Starter
ja maar de intensity ligt dan toch erg laag? ben ondertussen zo'n 9 maand aan het trainen, en biceps etc wordt toch ook niet genoeg geaccentueerd?

ja maar de intensity ligt dan toch erg laag? ben ondertussen zo'n 9 maand aan het trainen, en biceps etc wordt toch ook niet genoeg geaccentueerd?

[Afbeelding niet meer beschikbaar] Workout A:
  • 3x5 [Link niet meer beschikbaar]
  • 1x5 [Link niet meer beschikbaar]
  • **2x8 [Link niet meer beschikbaar] (if you cant do these or no assist machine then do [Link niet meer beschikbaar] with your hands Facing each other)
[Afbeelding niet meer beschikbaar] Workout B:
  • 3x5 [Link niet meer beschikbaar] (or [Link niet meer beschikbaar])
  • **2x8 [Link niet meer beschikbaar] (recommended mainly if doing the cleans)
Dips voor Triceps
Bent over rows+ Chinups voor de biceps

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=712752&page=1

Er zit inderdaad geen oefening bij die de biceps / triceps voornamelijk gaat belasten, maar zeker in het begin gain je ook op de compounds.

• Topic Starter Topic Starter
inderdaad, maar heb gewoon wat schrik dat het te weinig gaat zijn

Wat is je doel? Begin je net met fitnessen? Ik ben nu drie weken bezig met rippetoe en ik merk wel dat m'n armen wel bepaalde definitie krijgen, maar dat is natuurlijk minder dan wanneer je droog traint.

Je kan altijd nog chin-ups en dips er bij doen als je je zorgen maakt om je armen (zou trouwens wel power cleans doen ipv rows dan). En als je een beetje redelijke gewichten begint te pakken zal de intensiteit echt wel hoog genoeg liggen.

Het schema is vooral gericht op het ontwikkelen van rauwe kracht op de plekken van natuurlijke menselijke bewegingen, ik ben er nu net 2 weken serieus mee bezig en ik merk al massa-gains, wat misschien onvoorstelbaar lijkt maar het is zo. Ik wil dit een maand of 2 volhouden, zonder veel vet aan te komen of echt massief te worden, en daarna wil ik gaan cutten, maar het ligt heel erg aan wat je doelen zijn en wat je wil.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat het te weinig oefeningen zijn hoor. Na een sessie squatten, deadlifts, bankdrukken en eventueel dips heb je geen puf meer over... Tenminste dat is bij mij zo. Mocht je nog fris en fruitig zijn na je work-out dan moet jee wat meer gewicht aan je oefeningen toevoegen.

Je hebt gelijk, zeker over dat dips met name triceps belasten (sterker afhankelijk van uitvoering). Chin-ups belasten zeker ook biceps, maar is heel erg afhankelijk van de uitvoering of je er een rugoefening of een bicepsoefening van maakt.

Bedoelde verder dat er geen curls of extensions bijzitten, maar dat hoeft ook niet in het begin.

Terug
Naar boven