AndroidHealthClinic

Rippetoe vs mijn trainer

danoontjepower

Advanced Bodybuilder
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
80kg
Vetpercentage
10%
ik zag dit filmpje van mark rippetoe: http://www.youtube.com/watch?v=sebbhlKhs2E

Nou deed ik deze laatst, maar toen zei mijn trainer dat ik 1 voet voor en 1 voet achter moest doen. En mijn gewicht daar tussenin moest balanceren, ellebogen smal en je rug absoluut niet krom trekken!!

Nou heeft mark rippetoe het wel over zoiets....

Wie heeft er gelijk?

ik zag dit filmpje van mark rippetoe: http://www.youtube.com/watch?v=sebbhlKhs2E

Nou deed ik deze laatst, maar toen zei mijn trainer dat ik 1 voet voor en 1 voet achter moest doen. En mijn gewicht daar tussenin moest balanceren, ellebogen smal en je rug absoluut niet krom trekken!!

Nou heeft mark rippetoe het wel over zoiets....

Wie heeft er gelijk?

1. Je trainer heeft geen flauw idee waar hij/zij het over heeft. Filmpje gaat over een strict press, aan het eind gaat `ie klooien met een klein beetje hipdrive.
2. Je trainer wil je een split laten doen, of iets anders waarvoor ik geen enkel positief argument zou kunnen bedenken.
3. Wat is ellebogen smal?
4. Doen zoals het Rippetoe het zegt, niet omdat ik geloof in zijn authoriteit, maar omdat het de juiste manier is om een strictpress uit te voeren.
5. Lichte buiging is niet slecht, grote buiging wel. Lichte buiging stelt je in staat om je schouders/ellebogen in een betere positie te krijgen om de press uit te voeren.

Vraag eerst maar of je trainer weet wie Mark Rippetoe is en oordeel dan zelf op basis van het antwoord. :P

Ik support rippetoe ;) Je trainer heeft het fout.

• Topic Starter Topic Starter
haha,

oke het was eigenlijk een military press maar dat is vrijwel hetzelfde...

trainer weet wel degelijk waar hij het over heeft, alleen denk ik dat ik het fout had.

dit is een powerlift oefening?

haha,

oke het was eigenlijk een military press maar dat is vrijwel hetzelfde...

trainer weet wel degelijk waar hij het over heeft, alleen denk ik dat ik het fout had.

dit is een powerlift oefening?

Nee. Powerlifting is Squat/Bench/Deadlift.

Wie had het nou fout? En waarom had jij het dan fout?

Een licht splitstand wordt voor OH press ook door Keith Wassung aangeraden. Op zich dus nog niet zo vreemd. Wat met ellenbogen smal en kromming in de rug bedoelt wordt snap ik niet goed.
Een kleine arch in de rug is altijd nodig als je je kin/neus niet wil raken.

haha wel grappig je ziet die gasten op de achtergrond als een achterlijke met die kettlebels gooien,, vervolgens zie je ze als een bezetene optrekken..pff

nou ik stond dus met mijn benen naast elkaar met een vrij holle rug en als ik mijn ellebogen recht had ging ik iets naar voren met mijn lichaam, soort van, eronder duiken.

Mijn trainer zei: Do trainst veur een hernia mien jong.

ik zal het er vanmiddag even met hem over hebben!(hij weet wel degelijk wat hoor, 30 jaar bb ervaring op hoog niveau..)

Wat ik bedoel met ellebogen smal(wat mijn trainer bedoelt), je ellebogen niet naar buiten draaien maar zegmaar meer richting je hoofd.

haha wel grappig je ziet die gasten op de achtergrond als een achterlijke met die kettlebels gooien,, vervolgens zie je ze als een bezetene optrekken..pff
Wat is het probleem nu? Gewoon kettlebell snatches en kipping pullups. Gewoon correct uitgevoerd.

Het achterlijke zit hem in het feit dat jij oefeningen die je niet kent gaat bekritiseren.

nou ik stond dus met mijn benen naast elkaar met een vrij holle rug en als ik mijn ellebogen recht had ging ik iets naar voren met mijn lichaam, soort van, eronder duiken.

ik zal het er vanmiddag even met hem over hebben!(hij weet wel degelijk wat hoor, 30 jaar bb ervaring op hoog niveau..)

Brrrrrrrrr. Authoriteit. It's a b*ch.

??

Dat 'er onder duiken" hoort in elk geval zo, om de stang boven je hoofd te brengen, en niet voor je hoofd zoals meeste mensen.

Enkel een filmpje van je eigen techniek kan bepalen of je trainer gelijk heeft. Misschien spreekt hij rippetoe niet eens tegen.

Maar één ding staat vast, Rippetoe heeft altijd gelijk.

Dat duiken onder de bar doe je trouwens vanaf je het kan, niet pas wanneer je ellebogen gestrekt zijn.

Dat 'er onder duiken" hoort in elk geval zo, om de stang boven je hoofd te brengen, en niet voor je hoofd zoals meeste mensen.

Enkel een filmpje van je eigen techniek kan bepalen of je trainer gelijk heeft. Misschien spreekt hij rippetoe niet eens tegen.

Maar één ding staat vast, Rippetoe heeft altijd gelijk.

Daar zou ik niet van uit gaan. Dat is foutief denken.

Dat duiken onder de bar doe je trouwens vanaf je het kan, niet pas wanneer je ellebogen gestrekt zijn.

Staat ook in het filmpje.

dat doe ik idd ook eerder dan dat mijn ellebogen gestrekt zijn.

vindt het gewoon heel belangrijk dat ik hem goed uitvoer, vandaar mijn post.

Voor Rippetoe is de uitvoering belangrijk, voor een bodybuilder is de spiergroei belangrijk; go figure :).

Waarover hij misschien wel gelijk kan hebben is dat je té hol staat met je rug en in hyperextensie staat. Dat is inderdaad slecht voor je rug.

Voor Rippetoe is de uitvoering belangrijk, voor een bodybuilder is de spiergroei belangrijk; go figure :).

Waarover hij misschien wel gelijk kan hebben is dat je té hol staat met je rug en in hyperextensie staat. Dat is inderdaad slecht voor je rug.

I`ll go figure:

Wacht. Nee, dat ga ik niet doen. Ik kan mij niet voorstellen dat je geen connectie ziet tussen juiste uitvoering en spiergroei.

Terug
Naar boven